Kommentit (11)

kirsikankukka55
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Tuo melankolia, jonka olin tunnistavinani tuosta runosta on aika mielenkiintoinen asia. Kuuluuko se tietyllä tavalla meille pohjoisen asukkaille, vai liekö ihan kansainvälinen tunne?

Mielen liikkeet ja niihin liikeisiin vaikuttavat asiat ovat myös jännä juttu. Kun oikein joskus antautuu kuuntelemaan itseään ja tunnetilojensa kaikuja, vievät ne joskus kauas taaksepäin, vaikka tämän hetkiset tapahtumat ovat ne käynnistäneet. Ihmeellinen on ihminen

Vierailija

Kyllä niin on, hyväksytään ihmisessä melankolisuus ja jopa synkkämielisyys selkeämmin kuin jos ihminen on positiivisen vilkas ja ilonen. Iloa väheksytään ja pidetään sitä itserakkautena, teeskentelynäkin, joka joidenkin mielestä on synti...kun tulee itsensä kanssa toimeen. 

Eino Leino II
Seuraa 
Liittynyt9.7.2014
kirsikankukka55

Tuo melankolia, jonka olin tunnistavinani tuosta runosta on aika mielenkiintoinen asia. Kuuluuko se tietyllä tavalla meille pohjoisen asukkaille, vai liekö ihan kansainvälinen tunne?

Mielen liikkeet ja niihin liikeisiin vaikuttavat asiat ovat myös jännä juttu. Kun oikein joskus antautuu kuuntelemaan itseään ja tunnetilojensa kaikuja, vievät ne joskus kauas taaksepäin, vaikka tämän hetkiset tapahtumat ovat ne käynnistäneet. Ihmeellinen on ihminen

No mietipä sitä, että pidän sellaisista lauluista kuin esim. Laulu Dnjeprille, Vanhoja poikia viiksekkäitä, Suhmuran Santra yms, joissa ei ole niin sanottua onnellista loppua. Ei se silti minusta masentunutta tee. Pikemminkin päin vastoin. Mielestyäni melankolia on tunnetila, joka iskee aina silloin tällöin. Selviytymiskeino?

Voinhan minä kyllä olla ihan väärässäkin.....

kirsikankukka55
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Itselleni melankolia iskee nuotioon tuijottaessa tai kesäpäivänä rannalla ulapalle katsellessa. Myös nuo slaavilaiset melankoliset laulut kuuluvat omaan sielun maisemaani. Melankolia ja masennus ovat aivan eri asia, vaikka samoja värähtelyjä niissä onkin.

Olenko loukannut sinua jotenkin? En ole ajatellut, että olisit masentunut. Pyydän anteeksi, jos olen antanut sellaisen kuvan.

Eino Leino II
Seuraa 
Liittynyt9.7.2014
kirsikankukka55

Itselleni melankolia iskee nuotioon tuijottaessa tai kesäpäivänä rannalla ulapalle katsellessa. Myös nuo slaavilaiset melankoliset laulut kuuluvat omaan sielun maisemaani. Melankolia ja masennus ovat aivan eri asia, vaikka samoja värähtelyjä niissä onkin.

Olenko loukannut sinua jotenkin? En ole ajatellut, että olisit masentunut. Pyydän anteeksi, jos olen antanut sellaisen kuvan.

No et todellakaan ole. Ei minun pitänyt ollenkaan kirjoittaa masennuksesta sinulle vastatessani. Anteeksi maalaisuuteni. Minun piti osoittaa tuo masennuksesta kirjoittaminen vierailijalle, joka ilmeisesti kärsii masennuksesta ja oli lukenut tuon kirjoitelmani.

Et siis ole mitenkään anteeksipyyntöä velkaa. Minähän se tässä monisanaisuudessani olen sekoillut.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat