Oletko myymässä kuolinpesää? Älä anna tämän asian yllättää

Kuolinpesän myyminen on helppoa, mutta hinta jää alhaiseksi. Katso jutun lopusta myös, mitkä tavarat kiinnostavat ostajia.Lue koko juttu

Oletko myymässä kuolinpesää? Älä anna tämän asian yllättää

Kommentit (6)

Kannattaisiko tavaroita koettaa myydä nettihuutokaupassa, jos on aikaa odottaa tarjouksia? Itse varmaan tekisin niin. 

Tänäpäivänä ei todellakaan kiinnosta huonekalut tai taulut, parhaan hinna saa kyllä kun ite myy Tori.fi:ssä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Käytännön sanelemaa

Vierailija kirjoitti:
Tänäpäivänä ei todellakaan kiinnosta huonekalut tai taulut, parhaan hinna saa kyllä kun ite myy Tori.fi:ssä

Varmaan saakin paremman hinnan, kun myy jossain järjestelmässä. Sitten pitää olla vain jokin paikka, jonne tavarat pitää sijoittaa kun vanha asunto pitää tyhjentaa tai maksaa vuokraa. Tarpeen tullen pitää kuvata tavarat, laittaa ilmoitus, vastailla puheluihin ja viesteihin, myydä kyseinen tavara, tarvittaessa toimittaa jonnekin ym. kaikki vie aikaa, vaivaa ja rahaa.

Vierailija

Aloituksessa on siis kyse vain kuolinpesän irtaimiston myynnistä. Nimittäin kuolinpesän muun omaisuuden myyminen saattaa olla kaikkea muuta kuin helppoa.

Osakkaita voi olla ulkomailla, holhouksenalaisena tai muuten oikeustoimikelvottomana, kun nykyisin eletään vanhaksi ja ehditään dementoitua. Voin kertoa, että asioiden hoitaminen saattaa olla erittäin hankalaa, aikaa vievää ja joskus mahdotonta ilman juridista apua. Ja silloin se vasta vaikeaksi ja kalliiksi tulee.

että sellasta

ihminen voi kerätä mammonaa ehkä 60 - 70 v asti,

sen jälkeen sitä kannattaa alkaa hävittä ja juoda rahat tai muuten tuhlata,

ettei tarvi perilisten tapella, niistä on kokemuksia,

itse annoin asunnon jo yhdelle perilliselle ja muuta omaisuutta olen hävitelly ja hävittelen

koko ajan, en valitettavasti juo, mutta tuhlaan muulla tavoin,

tavoite olisi, ettei paljon mitään harmia jäisi omaisille,

kaikilla kun on jo kaikkea,

eikä kukaan arvosta mitään, mkä on toislle ollut arvokasta

Vierailija

Ihan samaa mieltä olen "että sellaista" mietiskelijän kanssa. 

Kokemusta tuli reippaanlaisesti viimeisen kämpänvaihdon yhteydessä meilläkin. Nyt on kaapeissa vaan ne tavarat joita päivittäin tarvitsee ja niitä ei tosiaankaan tarvise kenenkään arvostaa kun meistä aika jättää. 

Luin jostain ihan äsken parista henkilöstä jotka ovat asuneet hotellissa , toinen parikymmentä vuotta ja toinenkin yli kymmenvuotta. Ovat erittäin tyytyväisiä oman elämänsä loppuajan asumisjärjestelyyn. Jos olisin yksin voisin ajatella samanlaista elämäntapaa.

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat