Vierailija

Tässä teille kertomus ikärasismista ja siitä kuinka työnantaja törkeesti käyttää hyväkseen sairaita, vanhempia työntekijöitä.

Olen ollut sairauslomalla puoli vuotta ja kävimme työterveyden ja työnantajan kanssa neuvotteluja, että hakisin osatyökyvyttömyyseläkettä. Hyvin on työnantaja suostuvainen. Ja panin hakemuksen vetämään eläkelaitokseen ja odottelen vastausta. Tarkoitus olisi, että menisin töihin kesäkuun alussa.

Sitten soitti työnantaja ja sanoi ettei firmalla ole enää tarjota minulla kokoaikaista työtä. Minä ihmettelin,että mitä sitten, haluankin vaan osa-aikaisen kuten sovimme alustavasti. Minulla on eri kohteita missä pitää käydä viikottain 30 ja nyt on vähentänyt työ niin, että minulle jää enää 28 kohdetta jossa käydä.

Häh, eikö minulle pitäisi jäädä 15 kohdetta missä käydä, jos olen osa-aikainen. Ei kuulemma, kun firman taloudellinen tilanne on niin huono, että pitää tehdä nuo 28 vaikka olisin osa-aikainen tai osatyökyvyttömyyseläkkeellä.

Tahti olisi kyllä sellainen etten millään jaksa enää tässä iässä.

Voiko työehtoja muuttaa kesken sairausloman? En ole saanut mitään kirjallisena, onko puhelinsoitto tai sähköpostikirje pätevä. Sähköpostissa vaan kysyin, että ymmärsinkö mitä hän soitti ja kohteden määrää ja pomo vastasi, joo. Ei kai tuo ole pätevä?

Minä kuulun liittoon mutta en sellaiseen mistä saisi oikeusapua, pelkkää puhelinneuvontaa ja soitin sinne ja käskettiin ottamaan yhteyttä oikeusaputoimistoon.

Kaikki vastaukset kelpaa, kiitos. Mutta en aio edes periaatteessa sanoa itseäni irti ja antaa periksi

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat