Seniorikännykkä

Vierailija

Iäkäs täti haluaisi kännykän joka olisi mahdollisimman selkeä ja helppo. Millaisia kokemuksia teillä on ja mitä suosittelisitte?

Lasse Liten

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija
Vierailija
Vierailija

Paras on Mobira Cityman 900. Suosittelen.

Häpeä!

Häpeä itse. Mene kauppaan, niin varmasti löytyy mieleinen. Jos oikeasti olet asialla, Lasse Liten.

Sven Stor

Vierailija

Kyllä täytyy ihmetellä, että kun joku aloittaa täysin asiallisen ketjun niin heti joku alkaa irvailemaan. Mitkä ovat tämän irvailijan motiivit ja minkälaista mielihyvää siitä saavuttaa?

Aloittaja haluaa lukea vanhemman porukan käyttäjäkokemuksia. Se nyt ei vaan ole niin, että kun menee kauppaan niin oikea ja sopiva känny löytyy! Varsinkin vanhuksille yritetään myydä kalliita hömpötyksiä ihan turhilla lisukkeilla, sovelluksia sun muuta, joita vanhus ei tarvitse!

Itselläni on kaksi vanhanaikaista (Nokia ja Samsung) 3g-kännyä ja olen harkinnut älykännyn ostoa. Jos joku voi suositella hyvää älykännyä(muussa kuin irvailumielessä) luen mielelläni käyttökokemuksia. Doroltakin on tullut älykänny. Onko joku jo ostanut ja miten on toiminut?

Vierailija
Vierailija

Kyllä täytyy ihmetellä, että kun joku aloittaa täysin asiallisen ketjun niin heti joku alkaa irvailemaan. Mitkä ovat tämän irvailijan motiivit ja minkälaista mielihyvää siitä saavuttaa?

Aloittaja haluaa lukea vanhemman porukan käyttäjäkokemuksia. Se nyt ei vaan ole niin, että kun menee kauppaan niin oikea ja sopiva känny löytyy! Varsinkin vanhuksille yritetään myydä kalliita hömpötyksiä ihan turhilla lisukkeilla, sovelluksia sun muuta, joita vanhus ei tarvitse!

Itselläni on kaksi vanhanaikaista (Nokia ja Samsung) 3g-kännyä ja olen harkinnut älykännyn ostoa. Jos joku voi suositella hyvää älykännyä(muussa kuin irvailumielessä) luen mielelläni käyttökokemuksia. Doroltakin on tullut älykänny. Onko joku jo ostanut ja miten on toiminut?

Satuolennolle vastataan juuri niin kuin pitääkin. Kun pilalla aloitat, niin pilalla kannattaa vastata, ettei joudu itse naurunalaiseksi. Lasse Liten on meille kaikille tuttu:

https://www.youtube.com/watch?v=V1_3afkV2Bs

Tämä tästä.

Vierailija

Mitä ihmettä! Eikö muka saa ottaa nimimerkkiä lastenlaulusta ja kun ottaa niin muka pilailee. En ole huomannut kenenkään täällä kirjoittavan omalla nimellään ja monet nikit, joilla kirjoitetaan...no joo, jätänpä sanomatta. Aloitus on mielestäni asiallinen eikä nimimerkki sitä pilaa. Ketjun pilaavat aivan muut tekijät.

Vierailija

Telemyymälöiden nuoret myyjät elävät niin erilaisessa maailmassa kuin 88 vuotias leskirouva että heidän neuvoihinsa suhtaudun varauksin. He haluavat vain myydä parhaalla mahdollisella katteella niitä puhelimia joita heillä juuri sillä hetkellä on varastossa. Siksi ajattelin kysyä saman ikäpolven edustajilta neuvoa. Tädillä on lankapuhelin ja toisessa pistorasiassa langaton rinnakkaispuhelin. Puhelinyhtiö painostaa vaihtamaan pois lankaliittymästä.

Ja tämä nimimerkki on ihan vaan sitä varten että haluan erottua keskusteluketjussa.

Terveisin
Lasse Liten

Vierailija

Itselläni on Doro Liberto 810, ikäihmisille tarkoitettu älypuhelin ja todella helppokäyttöinen ja nyt siitä on uudempikin versio saatavana. Noissa Doron peruspuhelimissakin löytyy varmasti sellainen malli joka on helppokäyttöinen suurilla näppäimillä. Kannattaa ainakin tutustua kyseiseen malliin.

Vierailija

Olen samaa mieltä kanssasi Lasse Liten telemyymälöiden henkilökunnasta. Doron kännykät ovat suunniteltu vanhusten tarpeisiin. Ehkä Doron valikoimasta löytyy tädillesi sopiva. Kannattaa todellakin suhtautua varauksella nuorten myyjien puheisiin. Yksi myyjä ei halunnut millään myydä minulle Doron kännyä vaan tyrkytti Nokiaa koko ajan. Läksin pois enkä ostanut silloin mitään.  (ei muuten kannata välittää tuosta yhdestä ärripurrista, haastaa riitaa kaikissa ketjuissa, saa siitä mielihyvää kun elämänsä on muuten niin tyhjää täynnä)

Vierailija

Kiinnostava tapaus tämä seniorikännykkä juttu. Pari viikkoa takaperin, et-lehdessä oli jutun tapainen kyseisestä aiheesta. Siinä udeltiin lukijoilta millaisia puhelimen- ja muun tekniikan käyttäjiä he ovat, ja kuinka suhtautuvat uuteen tekniikkaan ja tuotteisiin. Palkintona Doro-puhelin.

Eipä mennyt kauankaan, kun täällä vierailija käynnisti keskustelun senioripuhelimista. Eikä mennyt sitäkään vähää, kun jo päästiin Doro-merkkisiin puhelimiin. Olisi noita seniorikännyköitä tarjolla muiltakin toimittajilta ja muita merkkejä. Haiskahtaa!

Sven Stor

Vierailija

Jos niitä seniorikännyköitä on muitakin tarjolla niin miksi yritetään silti myydä (väkisin)viimeistä tekniikkaa olevia laitteita ikäihmisille? eikä niitä muita merkkejä kyllä mainosteta niinkuin Doro puhelinta. Sellaiset henkilöt jotka ovat työssään joutuneet käyttämään tietokonetta ei liene vaikeaa omaksua uusintakin tekniikkaa, mutta entäs sellainen jolla jo tekstiviestin lähettäminen tuottaa ongelmia? miten käy älypuhelimen kanssa. 

Vierailija

Älypuhelinta voi verrata ihan hyvin tietokoneeseen. Ei siis sovi sellaiselle, jolla tekniikka on hakusessa. Kaupoissa on edelleen runsaasti tarjolla eri merkkisiä peruspuhelimia. Niin sanottuja karvalakkimalleja, joista on turhat kommervenkit karsittu ja ne ovat ns. näppäinpuhelimia. Helppoja käyttää ja halpoja ostaa. 10 eurosta alkaen muutamaan kymppiin. Niillä voi puhua ja lähettää/vastaanottaa tekstareita. Kaupassa kun osaa esittää asiansa, niin varmasti saa palvelua. Huomio kannattaa kiinnittää: käytön helppouteen, hyvään ääneen, selkeään ja mahdollisimman isoon näyttöön, sekä isoihin näppäimiin.

aaaaa

Niin voi verrata, ja tietää vasta kun itse on käyttänyt niin hyvät kuin huonot puolet kin. Aloitin älypuhelimen käytön doro 810 puhelimella. Toimi hyvin aloittelijalle, ainoa miinus oli alun kesto, siitä toki selvisi lataamalla päivittäin. Sitten aloin käyttää enemmän toimintoja - muisti ja tallennustila ei enää riittäneet.
Vaihdoin uusimpaan Samsung j5 puhelimeen. Nyt olen tähän tyytyväinen. Kokeillen oppii - helposta vaikeaan - sanoi mummo umpihangessa...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat