Kommentit (2)

Vierailija

Kyllä kannattaa valittaa! Luulisi lääkärin tietävän, että kun kipu jatkuu hoitamattomana pitkään, se saattaa kroonistua: lihaksen tai pehmytkudoksen vaivasta tuleekin hermoston vaiva, kun hermosto herkistyy kivulle.

Itselläni on ollut erilaisia kivuliaita pehmytkudosten vaivoja nyt jo kahden vuoden ajan yhtäjaksoisesti parilla kehon alueella. Molemmilla kerroilla oikeat diagnoosit ja hoito on saatu vasta magneettikuvan jälkeen, koska vammat ovat oleet fyysisesti eri paikassa kuin lääkäri oletti. Sitä ennen on hoidettu kuukausikaupalla tehottomalla, väärin kohdistetulla fysioterapialla, ja kivut ovat jatkuneet ja osin vain pahentuneet. Lopulta ymmärsin olla tekemättä huonolta tuntuvia harjoitteita.

Ja kipukohtia ilmeni vain lisää: nyt minulla on 15 erilaista pehmytkudosvammaa, ihan oikeita, fyysisiä vammoja, ja on viimein alettu tutkia, olisiko niillä jokin yhteinen tekijä, kuten diabetes. Ja edelleen on epävarmaa, pääsenkö kivuista koskaan eroon.
En juurikaan valita tuttavapiirille, mutta lääkärille olisi selvästi pitänyt valittaa isompaan ääneen jo heti, ennen kuin tilanne kehittyi eteenpäin. Mutta minä vain kiltisti sinnittelin tehottoman hoidon ja kipujen kanssa. On kokeiltu mindfulnessit, akupunktiot, pilatekset, mikään ei ole auttanut. Liikuntakiellossa olen ollut nyt jo pitkään, enkä enää pystykään esimerkiksi nousemaan portaita kivutta.Valittakaa ihmiset ajoissa, ja kovaan ääneen! Kivut pitää hoitaa.

Vierailija

83-vuotias äitini on ollut useaan otteeseen sairaalassa flimmerin takia. Lisäksi hänellä on nitrot toisenlaiseen sydänvaivaan. Nyt hän on jo yli vuoden valitellut terveyskeskuslääkärille outoja tuntemuksia sydämessä ja pyytänyt päästä tutkimuksiin. Ei kuulemma tarvitse tutkia, koska on 6 vuotta sitten tutkittu

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat