klo 9:34 | 23.5.2015
Luetko mieluummin nimimerkkiä käyttävien kirjoituksia? Onko joitakin nimimerkkejä, joilla kirjoittavien jutut luet aina? Kirjoitatko vierailijana, jos aihe on sellainen, ettet halua käyttää nikkiä, vaikka olisitkin kirjautunut? Niin tekee kirjoittaja tällä kertaa?
Sivut
Nimimerkki vaikuttaa, tottakai. Nimimerkin kommenttien pohjalta voi luoda jonkinnäköisen mielikuvan persoonasta nimimerkin takana jolloin nimimerkki saa tavallaan kasvot. Toki vierailijallakin voi olla hyvä mielipide mutta se tuppaa hukkumaan massaan. Nimimerkillisten kommentit ovat yleensä myös asiallisia, tosin poikkeuksiakin löytyy. Itse en harrasta nimettömänä kirjoittelua sillä haluan seistä mielipiteideni takana vaikka joskus saakin lokaa silmille. Kyllä minulla on omat suosikkini jotka kirjoittavat mukavasti ja asiallisesti, häidän kommenttinsa luen aina ensin.
Mökin muoria en lukematta jätä.
Juuli
Luen mielelläni Mökin muorin kirjoitukset, samoin Ymin, XBrinnan, Vipetin, Vanhan Ellin, Sarmuusan, Suomarjan ja etenkin Katrinkan tekstit, jotka usein tarjoavat myös visuaalista nautintoa kuvineen.
Ikävä kyllä, monet mielenkiintoisesti ja kiinnostavast kirjoittavat nimimerkit ovat poistuneet näiltä palstoilta. Ikävöin Suapistia, Neitokurkea, Mustista ja teitä moni muita, joita täällä ei enää juuri esiinny.
En mielelläni ala lajitella keiden viestejä luen mieluiten ja aina, koska luen niin monien kirjoituksia, että melkeimpä jokainen nikillä kirjoittava on siinä listassa, mutta jos aihe on kiinnostava, luen kaikki kommentit, olivatpa ne nikillä tai ilman.
Minä luen muutamia minua kiinnostavia ketjuja ja niistä kaikki kirjoitukset, olivat se sitten nimimerkillä tai ilman. Paljon on ketjuja, jota en edes avaa.
On aina huvittanut nuo nimiluettelot ja sitten lopussa se YM:t. Ketä tuohon viimeiseen ryhmään oletetaan kuuluvan?
Aloittajana en kysynyt luetteloa niistä nikeistä, joiden juttuja luetaan. Itselläni on joitakin, joiden tekstit luen aina ja ketjuja, joita seuraan. Samoin kuin joku edellä kirjoitti, en vieraile edes lukemassa kovinkaan monta keskustelua. Ei kai kukaan kaikkia ehdi lukea. Nimimerkit monesti helpottavat, jos haluaa kohdentaa jonkin kysymyksen tai vastauksen jollekin.
No ehkä ymmärsin väärin jos kerta ei ollutkaan tarkoitus luetella keiden nikkien kirjoituksia luen? Tuli vaan semmoinen mieleeni.
Juuli on oikeassa, periaatteessa me emme tiedä kenenkään henkilötietoja (hyvä niin!) ,nimimerkki on vain nimimerkki.
Mutta jos kerrankin tulee nimimerkillään kiusatuksi ja vainotuksi, on hyvin vaikeaa kirjoittaa mistään aiheesta sillä samalla nimimerkillä, koska toisten suhtautuminen ei ole enää puolueetonta vaan joutuu aina uudestaan silmätikuksi, vaikka toivottaisi vain hyvää huomenta.
Jos on voimakas ja vaikea aihe, en näytä nimimerkkiäni, että sitä ei aleta riepotella kannanottoni takia haukkuvasti.
Oma suhtautumiseni toisiin kirjoittajiin ei muutu siitä onko nikki piilossa vai ei. Vastaan sanoistani joka kerta.
Vastaan nimimerkilläni ja perustelen minua miellyttävien kirjoittajien nikit. Pidän Ymin, Vipetin ja monen muun asiallisen kirjoittajien kuulumisista. Haluan rauhaa näille palstoille. En provosoi, koska koen tämän kanavan tärkeäksi henkireiäksi vaikeassa elämäntilanteessani. Haluaisin samanlaista yhteisyyttä ja rauhaa, joka vallitsi murreketjussa vuosien ajan. Valitettavasti se keskustelupalsta suljettiin.
Se, että taitavien valokuvaajien lähettämien kuvien alkuperää kyseenalaistetaan, on mielestäni väärin. En pidä vilkkuvista viestien tehosteista, en siitä epäoikeudenmukaisuudesta, jota täällä nykyisin esiintyy. Minua loukkaavat hyökkäykset joitakin täysin asiallisia mielipiteitä esittäviä kohtaan. Tiluliit ovat naurettavia. Miten jotkut tänne kirjoittavat kokevat olevansa ylivertaisia, tuntevat voivansa lytätä toisten mielipiteet tuosta vain? Mihin katosi se ET:n kiinnostava keskustelupalsta, jota tahdoin lukea aamuisin ja kirjoittaa omat kokemukseni?
Asiaa Sarmuusa! Minä seuraan muutamien nimimerkkien kirjoituksia, positiivisia kirjoituksia ja niitä, jotka eivät provosoi eikä riitele. Vilkkuvien ja lapsellisten kuvien jutut ja sadut hyppään automaattisesti yli.
Oma ottamia kuvia mistä tahansa aiheesta on mukavaa katsoa. Eläinten kuvat sekä luontokuvat myös kiinnostaa, ei nimimerkillä väliä.
-Lounatuuli
Nuo aiemmat mielipiteet kertovat selvästi, että täällä kirjoittelevat vahvat persoonat jotka osaltaan haluavat tehdä sivustosta näköisensä, eli asiallisen, tosikkomaisen ja kovasti arkisen. Suvaitsemattomuus kuuluu noissakin mielipiteissä.
Meitä ihmisiä on joka lähtöön, heitä jotka ovat elämän arjessa kiinni, heitä joilla hersyy huumori ja heitäkin joilla mielikuvitus ja sanallinen "asiaton" ja runollinen ilmaisu on yhtä tärkeää kuin ensin mainituillekin. Siis jokaiselle on mielestäni tilaa, ehtona vain Sanoman asettamat kirjoittelusäännöt.valone
Olen vesimies ja siis vapautta rakastava ilman merkki - siksikin kirjoitan ilman nimimerkkiä.
En halua, että kommenttiani ruvetaan lukemaan minkäänlaisella ennakkoasenteella - sen paremmin myönteisellä kuin kielteiselläkään. Asia asiana, riippumatta siitä kuka sen mielipiteen esitti.
Tämä siis meikäläisen mielipide.
Terveisin:
Anemone Anonyymi (kertakäyttöinen nimimerkki)
- Bravo!
Sarmuusa kirjoitti :
"Miten jotkut tänne kirjoittavat kokevat olevansa ylivertaisia, tuntevat voivansa lytätä toisten mielipiteet tuosta vain? "
Niin juuri sarmuusa itse tekee kirjoituksessaan. Lyttää Juulin tilutuliit. Entäs omat heipsanit ja muut ?
Ennakkoasenne luotu! "Asenteeton"selittäjien selittäjä.
.
Mikä sana on olevinaan sarmuusan " heipä "
.
Mitäs muuta voisi hakee kuin tasapainoa ja rauhaa, ilmassa kevyesti liikkuva, puolelta toiselle heiluva vaaka, keinuvan sielunsa hyväksi?
En ole vahva persoona enkä yritä muokata keskusteluja mieleisekseni. En käytä "heipsanheita". En käskytä, olen asiallinen. Enkä sorru henkilönpalvontaan. Miten kukaan voi verrata eri elämäntilanteita keskenään, ovatko ne vaikeita vai eivät ja millä tavalla?
Toivon voivani ja jaksavani edelleen kirjoittaa tänne. Minulta on yritetty riistää henki monta kertaa ja vieläkin elossa ollessani tahtoisin voida kirjoittaa tänne rauhassa. Miten voi olla niin, että muutama vuosi sitten leppoisa tunnelma täältä katosi? Mistä se johtui?
Sääliä en hae, vain asiallisuutta.
Ei täällä kirjoiteta jonkun päsmäröinin mukaan, jonkun mieliksi ollenkaan.
EI.
Riemastuttvaa, ETTÄ ÄLYKKÄÄT JA KESKUSTELUJA RIKASTUTTAVAT TAITURITKIN tarttuvat joskus edes sanaisen arkkunsa kanteen, raottavat sitä ja päästävät hauskoja mietteitään taivaan tuuliin.
Minkäs minä nyt keksisin kertakäyttöiseksi nimmariksi, kun piilotan oman nikini?
Ammennamme ammeeseemme ja sieltä pois
Sivut