Nostaako sokeri sydäntautiriskiäsi? Siihen riittää tavallinen aamiainen ja välipala

Kommentit (5)

Vierailija

Miksi syödä sokeroituja juomia! Terveellisiä mehuja saa ilman lisättyä sokeria, tarkkana vain lukee tuoteselosteet. Kuin myös maustamattomia ja rasvattomia tai lähes rasvattomia jogurtteja on jo monia. Turkkiilainen olisi lemppari mutta tuo 10 rasvaprosenttia arveluttaa. Maustamatonta voi muilla keinoin maustaa kuin sokerilla. Ehkä vähäinen hunajakin on parempi kuin valkoinen sokeri. Viljan syönti on myös yksi paha jota tulee toppuutella. Olen itse testannut, esim. kuusi siivua päivässä joka on suositus sai minulle kahdessa viikossa painoa lisää kaksi ylimääräistä kiloa ja hiilarit hikoilemaan yöllä, eli nostavat verensokeria. Aamupuuro ja siivu leipää päivässä riittää  minulle.

Vierailija
Vierailija

Miksi juoda sokeroituja juomia! Terveellisiä mehuja saa ilman lisättyä sokeria, tarkkana vain lukee tuoteselosteet. Kuin myös maustamattomia ja rasvattomia tai lähes rasvattomia jogurtteja on jo monia. Turkkiilainen olisi lemppari mutta tuo 10 rasvaprosenttia arveluttaa. Maustamatonta voi muilla keinoin maustaa kuin sokerilla. Ehkä vähäinen hunajakin on parempi kuin valkoinen sokeri. Viljan syönti on myös yksi paha jota tulee toppuutella. Olen itse testannut, esim. kuusi siivua päivässä joka on suositus sai minulle kahdessa viikossa painoa lisää kaksi ylimääräistä kiloa ja hiilarit hikoilemaan yöllä, eli nostavat verensokeria. Aamupuuro ja siivu leipää päivässä riittää  minulle.

PTKevin

"terveellisiä" on sikäli huono sana tässä. Terveellisimpiä, kyllä, mutta ei terveyttä edistäviä ainakaan isoissa määrissä nautittuna. Glukoosi menee lihaksistoon, fruktoosi taas oikeastaan vain maksaan. Tämän takia hedelmämehuja paljon juovilla voi olla rasvamaksa, joka yleensä linkitetään alkoholin juomiseen. Se myös aiheuttaa normaalia luonnollista hiilihydraattia helpommin matala-asteista tulehdusta, joka on linkitetty HYVIN moneen tautiin (mm. alhzimers ja useat syövät). Hedelmät mielummin hedelminä.

Vierailija

Mutta kun se makea on niin hyvää! Eikä kaikilla ihmisillä ole taitoa haluta syödä muuta kuin sitä mikä maistuu makealla. Onneksi enenevässä määrin ovat ihmiset alkaneet tiedostaa sokerin  ja viljan kuin lehmän tuotteiden haittoja. Kun itselle tulee kehoon, miksei mieleenkin jotakin uudenlaista vaivaa, on hyvä ja viisasta tarkistaa mitä syö  ja juo,ja suuremmalla syyllä jos on ylipainoa.

Vierailija

Että näitä asioita jaksetaan jauhaa. Joka tuutista tulee ohjetta, syö tätä, älä syö tuota, juo sitä, älä niitä jne. Ylihuomenna on taas ihan uudet ohjeet. Pitäisikö tulla sota ja pula-aika, että vouhottaminen loppuisi ja voitaisiin taas syödä sitä, mitä sattuu saamaan.

Kohtuus kaikessa, siinä ohje, jonka lisäksi muuta ei tarvita.

Amerikkalainen ruokakulttuuri isoine annoskokoineen on ihan eri planeetalta kuin meidän vastaava suomalainen. 

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat