Aamusydämellä puhuu vapaaehtoistyöstä – tosiauttaja yhdistää työn ja loman

Kommentit (1)

Vierailija

Ohjelmoin juuri digiboxin tallentamaan tämän ohjelman, ettei vaan jää näkemättä. Kunnioitan suuresti vapaaehtoistyöntekijöitä.

Jään vuoden päästä eläkkeelle ja mikäli terveys sallii ajatuksena on aloittaa vapaaehtoistyö esim vanhusten ulkoiluttajana, avustajana, juttuseurana, lehtien lukijana, kaupassa kävijänä jne. Ainoa pelkoni on, että kuinka sitovaa tällainen toiminta on ja kiintyykö avustettava minuun liiaksikin tai minä häneen. Miten pärjään kun tiedän itseäni odotettavan mutta olen ilmoittanut, että minulla onkin joku muu meno.

Ongelmani on, että olen hyvin tunnollinen luonteeltani. Pelkään, että avustettavan asiat pyörivät mielessäni muutoinkin kuin silloin kun olen hänen luonaan. Näin kävi vanhempieni kanssa, joita "saattohoidin" yhteensä kymmenen vuotta ennen kuin nukkuivat pois.

Olen aina ollut kaiken mahdollisen harrastaja työn ohella mutta viimeiset kymmenen vuotta työelämässä ovat imeneet kaikki mehut pois ja siinä oli ohessa vielä vanhempien hoitaminen niin tälle vapaaehtoistyölle ei ole aiemmin jäänyt sijaa.

Mielellään lukisin nyt vapaaehtoistyötä tekevien ajatuksia siitä kuinka sitovaa tämä työ on ja onko mahdollista irrottautua siitä "vapaa-ajallaan"?

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat