Määrittelemätön hotelli

Vierailija

Onkohan kukaan ottanut koskaan ns. matkajokeria eli äkkilähtöä määrittelemättömällä hotellilla? Etenkin Bulgaria kiinnostaisi. 

Jos kyseessä on Finnmatkojen äkkilähtö 4 ja lentokohde Burgas, niin missä asti hotelli voi sijaita? Ovatko nuo matkajokereiden hotellit olleet aivan kamalia? 
~ Reissu-Riina

Kommentit (11)

lahdenpoika
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Olen kerran ottanut sellaisen matkan jossa hotelli oli avoin. Kahden viikon aikana asuin kolmessa eri hotellissa. Tosin hotelli parani jokakerta ja taksikyydit maksettiin. En enää sellaista ota sai olla pakkaamssa tavaroita vähän väliä, ei aina varmaankaan käy näin.

Vierailija
Vierailija

Onkohan kukaan ottanut koskaan ns. matkajokeria eli äkkilähtöä määrittelemättömällä hotellilla? Etenkin Bulgaria kiinnostaisi. 

Jos kyseessä on Finnmatkojen äkkilähtö 4 ja lentokohde Burgas, niin missä asti hotelli voi sijaita? Ovatko nuo matkajokereiden hotellit olleet aivan kamalia?  ~ Reissu-Riina

Burgas on lentokenttä, majapaikasta se ei kerro mitään. Eli voi joutua ihan mihin vaan.

En ikinä ottaisi tuollaista, mutta jos haluaa asua jossain läävässä, mikä ettei.

Mökin muori
Seuraa 
Liittynyt8.5.2014
Vierailija

Vain Finnmatkoilla on määrittelemättömiä majoituksia.

Kyllä määrittelemättömiä majoituksia löytyy muiltakin mm. Deturilta. Tjäreborg myy niitä matkajokeri nimikkeellä. Nähtävästi niille löytyy matkaajia, eihän niitä muuten olisi tarjollakaan.

Vierailija

Ihan asiallisia majoituksia. Välillä suosio yllättää  ettei  ettei huoneet riitä.  Yksinkertaisesti  hommataan tilaa lisää.   Monasti nämä  on parempia kuin yhtiön vakimajoitukset,  tosin ero on tähdissä  3-4-5  joten tulkintaa  ja makuasioita.  Joskus moititaan sijaintia. Mutta linjuri menee ohi  rahastaen euron ja vie keskustaan tai takaisin.

En näe määrittelemättömissä  mitään ongelmaa. 

Vierailija

joskus aikoinaan olen semmoisella ollut ja pääsin neljän tähden hotelliin vähänhotellualyeen laidalle, mutta oli hyvät kulkuyhteydet keskustaan ja lähialueille. Kaverit on niitä käyttäneet ja taso kuulemma vaihtelee varaustilanteen mukaan. Mutta ihan läävissä ei kukaan ole ollut kertaakaan. Tämähän on taas niitä makuasioita, jos ei matkasta maksa paljiakaan niin voiko odottaa kultaisia hanoja ja hanhen maksaa vauko ihan kohtuu siistiä, mutta kulunutta yösijaa

Vierailija

Olen ollut mutta aikaa jo 10 vuotta. Kaksi viikkoa elokuisessa Italiassa.Majoitus oli aivan karmea. Huoneessa ei ilmastointia eikä parveketta. Näköala suoraan vastapäisen asuintalon parvekkeisiin. 

Tuli tunne että huonetta käytetään vain tälläisiä tilanteita varten. Ei ikinä enää määrittelemättömään majoitukseen. 

Vierailija

Lähinnä se kai on sattumasta kiinni, että minkälaisen hotellin ja huoneen saa kun määrittelemättömän "ostaa". Ihan sama juttu kun ostaa määritellyn ja se ei olekaan sellainen, mitä katalogissa mainostetaan.

Olin Kreikassa muutama vuosi sitten Aurinkomatkojen kautta ja varasimme kolmen tähden apartementoksen. WC-pöntön huuhtelu ei toiminut. Valituksista huolimatta WC-pönttö tultiin korjaamaan vasta kolmen vuorokauden jälkeen. Aurinkomatkat ei tarjonnut korvaavaa majoitusta eikä korvausta matkan jälkeenkään. "Isot hädät" joutui menemään tekemään uima-altaan pesukoppien yhteydessä olevaan vessaan kolmen päivän ajan.

Tjäreborgin kautta käytiin Turkissa rantalomalla ja varattiin myös kolmen tähden apartementos. Ajoissa varattiin ja täys hinta maksettiin. Huoneisto ei vastannut millään muotoa kuvausta vaan oli pimeä "luukku" hotellin alimmassa kerroksessa, ei parveketta vaan "terassi" hotellin varjoisalla puolella.

Matkatoimistot aina sanoo, että hyvissä ajoin ennakkoon varaavat saavat "parhaat huoneet / huoneistot" vaan kun se ei omien kokemusteni perusteella pidä paikkaansa. En enää käytä matkatoimistoja. Varaan lennot ja hotellihuoneet / apartementokset itse netin kautta.

Vierailija
Vierailija

Lähinnä se kai on sattumasta kiinni, että minkälaisen hotellin ja huoneen saa kun määrittelemättömän "ostaa". Ihan sama juttu kun ostaa määritellyn ja se ei olekaan sellainen, mitä katalogissa mainostetaan.

Olin Kreikassa muutama vuosi sitten Aurinkomatkojen kautta ja varasimme kolmen tähden apartementoksen. WC-pöntön huuhtelu ei toiminut. Valituksista huolimatta WC-pönttö tultiin korjaamaan vasta kolmen vuorokauden jälkeen. Aurinkomatkat ei tarjonnut korvaavaa majoitusta eikä korvausta matkan jälkeenkään. "Isot hädät" joutui menemään tekemään uima-altaan pesukoppien yhteydessä olevaan vessaan kolmen päivän ajan.

Tjäreborgin kautta käytiin Turkissa rantalomalla ja varattiin myös kolmen tähden apartementos. Ajoissa varattiin ja täys hinta maksettiin. Huoneisto ei vastannut millään muotoa kuvausta vaan oli pimeä "luukku" hotellin alimmassa kerroksessa, ei parveketta vaan "terassi" hotellin varjoisalla puolella.

Matkatoimistot aina sanoo, että hyvissä ajoin ennakkoon varaavat saavat "parhaat huoneet / huoneistot" vaan kun se ei omien kokemusteni perusteella pidä paikkaansa. En enää käytä matkatoimistoja. Varaan lennot ja hotellihuoneet / apartementokset itse netin kautta.

On riski mennä Kreikkaan. Riippuu toki paikasta. Kaikkialla ei ole suuria riskejä.

Kun löytää sopivan hotellin voi mennä samaan useamman kerran.

Kreikkalainen tapa on ettei vikoja korjata siten kuin meillä ja länsimaissa.

Sillä tyyöillä eletään eli koko maa on konkassa.

Vierailija
Vierailija

Olen ollut mutta aikaa jo 10 vuotta. Kaksi viikkoa elokuisessa Italiassa.Majoitus oli aivan karmea. Huoneessa ei ilmastointia eikä parveketta. Näköala suoraan vastapäisen asuintalon parvekkeisiin. 

Tuli tunne että huonetta käytetään vain tälläisiä tilanteita varten. Ei ikinä enää määrittelemättömään majoitukseen. 

Kestovalittajille  ja kiukuttelijoille  näitä peruskämpiä pidetään.  Niinhän nämä on kuin Pariisissa.  Kadun toisella puolella on samanlainen  betoniläjä.

Vierailija

Azoreilla 2011 meillä oli määrittelömätön hotelli. Kun kaikki muut majoitettiin keskustaan keskelle isoja teitä ja liikennettä, niin mepä saimme paremman... 2 km rantatietä ja hotelli oli meren rannassa eli beachi alkoi heti hotellista. Meitä oli siellä 6 suomalaista ja kaikki olimme oikein tyytyväisiä :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat