klo 13:15 | 18.7.2015
Olen 65v, diabeetikko, ihoni on kuiva. Pesun jälkeen iho on kuin korppu, olen käyttänyt - silloin kun satun muistamaan- tavallisia perusvoiteita kuten Aqvalania ja myös Kehäkukkavoidetta. Nyt päivittäinen pyöräily on taitanut ärsyttää istumalihaksien kohdalta, kirvelee ja aristaa muttei kutia eikä iho ole rikki. Kumpi tärkeämpää, ihon rasvaus vai kosteusvoiteet? Vai ihotautilääkäri?
Et saanut vastauksia,koska hyviä ei ole. Pysy poissa satulasta, kunnes peffan iho on ehjä. Kevyt hoito Septisonilla helpottaa. Jos ei auta,bkysy lääkäriltä Protopic-vpodetta.
Atoopikko, diabeetikko
Totta, pysyn poissa satulasta. Ostin auton. :) - Mainitsemasi voiteet ovat minulle ihan tuntemattomia.
Tuo kuiva iho - taitaa olla ongelma monilla iäkkäämmillä ihmisillä. Itselläni myös. Olen mies, yli 70 vuotias. Jos hikoilen, ja hikoilen helposti ja usein, hiki kuivaa iholle, ja ihoa kirvelee tai kutittaa tai molempia. Kirvelee, jos sitä vähän raapii, ja sen jälkeen kutittaa. Minulla on ohjeena peseytyminen usein suihkussa ja puhtaiden ja kuivien vaatteiden vaihto myös usein. Minulla se herkin alue on jalkoväli. Siellä ne tietyt elimet ovat ahtaalla ja vähän puristuksissakin ja myös hikoavat helposti. Käytän myös AQUALAN voidetta. Toinen helposti kutiava alue on sääret. Suihkussa käytän Sheba Med pesuainetta. Saattaa olla parempiakin aineita tähän vaivaan!? Pitäisi näitä aineita vaihtaa tehokkaampiin?