Vierailija

Hengästyn aiempaa helpommin esim ylämäkeä pyöräillessäni. Lisäksi kävin lähellä tajunnan menetystä istuessani esitystä seuraten katsomossa. Pääsin ensiapuun ja alapaine oli minulle tosi epätavallinen 120, vielä seuraavanakin iltana. Kävin lääkärillä ja sain lähetteen rasituskokeeseen. Mitä sillä saadaan selville? 

Kommentit (1)

Vierailija

Hengästyn aiempaa helpommin esim ylämäkeä pyöräillessäni. Lisäksi kävin lähellä tajunnan menetystä istuessani esitystä seuraten katsomossa. Pääsin ensiapuun ja alapaine oli minulle tosi epätavallinen 120, vielä seuraavanakin iltana. Kävin lääkärillä ja sain lähetteen rasituskokeeseen. Mitä sillä saadaan selville? 

Tosi korkea alapaine. Minun paineeni ovat nyt lääkityksellä yläp. n. 115 ja alpaine 60-65 ja syke aika alhainen eli välillä menee alle viidenkymmenne, mutta yleensä n. 55-65 Minun rasituskokeeni oli seuraavanlainen, mittailtiin paineita eri asennoissa siis makuulla istumassa ja seisten, muistaakseni. Ja otettiin sydänfilmikin erikseen. Ja sitten mittauspolkupyörän selkään johdot vartaloon kiinni ja annettiin ohjeet kuinka polkea.

Minulta löytyi sepelvaltimotauti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat