Saako vainajan prässätä äänilevyksi tai puristaa timantiksi?

Kommentit (10)

Vierailija

No, enpä nyt haluaisi , että tuhkastani puristetaan timantti tai siitä tehdään tatuointimustetta. Sen sijaan toivon, että tuhkani sirotellaan tietyn tunturin laelle kovempaakin kovammalla tuulella!

Mitään hautakiviä tms minulle ei tarvitse laittaa ettei lasteni  tarvitse  hautaani hoitaa!

Leena ET
Seuraa 
Liittynyt6.5.2014

Mihin te haluaisitte tulla sirotelluksi? Toimituksessa vilahteli ajatuksia merestä, Irlannin nummista ja lapsuuden maisemista. Itse haluaisin olla hitusen siellä täällä, kaikissa elämän tärkeissä paikoissa. Aikamoinen kiertomatka tosin lähipiirille taitaisi sitten tulla! Terveisin ikiliikkuja...

Leena

Vierailija

Lain mukaan tuhkaa ei saa jakaa useampaan paikkaan, mutta jos saisi, haluaisin tulla sirotelluksi kotijärveen ja eräälle jäkäläkankaalle Lemmenjoen kansallispuistossa. Täytyy tyytyä joko järveen tai kotikirkon kupeessa olevaan uurnalehtoon.

En pidä ajatuksesta, että vainajasta askarellaan jotakin. Makaaberia.

(Näytölläni ei ole ollenkaan näkyvissä Keskustelut-näppäintä. Miksi?)

Vierailija

Minä haluaisin tuhkani siroteltavaksi mereen. Toisena vaihtoehtona sukuhaudalle. Jälkeenjäävät saavat tehdä kuinkapäin parhaaksi näkevät ja jaksavat. En siis aseta ehdottomia määräyksiä.

Vierailija

Minä olen sanonut lähimmäisilleni, että kun minusta henki lähtee, niin saavat ruumiille tehdä juuri niin kuin heistä parhaimmalta tuntuu.

Vierailija
Vierailija

Kuka se vahtii, onko uurna kotona tai timantti yli vuoden jälkeen sormessa?

Kenen vastuulla sinun mielestä on jos yksi sisaruksista vie mummovainajan omaan kylmiöönsä tai vaikka pakastimeensa? Sanoisitko että omapa on asiansa?

Vierailija
Vierailija
Vierailija

Kenen vastuulla sinun mielestä on jos yksi sisaruksista vie mummovainajan omaan kylmiöönsä tai vaikka pakastimeensa? Sanoisitko että omapa on asiansa?

Höh, miten tuo liittyy tuohon alkuperäiseen kysymykseen? ei sitä kuollutta mummoa voi pakastimessa tai muuallakaan pitää, ainakaan Suomessa. Mutta tuhkauurnan voi pitää kokonaan ilman, että kukaan kyselee. Vai kyseleekö joku?

Vierailija
Vierailija
Vierailija
Vierailija

Höh, miten tuo liittyy tuohon alkuperäiseen kysymykseen? ei sitä kuollutta mummoa voi pakastimessa tai muuallakaan pitää, ainakaan Suomessa. Mutta tuhkauurnan voi pitää kokonaan ilman, että kukaan kyselee. Vai kyseleekö joku?

Omatunto kyselee. Olet kirjoittanut nimesi luovutuspaperiin krematoriossa. Siinä olet selvittänyt, minne tuhka tullaan sijoittamaan määräajan kuluessa. Kukaan ei tule varmistamaan, mutta kuitenkin...

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat