Onko sinulla kesämökki?

Vierailija

Suurin haaveni  ja unelmani on  kesämökki maalta järvenrannalta Olisi kuin paratiisi

Kommentit (5)

Vierailija

Toivoisin pientä "mummonmökkiä", punaista ja kodikasta, rannan lähellä olevaa mökkiä, jossa voisi oleilla vaikka läpi vuoden eli uunit tai muu lämmitys saisi olla. Ei mitään luxusta vaan ihan aitoa olemista ja puuhastelua kaipaisin.

Vierailija

Olen juuri tuon ikäinen, mieheni samoin.

Meillä on onni asua järven rannalla. Sadan metrin päässä on pieni rantamökki saunoineen ja kymmenen neliön huone, jossa mahtuu yöpymään neljä henkilöä. Se on vaatimaton, sähkötön ja riittää hyvin meille. Kauko Röyhkän kanssa olen samaa mieltä, tosin saattaisin esittää perustelut hieman toisin. Vielä muutamia vuosia sitten kaukaiset sukulaiset ja tuttavat ilmestyivät pihallemme kertoen olevansa kotipaikallamme aikaisemmin asuneiden läheisiä, jotka "aina ennen" voivat yöpyä meillä ja "jotain tarjottavaakin pöydästä löytyi". Ihan tuntemattomia he meille olivat.

Täysihoitoon tunkevat "sukulaiset" olemme karkoittaneet kauan sitten ilmoittamalla, että edellytämme samaa passaamista, kun saavumme heidän kaupunkiasuntoihinsa vastavierailuille.

Vierailija

On kyllä sellaisia.

Läpi vuoden käytössä olevia.

Matkustellaan silti paljon eli me nyt lomia niissä vietetä.

Vierailija
Vierailija

Luojan  kiitos että olen päässyt kesämökistä eroon! Lomilla se oli yhtä työleiriä.

Ymmärrän hyvin tätä kommentoijaa. Mökkihommat sitoo aika paljon varsinkin kesäisin, jos haluu pitää paikat kunnossa. Ei se ole pelkkää auringonottoa ja uimista. Jos on vielä työelämässä niin viikonloput ja kesälomat menee mökillä töitä tehden. Ja jos ei mene mökille niin sitten on huono omatunto tekemättömistä hommista. Onhan se aikamoista edestakaisin ramppaamista kodin ja mökin välillä. Mitä vanhemmaksi tulen sitä vähemmän jaksan hoitaa mökin kunnossa pitämistä kun on jo sairauksiakin. Vaan en pääse mökistä eroon kun omistan sen puoliksi siskon kanssa eikä hän suostu ostamaan osuuttani....

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat