Vierailija

Menimme naimisiin yhdeksän vuotta sitten. Mieheni muutti asumaan luokseni ja myi talonsa. Halusimme molemmat tehdä avioehdon, koska meillä kummallakin oli lapsia, hänellä kolme ja itselläni kaksi. Jo aiemmin olimme todenneet jälkikasvumme kolmen aikuisen ihmisen käyttävän rahaa melko holtittomasti, joten ratkaisu tuntui ainoalta oikealta.

Varsin pian avioitumisemme jälkeen eräs mieheni  tyttäristä pyysi minua mukaansa tavarataloon. Hän lastasi kärryyn vaatteita, meikkejä ja päivittäistavaroita minun toimiessani makutuomarina ja ruokaohjeiden antajana. Kassalle mennessämme tytär häipyi. Lastasin ostokset kasseihin ja maksettuani ne, neito saapui paikalle sanoen: - Kerro iskälle, hän maksaa nämä tietenkin. Hölmöhän  olin silloin, kun maksoin. En tietenkään enää lähtenyt keskimmäisen kanssa ostoksille. Hän sai aiheen kuuluttaa sukulaisille, miten minä, rikas maalaisakka olen pihi ja tyhmä lehmä. Emme ole tavanneet kahdeksaan vuoteen. Hän ja vanhempi sisarensa "lainasivat" isältään summan, joka talon myynnistä jäi. Mitään papereita ei tietenkään tehty, eivätkä tiliotteet kelvanneet velkakirjoiksi.

Tehkää ihmeessä avioehto! Mitä tahansa voi sattua.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat