Hautajaisissa on nykyään pulaa kantajista

Kommentit (5)

Vierailija

Eivät minua kovasti piristä tällaiset kirjoitukset. Panevat miettimään, että loppusuoralla varmaan ollaan.

Vierailija

Miksi arkku pitää aina kantaa. Eikö voisi olla jotkut kärryt ja nostolaitteet, joilla arkku saadaan hautaan.

Sehän on "maallinen tomukasa", mikä siellä arkussa on. Vainajan sielu on jo siinä vaiheessa ylhäällä isän luona. 

Vierailija

Kärryt ovat kyllä yleisesti käytössä hautausmailla, mutta arkku pitää kuitenkin kantaa kappelin tai kirkon ulko-ovella odottaviin kärryihin ja taas haudalla arkku nostetaan kärryiltä hautaan.

Nykyään kuitenkin jo puolet vainajista tuhkataan, jolloin kantajia ei välttämättä tarvita lainkaan.

Vierailija
Vierailija

Eivät minua kovasti piristä tällaiset kirjoitukset. Panevat miettimään, että loppusuoralla varmaan ollaan.

Eikö sitten olla??? Vai oletko teini?

Vierailija
Vierailija
Vierailija

Eikö sitten olla??? Vai oletko teini?

Aivan, ja saattaa se lähtö tulla nuoremmallekin, eikä kavereita tai sukulaisia tulossa tilaisuuteen. Ennenhän kantajat olivat aina miehä, mutta käy se naisellekin. Jos vaan jaksaa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat