Kommentit (9)

Vierailija

Kyllä ulkomaalainen on aina ulkomaalainen. Ei siitä mihinkään pääse! Olkoon vaikka mamu. Taikka asunut kuinka pitkään tahansa Suomessa. Hän on silti ulkomaalainen.

Vierailija

Mua ihan oikeesti riepoo tällaiset valitusjutut. Niinku jollain sanalla mamu olis mitään tekemistä sen kanssa kuinka hyvin mamujen asiat on kuiteski järjestetty tääl Suomessa jos vertaa moneen muuhun maahan.

Jos meikä muuttaa vaik Saudi-Arabiaan niin oon maahanmuuttaja = mamu ja siel elän maan tapojen mukaan musta kauhtana päällä päästä varpaisiin. Tokko mulle yhteiskunta järkkää asuntoo, kalusteit ja toimeentulotukee. Jos en noudata maan tapoja niin parhaassa tapaukses maasta karkotus ja pahimmas vankilaan.

Niin että mitä ihmettä nää valittaa jostai mamu- sanasta? Onhan noita muitaki maita. Eiku matkalippua tilaamaan!

Vierailija

klo 13.51 tiedoksi. Pahimmassa tapauksessa Saudi-Arabiassa kivitetään kuoliaaksi.

Mamun ei kannata vihata mamu-sanaa. Se on vain ilmaus siitä, että henkilö on lähtöisin muualta kuin Suomesta.

Vierailija
Vierailija

klo 13.51 tiedoksi. Pahimmassa tapauksessa Saudi-Arabiassa kivitetään kuoliaaksi.

Mamun ei kannata vihata mamu-sanaa. Se on vain ilmaus siitä, että henkilö on lähtöisin muualta kuin Suomesta.

Juuri niin. Maahan-muuttaja. Mamu. Suomalainen, suomenkielen mukainen sanonta ulkomaisesta Suomeen muuttaneesta ihmisestä. Ei sen kummempaa.

Vierailija

Kuten "persu" on lyhennys perussuomalaisesta. Ainakin toivon, etteivät muiden puolueiden kannattajat käyttäisi sitä haukkumasanana, se kun äänneasultaan muistuttaa ahteria. - Minulle persu on kunniakas sana.

Vierailija

Olen persu. Jos joku yhdistää sanan ahteriin niin mulle se on yks hailee.

En vaan tajuu, miks joku loukkaantuu pelkästä sanasta, varsinki jos sanassa ei oo mitään rasismiin viittaavaa niinku mamu-sanassa.

Nykysin pitää mustia ihmisiä kutsu afro-amerikkalaisiksi tai mustaihoisiksi. Sitä "ennen käytettyä sanaa" ei saa sanoa kun sitten on rasisti. Naurettavaa. Mun mielestä sanoilla ei niinkä oo merkitystä vaan teoilla ja sillä miten muita ihmisiä kohtelee.

Persu ja ylpeä siitä

Vierailija

Mitä vihattavaa on Mamu-sanassa?? Ei niin mitään!! Täysin turhaa hienonokkaisuutta.

Sana Mamu kuvaa juuri oikein sen mitä se tarkoittaa. Se tarkoittaa Maahanmuuttajaa.

Vierailija

Jos mamu ei ole rasistinen ilmaisu niin ei mielestäni neekerikään. Sehän tulee latinan sanasta neger, joka tarkoittaa mustaa. Miten väri voi olla rasistinen ilmaus?

Ei. Kyllä mamu on _mielestäni_ rasistinen ilmaus, nimenomaan kaikkien sitä käyttävien rasistien takia. Ei sillä ole väliä mistä sana on peräisin. Mielestäni mamu on nykyään jopa rasistisempi ilmaus kuin neekeri.

Vierailija

Vaikea se on tosiasioita siis tunnustaa.

Jos olet muuttanut maahan niin olet mamu, maahanmuuttaja. 

Siitä ei pääse yli eikä ympäri.

Rasisti-korttia on turha heilutella tässä asiassa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat