Kommentit (7)

Vierailija

Totuus ei ole toinen.

Vertaa kansallisesti Suomen verisuonitautien määrää tilastollisesti muihin maihin ja sen jälkeen vertaa maitotuotteiden kulutusta kansallisesti muihin maihin. Kalkki jää suonen seinämiin (kalkkeutuminen) ja saa aikaan verisuonisairauksia.

Maito ei ole ihmiselle luontainen ravinto käyttää, maito on luotu vasikoille.

Se minkä lehmä syö/juo päätyy maitoon. Muistutukseksi lehmät eivät nykyään syö enään ruohoa, ne syövät viljaa ja saavat antibiootteja/hormoneja joita käytetään tuotantomäärien kasvattamiseksi.

Vaikka maito ei tekisi sinulle heti oireita tai sairautta, voiko se tehdä sairauksia vuosien/kymmenien vuosien kuluessa? Osataanko maitoa siinä vaiheessa yhdistää syntyneeseen sairauteen?

Vierailija

Vierailija 11.07, oletko itse lypsykarjan kasvattaja, jos et ole, älä puhu mitään millä lehmät ruokitaan ja lääkitään. terveisin maalainen

Vierailija
Vierailija

Vierailija 11.07, oletko itse lypsykarjan kasvattaja, jos et ole, älä puhu mitään millä lehmät ruokitaan ja lääkitään. terveisin maalainen

Elä luule että kaikki tehotuotannossa varsinkaan tekee juuri niin kuin sinä tai naapurisi.

Vierailija
Vierailija

Niin, oletko itse mahdollisesti lypsykarjan kasvattaja? Syövätkö lehmäsi ruohoa ja ovat vapaana laiduntamassa? Jos näin hyvä mutta tiedät kyllä ettei lehmillä tehotuotannossa ole näitä asioita.

Vierailija

Tuo tohtori sanoo, että harvalla suomalaisella on laktoosi-intoleranssi. Puhuuko hän sen mukaan, kuin on tehty ihmisille testejä?

Minulle on tehty testi ydeksänkymmetäluvulla siten, että join maitosokerialitkua ja määrätyn ajan kuluttua mittailtiin verestä pitoisuudet, todettiin, että ei imeydy maitosokeri lainkaan, eli on laktoosi-intoleranssi. Se imeytymättömyys on myös siirtynyt lapsenlapseen, ikävä kyllä.

Tuon kokeen jälkeen olin todella huonovointinen, vatsaa koski, yökötti ja ilmavaivat olivat ihan omaa luokkaansa.

Silloin ei noita laktoosittomia tuotteita paljoakaan ollut ja kauppareissu oli tuoteselosteiden lukemista, jotta oppi mitä voi ostaa ja mitä ei. Maidot ja maitotuotteet jäivät kaikki pitkäksi aikaa.

Onneksi nykyään on paljon saatavana maitotuotteita laktoosittomana ja on mistä valita.

Vierailija

Lääkärit eivät voi tuntea kenenkään mahassa tuntuvaa oloa, he vain olettavat arvioiden ja oppikirjojensa perusteella. Jos huomaa ilmavaivojen ja turvottelun rauhoittuvan rajaamalla maidon käyttöä, kyllä se on ihan suotavaa, eikä ravitsemuksellisesti siitä ole ihmiselle haittaa, jos ei juo maitoa. Oma kokemus on tärkein kaikessa mitä syö ja juo.  

Vierailija
Vierailija

Lääkärit eivät voi tuntea kenenkään mahassa tuntuvaa oloa, he vain olettavat arvioiden ja oppikirjojensa perusteella. Jos huomaa ilmavaivojen ja turvottelun rauhoittuvan rajaamalla maidon käyttöä, kyllä se on ihan suotavaa, eikä ravitsemuksellisesti siitä ole ihmiselle haittaa, jos ei juo maitoa. Oma kokemus on tärkein kaikessa mitä syö ja juo.  

Minä joskus hairahduin mahavaivojen tähden hellempään hoitoon, eli homeopaatille. Hän katsoi silmän iiriksestä ja totesi, että minulla on keliakia. Syötti kaiken maaliman litkun moneen kertaan, vaan eipä vaiva parantunut vaikka olin pari vuotta viljattomalla dieetillä. Menin lääkäriin  ja hän sanoi että menepä labraan ja verinäyte on se josta sen näkee onko jo edes piilevänä. Puhdas näyte, ei ollut keliakiaa. Mutta sitten löytyi se laktoosi-intoleranssi. Olen vain todennut, että viljasta kuitenkin tulee vaivoja ja olen rajoittanut leivän syöntini. Maitoa en ole juonut 40 vuoteen. Onhan nykyään paljonkin kaikenlasia hapanmaitotuotteita vähärasvaisina ja sokerittominakin. 

Joskus vuosikymmenet taaksepäin oli jogurttimainos joka lupasi pitkää ikää. Olisiko terveellisempää kuin tavallinen maito. Huomasin, että on kaupoissa saatavana jopa vapaan lehmän luomumaitoakin.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat