Tämä olisi nyt sellainen ketju, jossa KUKAAN EI sano yhtään arvostelevaa tai piiloarvostelevaa, veetuilevaa sanaa toiselleen. Onnistuuko?

Sivut

Kommentit (624)

Vierailija

Huomenta.

Niin soisin olevan. Näin hienona kesäpäivänä varsinkin olkaamme sopuisia ja toisiamme kunnioittavia.

Yt. Sarmuusa

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Lycka till tälle ketjulle. Pitäiskö sanoa jotain positiivista esim. säästä kun vettä tulee ja tuulee kovaa jatkuvasti. Aivan kun olisi syksy, vaikka on kesäkuun alkua. Te positiivarit, kertokaa minulle mitä positiivista voisi tässä nähdä.

"Sommaren är kort, det mesta regnar bort".

Valoisaa huomenta!

Onkohan aiemminkin yritetty aloittajan toivomalla teemalla, muistanko väärin? Olisiko mahdollista vähän rajata aihetta? Emmehän voi sulkea silmiämme elämän lainalaisuuksilta. Mutta ilkeyttä tihkuvilta kirjoittajilta voimme. Ehkä sitä aloittaja on halunnutkin.

Olen seuraillut Evakoiden kirjoittelua jonkin aikaa. He ovat taitavia pelissä, jota täällä käydään. He sivuuttavat, eivät edes mainitse. Näin toisia kirjoittajia solvaava on sulkenut itsensä ulkopuolelle ja saanut ansionsa mukaan. Siinä varmaan Evakoiden pitkän iän salaisuus. 

Sinulle klo 8.54 kirjoittaja. Niin tuulee ja on tuullut. Tuulta on hyvä haistella pihamaalla, kun itikat, nuo verenimijät ovat paenneet. Muistatko viime kesää? Eikö lämpö tullut vasta keskikesän juhlan jälkeen? Siihen on enää pari viikkoa. Ehkä tämä kesä toistaa edellistä. Kesän lämpö ja sen riemut kaikkineen ovat vielä edessä odottamassa.

T. Barometri

Onnea uudelle positiiviselle ketjulle!

Ihanainen sunnuntaipäivä.Luonto tuoksuu kesälle,kesäkukat ovat saaneet vesikylvyn yön aikana.Pitkät vapaat ansaittu ja jokaisena aamuna hyvä tunne herätä uuteen päivään.

Omenapuu

Jollekin positiivisuus on kirosana. Kuka muuten alaspeukuttaisi myönteistä ajattelua? Ehkä näkö on heikentynyt, ettei erota mihin laittaa. Vinkiksi, että voit ihan kirjoittaa, että tykkäät kovasti niin ei osu väärään paikkaan.

Ai mutta saiko näin kirjoittaa? Eipä sille valitettavasti mitään voi, että monilla ei ole varaa hankkia silmälaseja, vaikka kuinka heikosti näkisi. Kummasti tosin moni iäkäs sinnittelee pahemmin valittamatta. Heissä olisi paljonkin mallia nuoremmille.

Tässä vähän jatkoa omaan aloitukseeni:

Tämän tyyppiseen keskusteluketjuun osallistuminen antaa hyvän mahdollisuuden tarkkailla itse itseään. Miksi reagoin niinkuin reagoin, mistä ajatukseni ja käsitykseni ovat peräisin, kuinka paljon kuvitelma hämärtää todellisuutta, mistä halu "iskeä takaisin" syntyy, miksi loukkaannun, miksi koen mielihyvää. 

Eli siis toisten kirjoittajien tarkastelun voi unohtaa täysin ja palata tärkeimpään, omaan itseen.

Koen vääryytenä alaspäinpekutuksen,en näe siinä mitään posittivistä,valitettavasti.

Suomenkielen oikeinkirjoitus opetus tuli kommenttiini.Positiivinen asenne.Olen kuullut siitä paljon positiivista.

Vierailija

Lycka till tälle ketjulle. Pitäiskö sanoa jotain positiivista esim. säästä kun vettä tulee ja tuulee kovaa jatkuvasti. Aivan kun olisi syksy, vaikka on kesäkuun alkua. Te positiivarit, kertokaa minulle mitä positiivista voisi tässä nähdä.

"Sommaren är kort, det mesta regnar bort".

Kyllä ne sateet ja tuulet menee ohi aikanaan, tulee se vielä lämminkin kesä kunhan maltamme odottaa

Pintava

Tässä vähän jatkoa omaan aloitukseeni:

Tämän tyyppiseen keskusteluketjuun osallistuminen antaa hyvän mahdollisuuden tarkkailla itse itseään. Miksi reagoin niinkuin reagoin, mistä ajatukseni ja käsitykseni ovat peräisin, kuinka paljon kuvitelma hämärtää todellisuutta, mistä halu "iskeä takaisin" syntyy, miksi loukkaannun, miksi koen mielihyvää. 

Eli siis toisten kirjoittajien tarkastelun voi unohtaa täysin ja palata tärkeimpään, omaan itseen.

Kiitos tuosta harvinaisen järkevästä mielipiteestä. Kirjoittajalla asenne kunnossa, kumpa me kaikki omaisimme samanlaisen.

Vierailija

Koen vääryytenä alaspäinpekutuksen,en näe siinä mitään posittivistä,valitettavasti.

Näet alapeukuissa peukuttajan nurjamielisen asenteen ihmisiä ja elämää kohtaan. Siitähän emme nyt välitä. Jätämme sen omaan arvottomuuteensa.  Olet herkkä ja ihmisenä hyvä. Siinä on iloitsemisen aihetta.

Ketjun aloittajan tarkoitus on hyvä vaan mitä olen näitä et-netin ketjuja lukenut niin ei tule toimimaan. Valitettavasti.

ET-netin ylläpito on valinnut sellaisen linjan, että on tämä peukutusmahdollisuus. Siihen vaan on tyytyminen. Valitettavasti.

Jos kahdesta pahasta pitää valita niin peukutus on parempi vaihtoehto, kuin ilkeät henkilökohtaisuuksiin menevät ilkeydet.

Vierailija

Jos kahdesta pahasta pitää valita niin peukutus on parempi vaihtoehto, kuin ilkeät henkilökohtaisuuksiin menevät ilkeydet.

Näinhän se on. Mutta kun peukutus on kokenut inflaation, kuten kaikki ovat sen huomanneet. Eikö VARSINKIN  tämä kuulu miinuspeukuttaja, myöskin tälle ketjulle, voisi opetella ajattelemaan positiivisemmin. Olisi varmaan itselläkin parempi olo.

Meitä on niin moneksi, elämänmyönteisiä ihmisiä joiden seurassa on kiva olla, negatiivisia jotka työntävät luotaan pois ja kaikkea siltä väliltä. Näin on, on ollut ja tulee aina olemaan. That´s the fact. Vaikea on muuttaa perusluonnettaan.

Sivut

Ketju on lukittu.

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat