Kommentit (2)

Mökin muori
Seuraa 
Liittynyt8.5.2014

Kasvatusvastuu on aina vanhemmilla joten isovanhempina olemme  suurissa linjoissa puhaltaneet heidän kanssaan samaan hiileen. Mutta isovanhemmilla on myös kirjoittamaton oikeus hemmoitella lapsenlapsiaan. Varsinkin minä olen tuota oikeutta käyttänyt hyvin useasti hyväkseni, minä olen helppo tapaus, minut on helppo kietoa sormen ympärille. Lisäksi olen ollut onnekas sillä lapsenlapseni asuvat samalla paikkakunnalla kanssani, yhteydenpito on ollut tiivistä. Onnekas olen ollut myös siinä ettei hemmoittelusta ole koskaan tullut erimielisyyksiä lasten vanhempien kanssa.

Vierailija

Mielenkiintoinen keskustelu. Minulla mummona on ongelma siinä, että koen että lapsenlaspet kotonaan opetetaan liikaa herkuille, ja kunnon ruualla ei niinkän ole painoa. Minä olen sillä kannalla, että ensin kunnon ruokaa ja sitten vaikka kilo jätskiä jos jaksaa syödä. Koen että siitä on myös paljon harmia jos mummot ovat herkkusuita ja sitä kautta omat lapsensa ja lapsenlapset oppivat epäterveellisille tavoille. Omassa sukukunnassani on kummankin periaatteen kannattajia, ja siitäpä on melkein koitunut sanaharkkaakin puoleen ja toiseen.

T. Tiukkapipoko mummo

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat