Testaa: Oletko murremestari?

klo 15:02 | 24.7.2017
Tiedätkö mitä ovat vesiputti, kompiainen tai gosari? Tee ET-lehden murretesti ja katso kuinka hyvin hallitset Suomen murteet.Lue koko juttu
Tiedätkö mitä ovat vesiputti, kompiainen tai gosari? Tee ET-lehden murretesti ja katso kuinka hyvin hallitset Suomen murteet.Lue koko juttu
Ladataan...
Sivut
Tein tuon murretestin ja sain 11/15 elikkä osaan murteita, en tartte "tulkkia".
Tulokseni 14/15 Visto meni väärin.
9/15 ! Nyt vaatii lähteä kiertämään Suomea.
9/15 minullakin,mutta selviän siis ilman tulkkia!
Hei ! EI trarvita tulkkia täälläkään 11/15 . Terveisiä Pielavedeltä .
Tulokseni 10/15, mutta osa meni arvaamalla :)
11/15 Mut kyl mun miälest romput EI ol lahket, lahket on trumput.Housuntrumput. Mää ole senttä syntyperäne ja mont kymment vuatta asunu entises pääkaupunkis.
Hei 6:29 Sigynne ei ole palstahäirikkö eikä transu.
Sigynne on kyllä meidän monien tuntema kirjoittaja joka on ottanut uuden nimen. Hän on kaikkea muuta kuin puistattava kammotus.
Ohikulkien tällä kertaa
Jihuu!!! Sain tuloksen 15/15
Sait pisteitä 8/15
Hehe...
Taidat olla visto.
Kuten aiemminkin täällä todettu: Lukemisen ymmärrys on heikkoa.
15.8.2015 klo 17:07 kommentti on oiva todiste tästä.
Kateus siis iski jopa tässä asiassa.
Erittäin pahoillani. Kommentissani on PAINOVIRHE. Tarkoitin että sain 8/15. Ei ptäisi aina kuvitella toisista sellaista jota heissä ei ole.
klo 16:14 Kiitos oikaisusta. Kannattaa olla tarkka sanamuodoissaan! Täällä vain niin tuttua tuo toisten ilkkuminen, valitettavasti.
t. Murretestin tulokseni 15/15
Aivan. Meitäkin on jotka emme ilku emmekä ole kateellisia. Murresanat minulle täyttä hebreaa.
Sitten on meitäkin jotka emme tuo piilotettujakaan piikkejä, tai muutoin kiertäen syyllistä.
Totta. 16:56 kirjoittaja.
Sain 9 oikein, pitäs varmaan vielä opiskella. Osa meni arvaamalla oikein ja osa väärin. Haitannooko tuo mittää?!
Sienet tunnistin kaikki, joten se on minulle tärkeempi kuin murteiden osaaminen.
T. 17.55 kirjoittaja
Sivut