Kommentit (7)

Vierailija

Mun mielestä eläkeläisen ei kannata ostaa osaketta uudisrakennusta uudelta kaava-alueelta koska viime vuosina rakennetut talot on ylihintaisia ja jos ostaa uudelta kaava-alueelta niin kaikki palvelut ( terveyskeskus, pankki,posti,kauppa) läheltä puuttuu ja kaiken lisäks julkinen liikenne on puutteellista. Ennemmin kannattaa ostaa esim. osakehuoneisto 60-luvulla tehdystä taloyhtiöstä, jossa tehty putkiremontti lähivuosina ja jolla ei ole velkaa ja joka sijaitsee hyvien julkisten liikenneyhteyksin lähellä. Näin minä tein enkä ole katunut.

Vierailija

Onhan "reipas" toteamus Kaisalta että "harva suomalainen mies edes elää 86-vuotiaaksi" että siinä mielessä jos suunnitelee lopun ajan asuntoa hankkia. Mistäs sitä tietää vaikka elää 100-vuotiaaksi.

Niin tai näin, mutta en aio ostaa uutta enkä vanhaa osaketta, vaan vuokralla aion asua kaikki ne vuosikymmenet jotka kykenen asumaan kotioloissa. En halua osakkeen omistajan vastuuta niskoilleni.

Vierailija

Mauton ilmaisu "loppusijoituspaikka" ihmisestä! Loppusijoituksella kuvataan ydinjätteen sijoittamista varmaan paikkaan, josta sillä ei ole vaaraa ympäristölle. Vertaako Liski siis ikääntyviä henkilöitä ydinjätteeseen ja ajattelee heidän vaarantavan ympäristöänsä vai oliko tarkoituksena olla kevyesti leikkimielinen. Metsään meni!

Vierailija

Jos oletetaan, että uusi asunto on "huoltovapaa" 20 vuotta ja asuntoon muuttavalla pariskunnalla on elinikää jäljellä samaiset 20 vuotta, niin silloinhan ne remontit ovat parahiksi juuri edessä pariskunnan siirtyessä autuaammille maille. Tuskin asunnon myyminen on siinä tilanteessa kovinkaan helppoa.

Utopiaa

Varsinainen ammattitaito tällä kuningattarella tuntuu olevan.  Suuruudenhullua kohellusta oli koko telkkariohjelmakin.

1.  Monellako ikäihmisellä on varaa ostaa tuollainen asunto?

2. Monella ikäihmisellä on JO asunto, mitä sille tehdä?

3. Uuden asunnon ostoon tarvitaan useimmiten lainaa.  Miten kiva on pienistä eläkkeistä maksella lisääntyvien sairauskulujen lisäksi velkaa takaisin, vai onko ajatusmaailma kuten nykynuorillakin, ettei sitä koskaan tarvitsekaan maksaa, vaan eletään vaan leveästi koko ikä velkarahalla. No, se metodi tulee menemään aikanaan kyllä ohi ja sitten onkin asuntokupla todella suuri.

3. Juuri 80-luvun loppupuolella rakennetuissa taloissa taitaa kuitenkin olla vähiten remontteja pariiinkymmeneen vuoteen tulossa ja moni ehtii jopa  alta pois ennen niitä.

Kamalin tilanne on kyllä tätä aiemmin rakennetuissa taloissa, putkiremontit painavat heti päälle ja sehän on kuin alkaisi maksaa asuntoaan uudestaan.

Kaiken kukkuraksi sotien jälkeen rakennetut ovat kyllä taatusti tehdyt kehnoista materiaaleista.  Nimim. kokemusta on JA niihin saakin uusia sitten aivan kaiken.

Eli lottovoittajien maassa ja piireissä taitaa Kaisa toimia. Realismi

Vierailija

Kiinteistökuningatar Kaisaa en arvosta ollenkaan.

On niin omahyväinen ja kaikkitietävä.

Alentaa muita ihmisiä.-´Minä, minä, minä teen niin paljon töitä.´

En katso enää hänen ohjelmiaan.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat