Kommentit (2)

Vierailija

SEIS tuoksumarkkinoinnille !!!!!! Kyllä minulla on voimakas hajuste- ja kemikaaliyliherkkyys eli sairastan MCS:ssää eli Multible Chemical Sensibility eli monikemikaaliyliherkkyyttä. Olen erittäin huolissani siitä että käytetään tuoksumarkkinointia. Haluaisin oikeuden käyttää palveluja ilman että tulen sairaaksi eli altistumatta hajusteille ja kemikaaleille. Kaikki tuoksuärsyttäjät aiheuttavat minulle voimakkaita oireita ja ne eivät edes vielä riitä. Valitettavasti monet luonnolliset tuoksut kuten voimakkaat kukkien tuoksut aiheuttaa myös oireita. Lisäksi tuoksuherkkyyteni on oireillut homealtistuksen jälkeen myös monille ruoka-aineille ja myös suun ja nielun limakalvot oireilevat joillekin ruoka-aineille kutinalla, turvotuksella ja ärsytystilalla yrittäessäni niitä syödä.  Nm Monikemikaaliyliherkille samat oikeudet saada palveluja.

Vierailija

Kesällä kaupassa käydessäni joku rouva hienoissa hepenissään ja parfyymipilvessään kulki hyllyjen väleissä ja kaikkialle jäi hänen voimakas imelätuoksuinen parfyyminsä niin etten harmikseni tuntenut tuoreiden leipien enkä mansikoiden tuoksua. Kauempanakin hyllyillä tiesi mistä hän oli kulkenut. Olisiko vähempi tuoksu voinut riittää kuuman kesäpäivän aikaan?

Toinen kauppakäyntini toi miesten partaveden tuoksun käteeni, kun otin ostoskorin jonka kahvassa oli tuoksua. Kotona sain jynssätä käsiä saippualla, tiskiaineella ja siivousaineella ennenkun tuoksu laimeni.

Tulee huono etova olo ja päänsärky vahvoista tuoksuista sekä kiusallinen hajumuistikuva, tuntuma tuoksuun jää koko päiväksi.  

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat