Kommentit (4)

Dubai------Kiitos mutta ei kiitos!

Pilvenpiirtäjät, luxusasunnot, megaostoskeskukset ja kulta eivät ole minun juttuni. Lisäksi Dubaissa kaiken ruumillisen työn tekevät lähes orjan asemassa olevat vierastyöläiset.

Plastic people, plastic union, en ole siihen tarpeeksi trendikäs.

Vierailija

Dubai, yäk! En ikinä koskaan milloinkaan menisi sinne. Olen lentänyt sen hiekka-aavikon yli useita kertoja eikä mikään siellä kolahda. Vierastyöläiset ovat tosiaan orjia. Eräs tuttavamme kertoi intialaisen naisen olleen lukitussa komerossa ilman ruokaa, vettä ja vessakäyntejä puoli vuotta paikallisen miljonäärin palveluksessa. Viimein miehen vaimo löysi tytön ja hän pääsi vapaaksi. Rouva antoi naiselle lentolipun, tuhat dollaria sekä vaatteita ja ruokaa. Nainen pääsi perheensä luo laihana kuin narun varjo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Dubai, yäk! En ikinä koskaan milloinkaan menisi sinne. Olen lentänyt sen hiekka-aavikon yli useita kertoja eikä mikään siellä kolahda. Vierastyöläiset ovat tosiaan orjia. Eräs tuttavamme kertoi intialaisen naisen olleen lukitussa komerossa ilman ruokaa, vettä ja vessakäyntejä puoli vuotta paikallisen miljonäärin palveluksessa. Viimein miehen vaimo löysi tytön ja hän pääsi vapaaksi. Rouva antoi naiselle lentolipun, tuhat dollaria sekä vaatteita ja ruokaa. Nainen pääsi perheensä luo laihana kuin narun varjo.

En ole matkustanut Arabian niemimaan maihin. Yleensä en ota kantaa maihin, joissa en ole käynyt mahdollistin ennakkoluulojeni takia mutta nyt teen poikkeuksen.

En hyväksy ökyilyä, naisten alistamista, epätasa-arvoa, seksuaalista saati muuta riistämistä.Nämä kaikki toteutuvat suurilta osin Arabian niemimaan maissa.

Öljyrahoilla on rakennettu turhanpäiväisiä turistirysiä ja unohdettu kunkin maan luonnolliset ominaisuudet. Todellakin : "plastic world". 

Suurin osa Arabian niemimaan valtioista hyväksikäyttää vierastyöläisiä (lähinnä Aasian maista). Työolot ovat epäinhimillisiä eikä sopimuksia noudateta. Myös egyptiliäisiä on paljon töissä esim. Saudi-Arabiassa. Luin jutun eyptiläisestä perheestä, jonka 10-vuotias poika joutui miehen raiskaamaksi. Perhe leimattiin valehtelijaksi ja hyvä, ettei poika joutunut vankilaan!

Saudi-Arabiassa nainen ei vieläkään, vuonna 2015, saa ajokorttia saati voi ajaa autoa!

Länsimaalaisen turistin kannattaa olla varuilla Arabian niemimaan maissa, ettei tee mitään "epäsopivaa". Se mikä on siellä epäsopivaa on länsimaissa ihan sopivaa. Ja jos joutuu ongelmiin niin se on menoa sitten!

Minua henk.kohtaisesti otta eniten päähän saudien kaksinaamaisuus ja täydellinen moraalin ja empatian puute. Omissa maissa esiinnytään tiukasti uskonnollisina ja muka hyvinä perheenisinä mutta kun matkustetaan länsimaihin niin sikaillaaan kuin viimeistä päivää, juopotellaan ja käydään ilotaloissa. Egyptissä ovat ostanee alaikäisiä tyttöjä seksiorjiksi jne.

Ihmettelen, että Dubai olisi muka trendikäs! Kenen muun kuin artikkelin kirjoittajan mielestä ja mistä syystä?

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat