Professori Jaakko Hintikka: Olen maistanut ikäsyrjintää

Joskus ammatillinen huippukunto ajoittuu vasta seniori-ikään, mistä professori Jaakko Hintikka, 85, ja ensilevynsä julkaiseva Gugi Kokljuschkin, 66, ovat hyviä esimerkkejä. Meillä on toivoa, vaikka yhteiskunta ei näitä kunnianhimoisia senioreja aivan ymmärräkään.Lue koko juttu

Professori Jaakko Hintikka: Olen maistanut ikäsyrjintää

Kommentit (2)

Itse olen jäänyt eläkkeelle ja nautin tilanteessani. Mietin kyllä sitä, miksi toisilla on tunkua työmarkkinoille, vaikka nuoret tarvitsivat kaikki vapautuvat työpaikat.

suurten ikäluokkien eläköitymisen myötä pitäisi olla vapaita työpaikkoja todella paljon, mutta sitä useasti kuultua työvoimapulaa ei vaan kuulu. Tässäkö on syy.

On todella itsekästä ahnehtia jo eläkkeellä ollessa työpaikat nuorilta.  Tuskin nämä eläkkeellä olevat hyväosaiset tekevät mitään talkootyötä, vaan kyseessä on puhdas itsekkyys ja ahneus, jolle ei ole mitään rajaa. Nuorten olisi aika päästä töihin, maksaa veroja ja alkaa kartuttaa omaa eläkettään. 

Mutta kyllä mielestäni pitää antaa ihmisen tehdä luovaa työtä, jos on muille vielä paljon annettavaa.

Myös vapaaehtoistyö jota hyvinkin vanhat ihmiset tekevät, on arvokasta, myös rahallisesti. Ajatelkaapa vaikka omaishoitotyötä sekä jälkeläisten "kaitsemista".

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat