Asiaa varpaasta: Apua 9 kynsiongelmaan

Kommentit (8)

Vierailija

Paljon on asiaa kynsistä, mutta kukaan ei koskaan kirjoita siitä, mitä voi tehdä ulospäin kasvaville kynsille.
Onko muilla tuota ongelmaa? Miten pärjäätte ulkonevan kynnen kanssa?
Vai olenko ihan ainoa, jolla on tuo probleema.

Vierailija

Kynnen pyöristämisestä leikatessa olen hiukan eri mieltä, joka tosin perustuu vain omassa perheessäni tehtyyn havaintoon. Itse pyöristän aina kynnet enkä koskaan ole kärsinyt kynnen sisäänkasvamisen ongelmasta. Sen sijaan mieheni isovarpaan kynsi on kasvanut sisään erittäin kivuliaasti, vaikka hän noudattaa tuota suoraan leikkaamisen ohjetta. Tyttärellämme tuli sama vaiva kuin isällään, jopa useita kertoja. Vasta kun kynsihoitaja käski hänen pyöristää varpaankynnet leikatessa, vaiva ei enää uusiutunut. Olisiko tuossa ehkä yksilöllistä tai perinnöllistäkin taipumusta.

varvasjussi

kynsisieni paranee myös laserhoidolla, kerta käsittely riitti minulle lääkekuureista ei ollut apua.3

epätoivoinen

Vierailija kirjoitti:

kynsisieni paranee myös laserhoidolla, kerta käsittely riitti minulle lääkekuureista ei ollut apua.3

varvasjussi, kerro lisää. mitä maksaa kynsisienen laserhoito? tarviiko lääkärin lähetteen? tehtiinkö terveyskeskuksessa vai missä?  mulla ei ole lääkekuurit auttaneet. kaksi kertaa on kynnet jouduttu poistamaan vaan aina tulee sieni uudestaan.

Vierailija

Minulta lohkesi iso varpaan kynsi repäsin sen pois lähti vaan puolikas tyvestä kynsi kai pitää saada toinen puoli pois mutta miten kun on arkakin on pelkkä iho kiitos tiedosta

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minulta lohkesi iso varpaan kynsi repäsin sen pois lähti vaan puolikas tyvestä kynsi kai pitää saada toinen puoli pois mutta miten kun on arkakin on pelkkä iho kiitos tiedosta

Terveyskeskuksessa varmaan  puudutetaan,ja sitten poistetaan,lääkärin toimesta.

Vierailija

Tämä kirjoitus on  muistutus siitä kuinka tärkeää on pitää hyvää huolta jaloistaan, varpaistaan ja niiden kynsistä läpi elämän. Jalat ovat sentään ihmisen tärkein liikkumisväline. Hoitamatta pärjää nuoruuden ja ruuhkavuodet mutta "vanhana" onkin sitten ongelmaa vaikka minkälaista.

Itse olen rasvannut jalkojani ahkerasti  teini-iästä lähtien eikä minulla ole koskaan ollut kovettumia eikä halkeilevia kantapäitä. Olen aina käyttänyt tarpeeksi isoja kenkiä ja piikkarit ovat minulta jääneet ostamatta. Aloin käydä säännölliseti jalkahoidoissa 40 vuotta täytettyäni. Jalkahoitaja sanoi, että jalkohoidoissa käynti on kuin rahaa laittaisi pankkiin. Totta puhui.

Nyt saan pientä eläkettä mutta silti en tingi jalkahoidoista. Tosin olen rahanpuutteessa joutunut venyttämään hoidossa käynnin 3 kk väleihin. Vanhuuden vaiva säännöllisestä hoitamisesta huolimatta on varpaan kynsien paksuuntuminen. Jalkahoitaja hioo kynnet ohuiksi minkä jälkeen ne on helppo leikata itse ainakin 3 kuukautta. Jos ei ole rahaa käytettävissä jalkahoitoon niin jalkahoitajat tekevät myös pelkkiä kynsihoitoja, jotka ovat paljon halvempia kuin tunnin kestävä jalkahoito.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat