Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

On itselläni on pieni Kiinanharjakoira, ja hyötyjä on paljon! Lenkkeilemme kolme kertaa päivässä! Lyhyt aamulenkki klo 6.30, sitten päivälenkki klo 11.00 ja iltalenkki vielä,yleensä ennen pimeän tuloa talvella. Jäätyäni leskeksi, ja lapsikin muutti pois, jäimme kahden koirani kanssa.Hän herättää minut yleensä aamulla työntämällä kuononsa kylkeeni, ja haistelemalla kasvoja olenko kunnossa! Sitten kun herään, koirani tekee kieppejä ja puskee, kuin lapset! Koirani on mulle henki ja elämä! En ulkoilisi niin paljon ilman sitä! Jos joku yrittää meille tulla, tai seisoo oven takana,ei kelloa tarvitse soittaa,koirani ilmoittaa mulle, että siellä on joku! En ymmärrä nykyajan vuokraisäntien sääntöjä,kun ne ilmoittaa heti,ettei lemmikkejä sallita!!! Neuvottelumahdollisuus pitäisi aina olla!! Koska osa eläkeläisitä asuu vuokralla, jo taloudellisesta syystä! Myös ystäviä olen saanut koiran omistajista!

Vierailija

Mielestäni ihminen kaipaa toista ihmistä. Niinpä puolisosta pitäisi saada puolisovähenny, joka huomioi tällaiset seikat. Koirat ulostavat ympäristöön. Useimmat puolisot ovat siistimpiä.

Mökin muori
Seuraa 
Liittynyt8.5.2014

Ilman muuta koiran hankintahinnasta pitäisi saada verovähennys. On se vaan niin tarpeellinen olento vanhukselle. Samoin eläinlääkarit voisivat antaa alennusta yli kuusikymppisten lemmikeille. Yhtään puolisoita väheksymättä, millainen hankinta hinta hänelle määriteltäisiin? Koirani ansiosta minulla on aina ollut hyvä verenpaine.........ukkokullan kanssa se vain joskus tuppaa pompahtamaan huippulukemiin. 

Vierailija
Vierailija

Mielestäni ihminen kaipaa toista ihmistä. Niinpä puolisosta pitäisi saada puolisovähenny, joka huomioi tällaiset seikat. Koirat ulostavat ympäristöön. Useimmat puolisot ovat siistimpiä.

Koiranvihaaja.

Vierailija
Vierailija
Vierailija

Koiranvihaaja.

Ihmisvihaaja!

Olen kouluttanut rottweilerin ja bokserin palveluskoirapisteille ja retkeillyt molempien kanssa ikimuistoisia luontokokemuksia. En ikinä ole ajatellut niitä tulonhankintavälineinä vaikka terveyttä on niiden kanssa kertynyt onnellisia määriä. 

Tennismailat, korvalappustereot, paahdetut mantelit  ja tomaattimehu pitäisi saada samoin kriteerein verohelpotuslistalle, ja panisin sinne Prosecconkin. 

Vierailija

Olen kokenut, miten lemmikkieläimillä on vaikutusta sairaudesta toipumiseen. Rankkojen sytostaattihoitojen takia en pystynyt tekemään kävelylenkkejä koiriemme kanssa, joten seurustelin nelijalkaisten "terapeuttieni" kanssa sohvalla lojuen. Joka aamu herätessäni sain voimaa, kun muistutin itseäni, miten tarvitsemme toisiamme, koiramme ja me. Puolisoni hoiti ruokkimiset, itse sain nauttia karvaturrien läheisyydestä ja kuntoutua kaikessa rauhassa.

Sain melko huonon ennusteen lääkäriltä suuren leikkauksen jälkeen, joten katson nykyisen, mainion terveydentilani olevan osittain koiriemme ansiota. Tietenkin kunnioitan ja arvostan saamaani hyvää hoitoa, meillä Suomessa on erinomainen tietotaito lääketieteessä.

Vierailija

Täällä kaipungissa usein ylipainoinen koiranomistaja seisoo narun jatkona tupakka suussa. No, ainakin eläinlääkärit tykkäisivät 20 000 uuden koiran rokotuksista ym. eläinlääkäripalveluksista. 

Juuli C
Seuraa 
Liittynyt6.7.2014

Kaikki muutkin lemmkit myös vero-aleen. Kissat. kultakalat,. Meillä on tosentin kanssa koti hämmähäkki Gösta. Seurustellaan. Se myös aleen. Sekä tiekkari. Sillähän pelaillaan ja postitellaan.

Tilu

Juuli

Mökin muori
Seuraa 
Liittynyt8.5.2014

Jotta tietsikasta saisi verovähennyksen siinä pitäisi olla esto keskustelupalstoille. Keskustelupalstoilla käyminen aiheuttaa monille verenpaineen nousua sekä pahaa mieltä ja ahdistusta, eli terveysvaikutukset ovat täysin päinvastaiset kuin silitellessä koiraa.....

Juuli C
Seuraa 
Liittynyt6.7.2014
Mökin muori

Ilman muuta koiran hankintahinnasta pitäisi saada verovähennys. On se vaan niin tarpeellinen olento vanhukselle. Samoin eläinlääkarit voisivat antaa alennusta yli kuusikymppisten lemmikeille. Yhtään puolisoita väheksymättä, millainen hankinta hinta hänelle määriteltäisiin? Koirani ansiosta minulla on aina ollut hyvä verenpaine.........ukkokullan kanssa se vain joskus tuppaa pompahtamaan huippulukemiin. 

Olen samaa mieltä loppupelissa. Mutta kissakin on muoreille tärkeä.

Juuli

keplo69

Yksinäisille ihmisille sama verovähennys. Mitä sitten onko yksinäinen vaikka 40 tai 55-vuotias?

Lemmikin terveydellisia vaikutuksia vähätellään, eikä niit äymmärretä. Periaatteessa ei tarvi olla edes yksinäinen, niin mm. liikunnan määrä aina lisääntyy. Ja on ihan höpö höpö -puhetta että ihmiset vaan seisoon koiran kanssa pihalla, SILMÄT AUKI, niin huomaa että siellä kävellään!

Vierailija

Koiravero poistetaan. Koska sen keräämisestä on enemmän kuluja kuin mitä ihmiset maksavat. Koska koiria ei vain vieläkään ole pakko rekisteröidä minnekään. Vai pitääkö? Siis suurelta osalta koiranomistajia jää verot maksamatta, tasapuolisuuden nimessä vero poistetaan.

Pysyn hyvin kunnossa seitsemänkymppisenä kun olen, ilman koiraakin, liikun ja ulkoilen luonnostaan paljon.

Kuitenkin  terveys on koetuksella, koska talossa jossa asun on useita koiria ja kun pitäisi käydä klo. 22-23-aikaan nukkumaan, alkaa pissitysretket, ovet paukkua ja hissittömässä kerrostalossa meteli. Ole siinä sitten väsyneenä hermostumatta. Olen sitä  mieltä, että tulisi olla sellasiakin taloja joissa eläimet ovat kiellettyja kokonaan tai sallittuja, ja se tieto pitäisi olla  esillä selkeästi. Koska ihmisten välinpitämättömyys,  kuin käytöstavatkin ovat van itsekkyyttä ilmentäviä. Ei välitetä  miltä tämä toisista tuntuu, "koska minä tätä haluan, niin teen sen kuinka minä haluan", vaikka se olisi miten kiusallista tahansa muille lähellä eläville ihmisille.

Vierailija

Tampere on ainut paikka Suomessa, jossa sielläkin nyt ollaan kai lopettamassa koiravero. Muuten edistynyt kaupunki on ollut Helsingin ohella ainut takapajula.

Ei taida onnistua verovähennyt koirista tänä päivänä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat