Mikä estää ihmisrakkauden?

Seuraa 
Liittynyt6.6.2015

Mikä estää luonnollisen ihmisrakkauden ja suvaitsevaisuuden silloinkin kun toiset eivät omalla käyttäytymisellään ketään loukkaa?

Kommentit (4)

Vierailija

Sitä minäkin monesti olen itseltäni kysellyt.

Kun oli tutkittu lasten kiusaamista, oli saatu yllättävä tulos: eniten kiusaavat toisia ne lapset, joilla on vakavarainen koti, paljon harrastuksia ja kavereita, ovat suosittuja luokallaan. Olin odottanut ihan toisenlaista tulosta; olin kuvitellut että vähäosaiset lapset, jotka kadehtivat onnekkaampia ikätovereitaan, ajautuisivat kiusaajiksi. Minusta on vaikea ymmärtää, miksi hyvä asema ja kiva elämä tekee kiusaajan. Pikemminkin tuntuisi siltä, että silloin ei ole aihetta olla ilkeä kenellekään.

Miten mahtaa olla aikuisten laita, esim. työpaikkakiusaamista ja vaikkapa nettikiusaamista ajatellen?

Meillä ikäihmisillä voi joskus käyttäytymistä muuttaa alkava dementia sekä muut fyysiset ja psyykkiset sairaudet. Sairaalloiselle raadollisuudelle me emme sitten valitettavasti kai mitään mahda. Luoja varjelkoon minua muuttumasta ihmishirviöksi!

Pintava
Seuraa 
Liittynyt6.6.2015
Vierailija

Kun oli tutkittu lasten kiusaamista, oli saatu yllättävä tulos: eniten kiusaavat toisia ne lapset, joilla on vakavarainen koti, paljon harrastuksia ja kavereita, ovat suosittuja luokallaan. Olin odottanut ihan toisenlaista tulosta; olin kuvitellut että vähäosaiset lapset, jotka kadehtivat onnekkaampia ikätovereitaan, ajautuisivat kiusaajiksi. Minusta on vaikea ymmärtää, miksi hyvä asema ja kiva elämä tekee kiusaajan. Pikemminkin tuntuisi siltä, että silloin ei ole aihetta olla ilkeä kenellekään.

Tästä tulee ensimmäiseksi mieleen ettei pinnallisesti näyttäytyvä menestys ja hyvinvointi kannakaan yksilöä oikeastaan pätkän vertaa.

Vierailija

Lasta kannustaa elämässä eniten äidin ja isän esimerkki. Monet harrastukset ja korkea elintaso ei lapsen sosiaalisessa käyttäytymisessä eroa alemman elintason lapsista. Ei lapsi vielä tiedä mitä pitää olla turhuuksia elämässä, vanhemmat jotka ovat merkkitietoisia ja istuttavat lapsiinsa ihmisten sosiaalisen eroavaisuuden. Ei lapsi vielä erota rikkaan kodin lasta tai köyhempää. Vanhemmista lähtöisin on lasten kiusaamisongelmat. Rikkaan kodin lapsen vanhemmat juoksevat rahan ja elintason perään ja lapset unohtuhuvat. Yhteinen hyvä aika vanhempien kanssa antaa lpsille tukevan elämän alustan, johon ei kuulu kiusaaminen eikä vanhempien varallisuudella kehuminen. Siis kaikki lähtee kotoa.

Vierailija

Ihmisrakkauden estää omaan napaan tuijottaminen, ihmisen iänkaikkinen itsekkyys ja itserakkaus, kaikki asoita, jotka itsessäni valitettavasti niin hyvin tunnistan. Toista ihmistä voisii ilahduttaa usein niin pienillä asioilla ja sanoilla, jotka useimmiten jäävät sanomatta. Joskus ne sanat jäävät iäksi sanomatta eikä jälkeenpäin katuminen mitään auta.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat