Kommentit (8)

Vierailija

Eikä kannata käyttää kiiinteistövälittäjää osakehuoneiston myyntiin, niin pystyy tinkimään vielä toiset 15 tonnia hinnasta.

Vierailija

Mielestäni kommentisi Varkaudesta ja sen variksista osoittaa että maailmasi rajoittuu kehä III sisäpuolelle. Varkaus on hieno paikka, ihmiset ystävällisiä ja toisistaan välittäviä. Asuntokauppaa tehdään järkevillä hinnoilla verrattuna etelän ylihinnoiteltuihin asuntoihin.Esimerkiksi oikeassa kohtaan tehty lämpöjärjestelmän uusiminen nostaa kiinteistön arvoa ja lisää huomattavasti kiinteistön myytävyyttä.

Terveisin yksi onnellinen Varis kaatopaikalta

Vierailija
Vierailija

Eikä kannata käyttää kiiinteistövälittäjää osakehuoneiston myyntiin, niin pystyy tinkimään vielä toiset 15 tonnia hinnasta.

No huh huh, enpä ole kuullut kenestäkään, joka osakehuoneiston myymisestä 15 000 euroa välityspalkkiota maksaisi. Mutta ehkä pääkaupunkiseudulta sellaisiakin hölmöjä löytyy...

Vierailija

Millä sä luulet niitä kiinteistövälittäjän Audeja osteltavan :) Vastaus : Hölmöjen rahoilla

Vierailija

Olin pari vuotta sitten todistamassa paritalohuoneiston kiinteistövälityskauppaa, jossa kauppahinta oli 420 k€ ja välityspalkkio 15 k€. Totta on että saman kokoisen kämpän saa josttain perähikiältä 42 k€:lla :)

Vierailija

Tosiaan pahin virhe osakkeen myynnissä on välittäjän käyttäminen. Minulla esimerkki viime syksyltä:

Rivitalo 100m2 Espoo Tapiola. Kiinteistömaailman välittäjä, Tapiolan alueen asiantuntijaksi itseään mainostanut antoi arvion: 330.000 missä tinkivaraa 10.000. Välityspalkkio tällä toteutumalla 15-17.000 € riippuen käytettävistä ilmoitusmedioista. Pidin arviota ja varsinkin palkkiota naurettavana ja päätin kokeilla itse. Tulos: 4 viikkoa, 4 näyttöä ja kaupat hintaan 386.000€. Pankki hoiti veloituksetta paperisodan. Tämän ASIANTUNTIJAN käyttö olisi tullut maksamaan 81.000€ !

Tosin välittäjänainen luki peliä hieman väärin: Kyseessä oli kuolinpesän osake ja useampia jakajia. Hän ilmeisesti oletti, että osakkaita kiinnosti vain nopea kauppa ja rahat plakkariin. Tosin kuulin jälkikäteen, että tällä välittäjällä on vakio-ostaja, jolle hän aina tarjoaa ensimmäisenä, kun saa myyntiin selkeästi alihinnalla kohteen. Taitaa tulla tiskin alta pieniä bonareita, kun jobbari on saanut kohteen realisoitua.

Vierailija

Olen kuullut samaa, Kiinteistömaailmalla on muutama välittäjä, jotka myyvät jobbareille alihinnalla. Muutama vuosi sitten kyseinen pulju joutui selittelemään tapausta, jossa asiakas oli tehnyt välittäjälle testamentin. Juttu sovittiin, eikä päätynyt käräjille asti. Kyseisessä ketjussa on pk-seudulla ollut myös ainakin yksi kavallustapaus.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat