Tämän vuoksi aivotutkija innostuu aikuisten värityskirjoista

Tarvitseeko aikuinen ihminen oman värityskirjan? Jos asiaa kysytään suomalaiselta tutkimusprofessorilta, vastaus on selvä.Lue koko juttu

Tämän vuoksi aivotutkija innostuu aikuisten värityskirjoista

Kommentit (18)

Homma toimii. Kokeltu jo vuosia sitten. Aivot nollautuu ylimääräisestä, keskittymiskyky paranee. Itse olen värittänyt Muumi -värityskirjaa ☺.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kiitos asian esilletuonnista. Jo tänään katselin erään kaupan kirjahyllyssä olevaa aikuisten värityskirjaa, mutta se ei miellyttänyt, joten jatkan hakemista, että minulle sopiva löytyy. Ei ollut hintava kuin n.9e ja sivuja oli runsasti.

Tilasin eräältä kotimaiselta yritykseltä aikuisten värityskirjan, missä on huoneentauluja.

Kaksi niistä olen jo värittänyt ja toinen lähti tänään eräälle ystävälleni.

Mukava oli keskittyä värittämään.

Tykkäsin todella paljon Työterveyslaitoksen sivuilla olevasta värityskirjasta. Suosikkisivuni ovat postimies ja tukkijoki, olen värittänyt molemmat moneen kertaan eri vuodenaikojen mukaan. En ole työelämässä, mutta arvostan tätä palvelua että saa itse tulostaa sivut väritettäviksi.

Tänään ostin ensimmäisen värityskirjani ja värikynät. Jahka löytyy sopivaa aikaa niin kokeillaan miltä se maistuu. Tykkään kyllä kovasti tehdä käsitöitä, aikaa vaan ei tahdo aina löytyä kun on kokopäivätyö ja iso omakotitalo pihoineen hoidettavana. 

aion ostaa vielä joskus ekan värityskirjan 10 vuoteen, kynät löytyy jo, mutta kirja ei. haluisin värittää etenkin niitä hankalia pöllö- ja kukka-aiheisia värityksiä. kissatkin kelpanee.

-Mirette

Vierailija

En koe saavani valmiiden kuvien värityksestä mitään siitä minkä oma piirtäminen antaa. Piirtäen saa luoda kuviot ja aiheet. Värejä käytän muissa käsitöissäni, esim.neuloessa ajatukseni virkistyvät ja saan valtavasti hyvää mieltä.

Värityskirjat on silti ihan hyvät heille jotka niistä tykkäävät.

Taiteilija63

Itseä kyllä enemmän piirtely aika kiinnostanut, mutta toisaalta en yhtään epäile etteikö näissä olisi myös samaa iloa kuin piirtelyssä. Värityskirjat sivustolla on noista terveyseduista kanssa juttua.

Vierailija

Jos kotoa löytyy käsille liiankin paljon tekemistä, silloin paikallaan vaihteeksi värityskirja ja värit! Näin kävi minun! Ihana värittää ja katsoa värien sointumista, kuva kiittää, lämmittää mieltä. Varmasti hyvä piirtäjä nauttii  piirtämisjäljestään, yhtä lailla kuin värittäjä omasta luomuksestaan,  eikä mieltymystä haittaa toisen piirtämä pohjapiirros. Luovuuden nautinto on lahja.

Armi

Sain ensimmäisen aikuisten värityskirjan siskoiltani lahjaksi. Minulla oli vissiin kevätväsymystä...masennusta, tahtoivat piristää minua ihanalla lahjalla, ostivat minulle puuväritkin ☺Ensimmäisen kuvion väritettyäni mieli virkistyi, sain jotain kaunista tehtyä ihan valmiiksi asti. Kehystin värikkään sydämen mustalla pahvilla ja laitoin sen seinälle, se piristää minua yhä 😊 Väritän joka päivä noin 10-20 minuuttia ja kaikki huolet ja murheet häipyy siksi aikaa ja olo värityksen jälkeen on pirteä ja levännyt, uskomatonta mutta totta. Suosittelen värittämistä kaikille! 👍

En piirrä enkä väritä, olkoon miten hyödyllistä tahansa.

Niin kauan kuin aivojen toimintakyky riittää johonkin muuhun, käytän sen siihen. Ehkä sitten vanhana. Onpahan jotakin uutta kokeiltavaa vielä silloin. :)

Vierailija

Tuli pääsiäiseksi ilmaisjakelulehden mukana pääsiäiskorttimalli jossa oli värittämätön pääsiäismunan kuva, kuviot valmiit vain väritys puuttui. No aloin värittää ihan kokeeksi niitä kuvioita puuväreillä. Kätevästi se kävi mutta turhautti hirveästi, en tuntenut mitään ja olin iloinen ettei kuvio ollut sen isompi. Virkistystä pitää etsiä muusta tekemisestä, värittäminen ei ole todella ole minun juttuni.

Vierailija

Olen ihastunut värityskirjoihin, mutta teen niitä lähinnä silloin, kun haluan rentoutua. Kokeilen värejä ja valikoin kauniita kuvia. Kai se on terapiaa, väriterapiaa ja rentoutusta ilman suorituspaineita. Teen nyös käsitöitä. Niissäkin helpot rentouttavat, mutta vaikeat aiheuttavat vähän paineita ja niskan jäykkyyttä.

Mummeli57

Sain työkaverilta lahjaksi värityskirjan,jossa on paljon erilaisia kukkakimppuja. Olen tuntenut rentoutuvani niitä värittäissä. Ja mikä parasta olen värittänyt niitä yhdessä lapsenlapseni kanssa,hän pyytää aina että käytäisiin värittämään yhdessä. Suosittelen!

Yks eläkeläinen

Itse piirrän kaikenlaisia pieniä kuvia esim. lehtiä, kasveja ym. se on todella terapeuttista ja aika kuluu mukavasti!

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat