Kommentit (3)

Vierailija

En käytä polkupyrää, enkä ole juuri nuorena tai keski-ikäisenäkään käyttänyt. Harrastan muuta liikuntaa, uimista ja kuntopyöräilyä. Ei ole vaaraa kaatua eikä jäädä auton alle, ei kuntosalin pyörä ole varastettavissakaan.

Vierailija

Minä suorastaan rakastan polkupyörääni ja sillä ajamista. Jos mahdollista antaisin Nobel-palkinnon polkupyörän keksijälle. Uskollinen kaveri työmatkoilla ja kävelyn lisäksi toinen ulkoilumuoto pyöräteillä.

Muistan ,että opettelin hyvin nuorena ajamaan miestenpyörällä kamalassa asennossa siitä tankon välistä enkä osannut jarruttaa joten ajoin aitan seinään ja tietysti kaaduin, mutta uusi yritys taas. Kotonani oli aina pyöriä, mutta omaa ensimmäisen pyöräni hankkimista en muista, se on vaan ollut olemassa koska muuta kulkuneuvoa ei ollut.

Kun ensimmäinen lapsenlapseni syntyi myös minun kolmivaihteiseen mummunpyörääni laitettiin lastenistuin. Kesäsunnuntai aamuisin otin jokaisen vuorollaan ajelulle. Usein menimme katsomaan lampaita tai lehmiä jonka jälkeen joka kerta päädyimme jäätelökioskille. Joskus poikkesimme tavallisesta ja yksi lapsista sanoikin ,että : miten sinä mummu aina löydät niin nättejä teitä.

Nykyisin pyöräilyni on asioilla käyntiä tai n.20 kilometrin kuntoilulenkkejä.

Vierailija

Viisi kesää minulla on ollut kierätyskeskuksesta ostettu pyörä. Sillä pyöräillyt itä-helsingissä rantaan- Mummo ikäisenä ei tarvitse hurjastella sillä ja eläkeläisenä ,koko päivä aikaa. Ei siis kiire pyörän kanssa , sen enempi hurjastelua.Pyörä antaa tilaa pidemmälle liikkua ja helpotaa jos on vaivoja ala-raajoissa liikumista. Toki kävelenkin paljon .Viimeisenä vaihtoehtona käytän julkista liikennettä. Omaa autoa en omista. Eipä tuo aina yksin eläjänä helppoa ole lähteä yksin, pyörällä, tai jalan. Jokaisella "ystävälläni on tuhat tekosyytä miksi ei pyörällä tai jalan ulkoilua! " Suosottelen , Palkitsee henkisesti ja ruumillisesti. Yö unet ovat hyvät ja mieli myös, ulkoilu liikunta. iloisia pyörä ja ulkoilu retkiä mutsilta..

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat