Matkustatko koskaan yksin ulkomaille?

Vierailija

Matkustin Keihäs-matkassa yksin Kyprokselle v. 1974 ja viikon kuluttua takaisin . Kävin miestäni YK:ssa moikkaamassa. Sitten tuli kesän -74 kyprossota ja oli ankeaa kotona jännittää ja odottaa miehen paluuta. Olin 27 v.

Kommentit (2)

Annilina
Seuraa 
Liittynyt1.8.2014

Yksin ulkomaille.

Miksi en lähtisi ?

Olen matkustellut usein yksin ja pidän jopa siitä.

Aikaisemmin tein oman matkani pari kertaa vuodessa, mutta ikä vaatii veronsa enkä enää voi lähteä niin usein kuin mieli tekisi.

Mieheni kanssa teen pidempiä reissuja ja nautin myös niistä kovasti. Viimeksi olimme Thaimaassa ja sinne on jo seuraava kuukauden loma varattuna.

Tuosta yksin matkailusta vielä. - On mielestäni luonnekysymys kenelle tämä sopii. Olen luonteeltani vähän erakkoluonne ja viihdyn oikein hyvin yksin omassa ”hyvässä”seurassani.

Sen vuoksi yksin matkatessa on nautinnollista tehdä just sitä mitä mieli tekee ja järjestellä oma aikataulunsa ihan sen mukaan.

Nukun paljon, luen paljon, käyskentelen luontopoluilla voimieni mukaan ja kirjoittelen matkapäiväkirjaa. Laitan itse syömiseni, enkä käy ravintoloissa.Valokuvaus on lempipuuhiani, mutta silmieni näkökyky on heikentynyt aikalailla ja se rajoittaa tätä harrastusta.

Kuulokojeen varassa kuulen sentään kohtalaisesti.

Kun on noita perussairauksia jo useampi kertynyt, niin vähän valikoiden täytyy lähteä reissuun yksin.

Matkavakuutus on välttämätön myös. Sitä tarvitsin viime kesänä, kun jouduin vatsavaivojen vuoksi tiputukseen ja tutkimuksiin. Onneksi sain lääkkeitä eikä tarvinnut jäädä sairaalaan. Matkakorvaus hoiti kaikki kulut.

Yksin ja yhdessä – kumpikin käy…

Kuvat ovat parilta viimeiseltä omalta yksin tehdyltä matkaltani…

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat