Kommentit (4)

Vierailija

"Rokote on tehokas, joskaan ei aivan 100-prosenttinen. Vuosien varrella on ollut tapauksia, joissa rokottamatonkin henkilö on saanut puutiaisaivokuumeen."

Varmaankin tarkoituksena oli kirjoittaa "rokotettukin henkilö".

Vanha elli
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Punkit eivät pelota. Kerran olen tullut purruksi ja söin antibioottikuurin. Koira tarkastetaan aina lenkiltä tultua ja vielä illalla. Kesällä maalla tutkin myös itseni päivittäin. Kuusi punkkia on tänä keväänä ollut, niistä kaksi ehtinyt jo kiinnittyä koiraan. En aio rokotuttaa itseäni.

Mökin muori
Seuraa 
Liittynyt8.5.2014

Tämä kevät on ainakin meillä ollut ennennäkemätön ja ennenkokematon punkkikevät.

Koirasta olen nyppinyt niitä parhaimmillaan viisikin yhtenä iltana. Omalla ihollanikin niitä on muutama harhaillut. Eilen tunsin silmäluomessani nipistyksen ja arvasin heti mistä oli kyse. Punkkihan sinne oli ennättänyt pureutua. Oli se rumannäköistä kun vanha ja ryppyinen silmäluomi vain venyi ja  venyi ennenkuin punkki irtosi.

Ilmaston lämpeämisen myötä on vain ajan kysymys milloin tuo aivokuumetta levittävä punkki leviää meille asti. En pelkää mutta silti aion tuon rokotuksen ottaa. Varmassa vara parempi, varsinkin kun luonnossa paljon oleskelee.

Vierailija

Muistakaa, että borrelioosi on vakavista vakavin sairaus. Spirokeetta-bakteeria vastaan ei ole rokotetta. Ainoastaan pitkät antibiootti-kuurit auttavat. Suomessa lääkäreitä ei kouluteta tarpeeksi. Itseltäni meni kokonainen vuosi sairastamiseen. Osasin vaatia antibiootteja. Muuten olin pyörätuolissa tai kuollut. Terveisiä Pohjois-Karjalasta!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat