Mummi, mummo vai mamma?

Seuraa 
Liittynyt19.5.2014

Mikä sinä olet lastenlapsillesi: mummo, mummu, mummi vai mamma?

Vai ovatko kaikki m-sanat pannassa ja olet mieluummin isoäiti? Vai kutsutaanko sinua perheessäsi pelkästään etunimellä?

Kertokaahan suosikkejanne sekä kokemuksianne.

Kommentit (13)

Vierailija

Olen lapsenlapsille rehellisesti mummo, lapselleni äiti ja miehelleni vaimo. Vain lapsenlapset saavat kutsua mummoksi, jos mies puhuisi minusta mummona, kokisin sen loukkaavana. Aikuinen lapseni kutsuu minua äidiksi.

Vierailija

No Mummi tietysti  Muistan hyvin melkein kaksikymmentä vuotta sitten kun ensimmäinen lapsenlapsi teki tuloaan, jo varasin oikeudet  Mummi nimitykseen. Se tuntui sopivalta suussa, sekä kuultuna, kiltiltä

se myös kuulosti, kas kun pidän itseäni kuin toisetkin kilttinä ja pehmeänä Mummina.♥

Vierailija

Mummi täälläkin ja melko tuore sellainen,"kaksinkertainen".Oma äitini oli mamma,samoin anoppini.Ja omat mummoni olivat sitten mummoja,ehkä siksi halusin mummiksi.

Vierailija

OMILLE LAPSENLAPSILLENI OLEN MUMMI. SAIN PITÄÄ MUMMI NIMENI NELJÄNNEN POLVEN TULLESSA MUKAAN, VAIHKA OLEN ISOMUMMI.  TYTTÄRENI OTTI MORMOR KUTSUMANIMEN LAPSENLAPSELLEEN. ISÄN PUOLELTA MUMMUA KUTSUTAAN FAMUKSI.

KAIKKIAAN MEITÄ ISOÄITEJÄ LAPSELLA ON NELJÄ. KAIKISTA EN TIEDÄ MIKSI HEITÄ KUTSUTAAN. MINÄ KUN OLEN MUMMI, NIIN YKSI ISOÄIDEISTÄ ON ISOMUMMU.

KYLLÄ ON KIVA KUN SAAN TÄMÄN VUODEN VANHAN PIKKUMIEHEN LUOKSENI, NIIN T VIETÄMME KAKSIN TODELLISTA LAATUAIKAA LEIKKIEN JA LAULAEN, JA MEILLÄ ON HAUSKAA,

MUMI PORISTA

Mökin muori
Seuraa 
Liittynyt8.5.2014

Minä olen lapsenlapsille muori. Myös tytär, vävy ja miehenikin kutsuu minua tuolla nimellä. Nimi on oma valintani, mielikuvissani kun muori on punaposkinen, pyöreä ja lämmin lapsien rakastama naisihminen.

Vierailija

Minä olen mummi, oma äitinikin  nyt jo edesmennyt, tykkäsi olla mummi. Onko keskustelijoissa ketään, jolla olisi vammaisia lapsenlapsia? Oletteko huolissanne heidän tulevaisuudestaan, ku tämä maailmakoko ajan tuntuu muuttuvan aina vain kovemmaksi.

Vierailija

Olen lapsen lapsilleni (7kpl) mummu. Osalla heistä on useampia mummuja, jotka erotetaan etunimen perusteella. Lapsillamme oli kaksi mummua, samoin minulla, mummut eroteltiin asuintalon nimen mukaan. Tällä paikkakunalla ovat isoäidit yleisimmin mummuja. Minusta mummu on sopivan pyöreä ja kiva.

Vierailija

Olen

- jälkikasvuilleni äiti

- lastenlapsilleni Etunimi-mummo.

- vävyni kutsuvat etunimelt

Muille en ole mummo :-)

Vierailija

En ole vieläkään oppinut ymmärtämään sitä, että mummia sanotaan esim. tällä seudulla mammaksi. Sehän tarkoittaa äitiä. Itse tykkään mummi-sanasta, vaikka en ole itse vielä sellaiseksi päässyt. Lapseni kutsuivat äitiäni ja anoppiani mummiksi.

Vierailija

Ystäväni pääsi aikanaan isoäidin virkaan, lapsensa lapset sanovat häntä nimellä mumppi :-) lystikäs nimi.

Vierailija

Olen mummo. Asian päätivät aikuiset lapseni aikoinaan. Molempien lasteni perheet erottelevat : Etunimi ja perään mummo, keskustelut tai minua kutsuessa. lapsen lapset samaten tai mummo. Ihan sama . Koen itse maailman paras asia on saada olla pelkkä mummo ilman velvoitteita, hoitovastuuta ymm. Olla läsnä. Toisin oli viellä yli 5v.sitten mummona olin 24h..paikkasin äidin ja isän vastuuta, roolia lapsille. Kun ikää kartuu vanhenee  ja terveys huononee, ei jaksa utta vauvaa, paloin loppuun. Nyt en saa tavata heitä, kun pyysin vain saada olla mummo. Toiselle lapseni perheelle, saan sitten olla ja koko ajan ollut; Pelkkä mummo. Mutta ristiriitaista, sylini tyhjä, toisista lapsen lapsista. Mummoja tai mummeja tai mammoja pappoja tai vaareja, ei saisi erotaa isovanhenpina lapsenlapsista  ketään. Sillä ne äidit ovat hommansa jo vanhana tehneet ja lupa olla vain iso-vanhempia, ilman vastuuta 24h. arjesta.. Halit ja isot sydämmet niille, jotka mummoja pappoja, mutta myös sylit tyhjät. ilosta kesää kaikki olemme luojan luomia, Yhtä  arvokkaita asuimme pääkaupunki seutu tai ulomailla tai maalla  isovanhempina !

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat