Näin psoriasis pysyy hallinnassa: Kirsi laihdutti 60 kiloa ja jätti lihan

Kommentit (5)

Vierailija

Minulla on ollut psoriasis monia vuosia pääasiassa hiuspohjassa. Olen myös kasvis-syöjä joten sillä ei ole ollut mitään merkitystä psoriin. Jäädessäni eläkkeelle ja työpaineiden hellitettyä, psoriaasiskin parani kokonaan. Nyt huomasin, että psoriläiskiä ilmaantui hiuspohjaan. Mietinkin mikä sen aktivoi. Minun näkemykseni on, että stressi aktivoi ainakin minun psoriaasikseni.

Himmu

Vierailija

Hei,

Minulla on sama kokemus. Kärsin psoriaksesta noin 20 työvuottani mutta eläkkeelle jäätyäni oireet ovat vuosi vuodelta vähentyneet.

ottakaa iisisti töissä, se on paras lääke!

Vierailija

Uskoahan saa ja hyvä, jos oot saanu psorin hallintaan... mutta, mutta nää ravinto- jne hömpät mitä markkinoidaan (lähinnä jenkkilästä käsin), on oikeesti hömppää..

Psori on kuitenki autoimmuuni-sairaus, johon ei ravinnolla niinkään voi vaikuttaa ja jos voi sekin on aikas yksilöllistä. Sairaus kyllä liippaa läheltä aineenvaihdunnan häiriöihin, ei yksistään, mutta vaikutusta silläkin on. Kenellä sen laukasee stressi, kenellä kropan yleistulehdus (hampaat jne)

Lukaseppa yks tarina tämän sairauden kanssa selviytymisestä : jukkamiettinen.blogspot.fi

Tämä ei mikään mainos ollu, yks tarina vaan monien joukossa.. Tällä hetkellä täysin oireeton psori, lääkkeillä tosin ja aika rajun hoitorupeaman jälkeen ja mikä tärkeintä : elämäntapamuutoksen jälkeen ja toitaseks näyttää tosi hyvältä, silti syön monipuolisesti - määrällisesti ehkä vähemmän, mutta suurin juttu tapahtu kuitenki tuolla pääkopan sisällä.. :)

Hyvää vointia ! :)

-jukka-

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat