Mistä närästys kertoo? 10 kysymystä lääkärille

Kommentit (9)

Vierailija

Heti lääkäriin meidän seudulla on lääkärin ajanvaraukseen 3 viikon jono ja ku jonosta saanut ajan otellan sitte kk et pääsee tutkituttaan itsensä ja et saa lääkityksen..onneksi vaimolla lääkkeet.ja reseptin voi saada nopeesti..kiitos leikkaukista..

Vierailija

Närästykseen on hyvin yksinkertainen lääke josta on ollut jo pitkään kokemuksia. Ruokasooda neutralisoi mahahappoja ja parantaa närästyksen. Myös syömisessä on syytä välttää vaaleaa leipää, jossa on käytetty rypsiöljyä, se aiheuttaa helvetinmoisen närästyksen. Vältä närästyslääkkeitä joissa käytetään alumiinia, se ei poistu elimistöstä, kulkeutuu aivoihin ja heikentää ajanmyötä muistia.

Vierailija

Meikäläisen närästys vaiva on varmaankin peruja isäni puolelta. Pääsääntöisesti närästystä esiintyy ollessani makuuasennossa,siis nukkuessani. Tällä hetkellä olen saanut yöllisen närästykseni kuriin,kun olen syönyt tuntia ennen makuulle menoa yksi-kaksi kovaksi keitettyä kananmunaa. Homma toimii minulla,miksei jollakin toisellakin närästyksestä kärsivällä.

lahdenpoika
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Minuakin oli närästellyt silloin tällöin jo vuosikausia. Menin lääkäriin ja hän laittoi minut tähystykseen. Viikon päästä lääkäri soitti, ei sinussa muuta vikaa ole kuin sinulla on keliakia. Siirryin gluteenittomaan ruokavalioon ja paino nousi muutamassa kuukaudessa 76kg, olin painanut aina vain 65 kiloa. Kelia ei ollut vaivannut koskaan mitenkään ja siihen loppui närästyskin.

Vierailija

Kaikista terveellisin keino on lopettaa ylensyönti eli pienempiä aterioita ja se kolmisen tuntia väliä, paistetut lihat kaikki pois ja maitotuotteet. Ja korjaus terveelisempään, kuin myös raakojen vihannesten  syönti. Myös tuore leipä ja kaikkein pahin on ruis. Kyllä helpotti, maitotuotteet kuin jäätelö oli kaikkein pahinta. Ei närstä enää. Meidän kauppojen hyllyt notkuu vaihtoehdoista. On soijaa on riisiä jopa maitona, on mantelijuomaa kaurajuomaa ja jogurttia, ihan mitä vaan. Pientä vaivannäköä ja maistuu vaihtehtoruuat paremmilta kuin lehmän antimet.

vieras

Närästyksellä on usein yhteys sappi ongelmiin, mm sappikivet aiheuttavat sen, joten kannattee tutkituttaa sillä sappikivet tai/ja koko sapen voi tarvittaessa poistaa leikkauksella. Leikkauksen esteen voi aiheuttaa veren ohennus lääkitys ainakin joillekkin yksilöille.  Närästyksen itsehoitoa en suositteleisi ENNEN KUIN LÄÄKÄRIN / RÖNGEN  TUTKIMUKSET OVAT SUORITETTU.

Vierailija

Ei ollut sappi syyllinen närästykseen ja ruokatorven tulehdukseen, vaan mahaportin venyminen. 

Eli pienempiä aterioita, säännölliseti, niin, että vatsalaukku saa välillä levätä. Ja kuulolla ruuan vaikutuksista,silloin ei  tule syötyä sopimatonta, ainakaan toista kertaa.  Ihanaa kun ähky, turvotus ja kurkun käheys on poissa, eikä rintsikat kirista. Sängyn pääty 5-10 senttiä korotettuna. Ei närästä enää.

vieras

Kotikonstina suosittelen tunnettu sängynpäädyt kohottamista noin 10-15 senttimetriä pään puoleisesta päädystä.

Muistaakseni sappikivi ongelma alkaa närästysoireilla ilmaisemaan olemassa olostaan...

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat