"Isovanhempi, älä vaikene näistä asioista!"

Kommentit (6)

Vierailija

On ihanaa olla mummo. Varmasti tulee annettua neuvoja, jotka eivät ole nuorten vanhempien mielestä tarpeellisia. On hyvä muistaa, että huoli pienestä ihmisestä pukeutuu sanoiksi. Harva meistä varmaan ilkeyttäään niin tekee. Tapa millä neuvon antaa, äänensävy, eleet, ilmeet, kehonkieli, ne ratkaisevat miten nuoret neuvoon suhtautuvat.

epätoivoinen mummo

Olisi ihanaa olla mummona ihanille lapsille, en tiedä miksi äiti rupesi kikkailemaan.. Lasten kanssa ei saanut ulkoilla, yöunille jo alkuillasta, ennen kävivät syömässä.. Enään ei ruokakaan kelvannut.. Lapset kiukkusia eivät nuku kunnolla eikä syö kunnolla.. Niin menin sitten mainitsemaan, että ulkoilla pitäisi jotta uni maistuisi.. johan siitä helvetti irtosi... Sanoin myös väsymyksestä ja tarjouduin auttamaan kotitöissä.. Apu ei kelvannut.. Lapsia hoitaisin enemmän kuin mielellään ja lapset mummon ja vaarin kanssa viihtyivätkin.. Oliskos mustasukkaisuutta äidin puolelta.. En tiedä.. Kertakaikkisen ärsyttävää..

Vierailija

Kyllä se äidin väsymys ja hormonitason vaihtelut tekee vaikka millaista tepposta. Ohimeneviä oireita on kaikki.

Mökin muori
Seuraa 
Liittynyt8.5.2014

Minulla on vain yksi tytär johon minulla on läheiset välit, lasten suhteen olemme aina puhaltaneet yhteen hiileen. Mitään riitoja ei ole koskaan päässyt syntymään. Tuttavapiirissäni olen huomannut että jos sanomista tulee niin sitä tulee  juurikin miniän kanssa. Kissaa ei nosteta pöydälle vaan kumpikin jurnuttaa tahollaan. Moni mummo sortuu myös siihen että tyttären lapsia pidetään parempina , johtuneeko siitä että tytär koetaan läheisemmäksi kuin miniä.

Vierailija

Voi ....kele.....tana. Lapset ei saaneet leikkiä...ettei mikään vaan mene rikki.
Nykyisin nuorin 15 ja18 ja 20 vuotiaat eivät halua vierailla mummolla, kun saa vain istua paikallaan. Että silleen.

-valone-Käyttäjä698
Seuraa 
Liittynyt11.3.2016

Lasten vanhempien asenteesta riippuu haluaako lapset vierailla isovanhempien luona. Tuon ikäisinä he jo voivat itsenäisesti päättää asiasta. Toivon vain, että ei koskaan vanhemmat negatiivisella ja kateellisella asenteellaan sotkisi lasten ja isovanhempien välejä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat