Juotko maitoa?

Vierailija

Artikkelissa ei eroteltu laktoositonta ja tavallista maitoa. Onhan niissä kuitenkin eroa.

Juon maitoa noin kaksi lasillista päivässä, mutta olen lopettanut tavallisten maitotuotteiden käytön, käytän sen sijaan laktoosittomia tai vähälaktoosisia tuotteita. En kuitenkaan ole aivan ehdoton, esim. tarjoilusta vierailulla, mutta usein silloin tulee huono, turvottava olo ja ilmavaivoja.

Kommentit (7)

Vierailija

En ole juonut neljäänkymmeneen vuoteen, miksi aloittasin nyt? Vesi vanhin voitehista ja paras tähän tarkoitukseen. maustamatonta jogurttia menee pari litraa viikossa. En syö juurikaan edes juustoa.

Vierailija

Käytän maitoa vain kahvin seassa ja puurojen ja kiisseleiden kanssa. Ilmavaivoja tulee jos juon maitoa.

Vierailija

Käytättekö jotain kalsiumvalmistetta vai miten turvaatte riittävän kalsiumin saannin? Käytättekö D-vitamiinia?

Vierailija

En juo maitoa.

Olen aikuinen ja maito on lapsille tarkoitettu juoma.

Käytän jogurttia aamuisin eli joka aamu laktoositon jogurtt, Sen lisäksi juustoa aamiaisella.

Saan kalsiumia ihan riittäväästi koska sen tarve on tosi pieni aikuisella.Maitoa juomalla lihoo.

Ja se näkyy suomalaisilla.

Vierailija

Kalsiumin tarve on n.800mg/vrk. Kalsiumin imeytymiseen tarvitaan D-vitamiinia, Suomessa sitä suositellaan käytettäväksi vähintään syksystä kevääseen mutta jatkuva käyttökin on joillekin tarpeen. Osteoporoosin riski kasvaa vanhetessa, luut tarvitsevat kalkkia.

Maito ei lihota niin paljon kun olut tai makeat herkut, mutta ei maidosta ole aikuiselle merkittävää hyötyä.

Vierailija
Vierailija

Käytättekö jotain kalsiumvalmistetta vai miten turvaatte riittävän kalsiumin saannin? Käytättekö D-vitamiinia?

En ole juonut maitoa vuosikymmeniin. Maustamatonta jogurttia kuluu.

Onhan selvää että pimeässä pohjolassa tulee käyttää D-vitamiinia ympäri vuoden. Käytän 55µg vähintään vuorokaudessa.

Vierailija

Nuoruudessani join maitoa kuin juottovasikka,  minulla oli kovasti vatsavaivoja,  sitten sen käyttö väheni.

Ehkä noin pariinkymmeneen vuoteen olen käyttänyt maitoa vain kahvin seassa, oli kovasti ilmavaivoja.

Puoli vuotta sitten lopetin kokonaan maidon käytön, ilmavaivat hävisivät eikä vatsa turpoa.

Tiedän että korkeasti oppineet voivat väittää että vaivani johtuivat aivan muusta kuin maidosta, mutta minulla on kokemusta että se johtui maidosta.

Maito on hyvä luonnontuote, enkä akiteeraa ketään lopettamaan maidon juontia.

Ehkä minä käytin sitä liian paljon nuoruudessani,  kaiketi olen tullut liian vanhaksi, niin että minun maito kiintiöni on täysi.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat