Upeimmat luontoelämyksesi

Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Olen luonnonystävänä kiinnostunut teidän näille palstoille kirjoittavien mieleenpainuvimmista luontoelämyksistä.

Kimmokkeen aiheeseen sain katsottuani äsken ohjelmaa, jossa oltiin keräkurmitsan pesällä. Satuin kerran tunturissa vaeltaessani myös tapaamaan ihmeen kesyn kurmitsan. Pääsin jopa koskettamaan sitä, kun odotin aikani ja lähestyin lintua varoen. 

Jään odottamaan kokemuksianne.

Kommentit (2)

Vierailija

Hyvä ketju, kiitos. 

Oma luontoelämykseni oli huikea koskenlasku Ruunaankoskilla kumiveneessä itse meloen. Olin opiskeluaikoinani siellä ja meloin keulilla. Pitkäkoski meni hienosti, samoin kaikki muutkin. Olen kaivannut tuon kokemuksen jälkeen Ruunaalle joka kesä, mutta elämä vie enkä ole ehtinyt. Nykyisin hankin elämyksiä vain lähipiiristä. Karhun kohtasin viime kesänä. Se tuijotti kallionkielekkeeltä hetken minua, poistui pian eikä minulla tietenkään ollut kameraa mukanani. Aamuvarhaisella ennen töihin menoa haalin rouskuja suon laidalta ja sain kerrottavaa kahvipöytään.

Lenne

Vierailija

Minä vaellan mielelläni, mutta en ole kohdannut karhua enkä kurmitsaakaan. Valkoisen poron olen nähnyt tunturissa ja kiikaroinut tunturipöllöä. Myös sinisuohaukan havainnoiminen kuuluu elämyksiini. Täällä etelämmässä näin kerran kuusi kyytä paistattelemassa alkukesällä samalla kivellä. Ei tullut mieleenikään käydä niitä vahingoittamaan. Kuvan niistä sentään otin.

Topi

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat