Robotti-imurin hankinta edessä

Vierailija

Onko teillä kokemuksia robotti-imureista? Hintaeroja näyttää olevan useampia satoja euroja, mikä on edullisen ja kalliin robotti-imurin ero? Minkä merkkisiä teillä on ja mielipiteenne niistä? Mistä olette hankkinut omanne? Katsoin Prisman sivuja ja siellä oli parikin mallia kaupan, mahdollisuus ostaa jopa osamaksulla. Toisaalta löysin tuosta paikallisesta Anttilasta alle kahdensadan hintaisen Philipsin, tekeeköhän sillä mitään? Entä robottilattiapesurit, niistä kokemuksia?

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Tulevaisuus; robotteja kodin askareissa, robotteja lääkäreinä ja hoitajina? Robottikassa kaupassa? Jaa..entäpä robottimies kotona sohvalla katsomassa kanssani lätkämatseja?

Tämä oli leikkiä vaan, en mitenkään väheksy aloittajan kysymystä. Toivottavasti jollain olisi jotain vinkkejä antaa noista mitä aloittaja kyseli. Itsellä ei ole tietoa, mainoksia vaan olen nähnyt.

-iines-

Vierailija

Robottiäijä hommiin sillä se selviää.

Isot tilat vaatii robottia? Pienet mennään kontaten, pysyy kylkimakkarat pieninä.

Vierailija

Aloittaja jatkaa. Mutta kun on niin pahat kulumat lonkissa, ettei taivu imuroimaan ja lonkkaleikkaus ei vielä edessä. Mieluummin minä yksityisyyteni säilytän ja otan robotteja hoitamaan kotiani ja vaikka itseänikin kuin päästän vieraita ihmisiä kotiini. Hoitajat kotona tai palvelutalo olisivat kauhistus, toivottavasti en niin huonoon kuntoon koskaan mene. Mies mulla vielä on ja lapsetki käyvät silloi tällöin, lisäksi pari ystävää, joiden kanssa käyn ulkona. Ei ole tarkoitus roboteilla ihmissuhteita korvata mutta ei myöskään hoitajilla.

Vierailija

Ihan oikein, miksipä ei käyttäisi kaikkia apuvälineitä mitä on tarjolla ja jos niihin on varaakin. Olen nähnyt kesäisin robottiruohonleikkureita joissain pihoissa, ihan toimiva systeemi sekin on.

Huumorimielellä vaan tuli mielikuva tulevaisuuden elämästä yleensä, että miten paljon robotit yleistyvät palvelupaikoilla ym. Toivon ettei kukaan pahastunut. Mistäpä tuota tietää mitä aika itsellekin vielä tuo.

-Iines-

Vierailija

Kaipa nuo robotit pystyy keskilattiat imuroimaan mutta mites lattialistat, sänkyjen alustat, kaappien ja sohvien taustat ja muut. Aina kun se robotti törmää johonkin esineeseen niin muuttaa suuntaa, ei se todellakaan katso, että onko puhdasta vai ei. Jos kämppä on aukee ja laakee ilman mitään huonekaluja niin saattaapi robotti-imuri oli sopiva huusholliin muussa tapauksessa täydellinen turhake.

Kankkulan kaivoon - plums

Vierailija

Sänkyjen, kaappien ja sohvien alustojen imuroinnissa robotti-imuri on erinomainen. Muutenkin se kyllä tekee tarkkaa työtä etenkin kun nostelee vähän tuoleja pöydille. Oma imurini palaa hetken päästä takaisin sellaiseen paikkaan, jossa se on törmännyt johonkin ja vaihtanut suuntaa. Jatkaa sittä sitten taas eteenpäin niinkuin ennen törmäystä. Ostin ensin robotti-imurin ja nyt olen harkinnut robottilattiapesimen hankkimista. Tai jospa sen saisi lahjaksi lapsilta.  

Vierailija

klo 21.15 sorry, mutta ei voi kun todeta, että: höpö höpö.  Mikä ihmeen robotti mahtuu kaapiston alle, jonka jalat on 5 cm korkeat tai sängyn alle, jonka jalat on 20 cm korkeat? Imurin suuttimella pystyn sängyn alta imuroimaan mutta itse imuri ei sinne mahdu. Kaapistot joutuu siirtämään, samoin olohuoneen sohvan( 5cm lattiasta) ennen imurointia. Ihan turhake tuo robotti kun sen kanssa joutuu kanssa huonekalut siirtämään. Vänkäämisestä huolimatta ei minkään maan robotti pysty näkemään, onko kaikki pölyt poistuneet. Kyl se vaan vaatii ihmissilmää ja tehokasta imuria. Mutta eipä ole meikäläisen huoli jos joku haluaa laittaa rahojaan turhakkeisiin.

Vierailija

Aivan kaikki robotti-imurit mahtuvat sellaisen kaapin alle, jonka jalat ovat 20 cm korkeat. Oma i-Robot Roombani Gigantista ostettuna taitaa olla 6 cm korkea. Sillä on kätevä imuroida etenkin makuuhuoneet ja sänkyjen alustat mutta jätän sen kyllä eri päivinä imuroimaan eri puolille taloa. Imuroin ainoastaan sohvan tavallisella imurilla ja pitäähän silläkin imuroidessa huonekaluja ainakin joskus siirrellä. Käyn useimmiten aamulenkillä sillä välin kun imuri tekee työtään.

Vierailija

Robotti-imurista on kodinhoidossa yhtä paljon apua kuin astian- tai pyykinpesukoneesta. Pitää kodin siistinä kun sitä käyttää lähes joka päivä jossain päin taloa. Aiemmin minulla oli pieni, halpa robotti-imuri ja silläkin oli mukava siivota huone kerrallaan päivässä. Nykyisellä isommalla siivoan lähes joka päivä jotain osaa talosta, jätän sen siivoamaan ja lähden itse muihin askareisiin. Sivustolla www.stockmann.com näyttää olevan tarjouksessa 120 eurolla noita pieniä Hoovereita, olen täysin varma, että sellaisella selviää yksiön tai kaksion siivoamisesta lähes täysin kun laittaa sen joka päivä siivoamaan jotain huonetta vaikka kauppaan lähtiessa. Sohvaa ja nojatuolia pitää tosiaan imuroida silloin tällöin tavallisella imurilla.

Vierailija

Näytti stockmann.com ista olevan edulliset lopussa, onneksi. Ostin nimittäin eilen paikallisesta Prismasta Samsungin vähän päälle 300 eurolla. Ensikäytön jälkeen olen vähintäänkin tyytyväinen jollen erittäin tyytyväinen.

Vierailija

Pölypallo-ongelmat ja muutkin pölyongelmat katosivat kun hankin robotti-imurin. Suosittelen, joillan verkkokaupoilla näyttää tosiaan olevan mahdollisuus ostaa jopa osamaksulla, 15-20 euroa kuukaudessa.

Vierailija

Äitini on 91-vuotias ja asuu edelleen kotona, ilman minkäänlaista hoivapalvelua, osittain kiitos robotti-imurin. Hän pystyy itse käyttämään imuria kaukosäätimellä ja lisäksi me lapset käydessämme imuroimme hänelle ja moppaamme sekä pyyhimme pölyjä ja muuta sellaista pikkupuuhaa. Imurointi voisi olla aika raskasta ja vastenmielistä ilman robottia kun onhan meillä kaikilla omat kodit, mökit ja lasten lapset hoidettavanamme.

Vierailija

Anttilan nettisivuilla www.kodin1.com näyttää olevan Samsungin edullista robotti-imuria hintaan 190 euroa, Prisman nettisivuilta näyttää saavan vähän hintavampia tosiaan osamaksulla. Minulla on kaksi, toinen mökillä ja toinen kotona. Kotona oleva kalliimpi imuroi kyllä paksunkin maton, mökillä oleva alle kahdensadan hintainen on pärjää oikein hyvin kun vie matot tuulettumaan. Räsymatoista se selviää joten kuten, hapsuihin tahtoo sotkeentua. Olenkin leikannut räsymattojen pitkät hapsu parisenttisiksi etteivät sotkeennu imurin pyöriin ja harjoihin. Molemmista olen ikionnellinen. Ihan tosi, että helpottavat elämää ja varmasti jatkavat itsellisiä kotonaolovuosia.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat