Kommentit (2)

Vierailija

Paras tapa lopettaa on tehdä itelleen se asia selväks ettei enää polta eikä lopeta jonkun toisen pyynnöstä tai vuoksi.

Vierailija

Tupakoin lähes neljäkymmentä vuotta ja yritin lopettaa useita kertoja, olin jopa muutaman vuoden lähes polttamatta välillä. Kokeilin kaikki konstit eli laastarit ja purkat yms., mutta ei onnistunut. Sitten kuulin Champix- lääkkeestä tutulta; soitin siitä paikasta lääkärille, joka kirjoitti sitä. Sen avulla pystyin lopettamaan mutta siihen tarvittiin myös oma vahva motivaatio.

Tiedän muutamia jotka eivät ole onnistuneet lääkkeellä kun ovat yrittäneet lopettaa lääkärin määräyksen ja "pelottelun" vuoksi ilman omaa halua. Pitää myös huomata se että ei anna lääkkeen loppumisen jälkeen periksi mieliteolle ja vieroitusoireille, jotka jatkuvat jonkin aikaa, ei tosin niin voimakkaana kuin ilman lääkekuuria. Ja tunnen sellaisiakin, jotka ovat tupakan lopettaneeet, mutta jääneet koukkuun nikotiinipurkkaan.

Nyt olen ollut kahdeksatta vuotta polttamatta enkä ole kertaakaan "repsahtanut"; olen tosi tyytyväinen terveydellisesti ja rahallisesti... 

Mutta en minä ala kenellekään jeesustelemaan ja saarnaamaan lopettamisesta; tiedän miten vaikeaa se on. Muutamat harvat pystyvät lopettamaan tuosta vain, mutta useimmille se ei onnistu. Siksi suosittelen lääkärin kanssa keskustelua siitä mikä on itselle sopiva; saa asiantuntevat neuvot.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat