Aihe on mielenkiintoinen siltä osin, että miten itse määrittelemme asian. Antakaa palaa!

Sivut

Kommentit (108)

Tuskin kovin moni on halukas ruotimaan ja analysoimaan kotiaan ja samalla itseään tällä palstalla.Tietysti voisin kirjoittaa että kotini on tyylikäs kuten minä itsekin, pitääkö paikkaansa onkin sitten taas eri juttu....

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Aloitus on huolella kirjoitettu.  Asian ei pitäisi loukata ketään. Kuitenkin heti 2 miinuspeukkua.

Ihmisten vihaaja töissä.

Pintava

Aihe on mielenkiintoinen siltä osin, että miten itse määrittelemme asian. Antakaa palaa!

Jos alpeukkuja annan, on mielestäni aihe tai kommentti, jopa aiheeton.

Kuin tämäkin aloitus! Tuolla on jo murrepalsta jossa esitellään kotejaan kuin tekemisiään! Eikö se riitä?

Minä en ainakaan niin henkilökohtaista asiaa kuin peersoonallista kotiani, antaisi täällä pilkkaajien hampaisiin. Ei siitä tulisi kuin pahaa mieltä.

Vierailija

Aloitus on huolella kirjoitettu.  Asian ei pitäisi loukata ketään. Kuitenkin heti 2 miinuspeukkua.

Ihmisten vihaaja töissä.

Eikä aloituksen luulisi olevan liian henkilökohtainenkaan. 

Vierailija
Pintava

Kuin tämäkin aloitus! Tuolla on jo murrepalsta jossa esitellään kotejaan kuin tekemisiään! Eikö se riitä?

Minä en ainakaan niin henkilökohtaista asiaa kuin peersoonallista kotiani, antaisi täällä pilkkaajien hampaisiin. Ei siitä tulisi kuin pahaa mieltä.

En ole seurannut murrepalstaa. Eikä tämä aloitus tarkoita kotinsa esittelyä.

Ps. Mitä minulle selität peukutustasi. Selitä se hänelle joka siitä tässä ketjussa mainitsi.

Vierailija

Ihmisten vihaaja töissä.

Etkai vain ole aloittaja nikinakuna? Jos aloittaja mielii esitellä asumistaan ja analysoida sitä, oma domain tarjoaisi avarat tilat ekshibitionismiin. Pukeutumiskulttuuria pidetään viestintänä itsestä ulospäin. Kodista puolestaan on tullut entistä yksityisempi. Kahvikutsutkin pidetään kotipiirin ulkopuolella. Ja kuuluuko pölykissoihin rakastumiseni ulkopuolisille.

Kukkapuron ja Aallon kalusteiden vaihtuminen IKEAn mööpeleihin on kulttuurinen valinta, mutta ketä kiinnostaa tutkia tuhansia IKEA-luukkuklooneja. Vessa, vesiposti ja huone on kuitenkin oltava kaikilla.

Kotini on pieni. En aina jaksa pitää sitä järjestyksessä ja siivota. Mutta kun veljen perhe ilmoitti haluavansa tulla kylään ja yöpyäkin, niin aloitin siivouksen jo parisen viikkoa sitten. Pikkuhiljaa ehdin käydä kaikki läpi ja huomenna vieraat lähtee ajelemaan takaisn omalle paikkakunnalleen. Olen hyvilläni että koetus on takanapäin. Minulle oli opetettu että koti kertoo paljon sen asukkaasta. Uskovaiset olivat sen opettaneet että siitä näkyy rakastaako muita ihmisiä. Onko koti siivottu että sinne voi päästää toiset , siitä näkee arvostaako muita ihmisiä.  No minulla oli varmaan silmänpalvontaa mukana kun hetikään aina ei ole siistiä.

Vierailija
Vierailija

Ihmisten vihaaja töissä.

Etkai vain ole aloittaja nikinakuna? Jos aloittaja mielii esitellä asumistaan ja analysoida sitä, oma domain tarjoaisi avarat tilat ekshibitionismiin. Pukeutumiskulttuuria pidetään viestintänä itsestä ulospäin. Kodista puolestaan on tullut entistä yksityisempi. Kahvikutsutkin pidetään kotipiirin ulkopuolella. Ja kuuluuko pölykissoihin rakastumiseni ulkopuolisille.

Kukkapuron ja Aallon kalusteiden vaihtuminen IKEAn mööpeleihin on kulttuurinen valinta, mutta ketä kiinnostaa tutkia tuhansia IKEA-luukkuklooneja. Vessa, vesiposti ja huone on kuitenkin oltava kaikilla.

Erehdyit. En ole 11:50 kirjoittaja. En halua myöskään esitellä kotiani. Lue aloitus uudestaan ja vaihda näkökulmaa. 

Valitettavasti tässäkin näkyy sivuston myrkyllisyys.   Aihe tosin vaatisi  valokuvia  selventääkseen  kokonaisuutta  ja niiden lataaminen ei kiva.  Ikea myy kivaa tai huonoa. Mutta että tuhansia  täällä on aika positiivistä.  Ei ikäihmiset paljoa Ikeasta piittaa.  Vanhoja puusta liimattuja persoonallisia  lipastoja, tukevat keittiötuolit  mitkä kestää kiivetä. koristeeliset keinustuolit  sorvattuine puolineen.

Harrastukset puskee esiin.  Kirjoja on noin 15 neliötä. Eräät  ainutlaatuiset  tukevassa kopassa lukon takana.

Toinen paha on valokuvat,filmit, videot. 

Sitten sekalaiset harrastukset, voi juku.  Tila loppuu kesken vaikka yli 200 neliötä on asumispintaa.

Pintava
Vierailija
Pintava

En ole seurannut murrepalstaa. Eikä tämä aloitus tarkoita kotinsa esittelyä.

Ps. Mitä minulle selität peukutustasi. Selitä se hänelle joka siitä tässä ketjussa mainitsi.

Anteeksi, että häiritsin arvon rouvaa. Yritän muistaa tulevaisuudessa katsoa ohitsesi.

Vierailija

ON se vaan kumma että käytetään sanontaa ,kateus myrkyllisyys.  Eihän edes tunneta toisiamme.   Minä en kadehti ketään.   Usein  köyhän koti on vaatimaton, kuten minun.  Onni on kun tuulettaa  petivaatteet ja matot, huone on raikas ja puhdas.  Jos rahaa jää niin ostaa vaikka kukan pöydälle.      Huumoria ja iloista mieltä keskustelupastaan   !

Vierailija

Mitä, murreketjussako muka esitellään koteja? Enpä ole huomannutkaan.

Meidän kotimme on oikein toimiva ja vastaa tarpeitamme. Neliöitä tosin on liikaa kahdelle, pari, kolme huonetta jää kokonaan käyttämättä, milloin ei ole yövieraita. Heitä kuitenkin käy melko usein.

Vanhoja huonekaluja meillä on useita, käsin tehtyjä, eikä ollenkaan IKEAA.

Ollaan sovinnossa tällä palstalla, jookos? Kotihan on jokaiselle suorastaan pyhä asia, miksi siis kinata tällaisesta aiheesta!?

Kerttu

Vierailija

ON se vaan kumma että käytetään sanontaa ,kateus myrkyllisyys.  Eihän edes tunneta toisiamme.   Minä en kadehti ketään.   Usein  köyhän koti on vaatimaton, kuten minun.  Onni on kun tuulettaa  petivaatteet ja matot, huone on raikas ja puhdas.  Jos rahaa jää niin ostaa vaikka kukan pöydälle.      Huumoria ja iloista mieltä keskustelupastaan   !

Miksi muuten vastasit, huomioit tuon kateus-myrkyllisyys kommentin? Tarkoitettiinko siinä juuri sinua? 

Minun kotini on tämmöinen vanha puolikas 50-60 luvun koulusta. Puurakenteinen, maalasimme sen juuri taas vaaleanpunaiseksi, tai sanoisinko marjapuuronpunaiseksi. Ikkunapielet ovat valkoiset, niin kuin raja-aidat ympärillä. Sisätilat on peruskorjauksen aikana ja jälkeen uusittu ajanmukaiseksi.

Koira haukahtelee, vahtini, nyt juoksunarussa, taitaa joku tiellä kuleksia.

Keittiöni on aivan ihanaa valkoiseksi maalattua, yksinkertaista.  Tasot ovat Italialaista marmoria, ja terästä eli rosteriksi sanotaan. Keittiö on tilava perheen kokoontumispaikka 60-luvun tyyliin vanhoilla kalusteilla joita kunnostin.

Harrastuksemme eivät juurikaan näy sisustuksessa joka on vanhaa Aaltoa ja löytyy Kukkapuroa ja muiden taiteilijoden ajan patinoimia, meille aarteita. Pari pehmeää sohvaa ja paljon värillisä tyynyja. On myös toinen kerros jossa lapset aikoinaa omistivat jokainen oman huoneen. Ja myös kylpyhuone ja erillinen Wc. Myös suuri vinttitila, säilytystiloineen.

Varsinaista kasvimaata minulla ei ole, jotakin vähän, kuin muutama vako perunaa, jo niitä saimme maisteltuakin. Vademia ja aroniaa, kuin yrttejäkin mukavasti jokapäiväiseen ruuanlaittoon.

Saatte vetää johtopäätöksen näillä tiedoilla mitä kotini minusta kertoo!

Vierailija

Jos vielä Onni tuulettaa petivaattees, oisko onnea parempaa?

Vierailija

13.55 ja 17.42 kummallakin on rohkeutta raottaa kotinsa ovea, ei siis ihme jos käy paljon vieraita, saan sosiaalisen vaikutelman teistä ja kodeistanne.

Tiettyä vanhaa tunnelmaa taitaa molemmissa kodeissa myös olla, ehkä enemmän talonpoikaistyyliä 13.55, tulee mielikuva isosta tuvasta tai pirtistä, miten vaan se sanotaan, jotain lämmintä ja avaraa.

Hienostunut ja tyylikäs koti 17.42, asukkaat myös, niin luulen. Mielenkiintoisia molemmat kodit joten niissä asuvien kuvittelisi olevan persoonallisia, taiteiden ystäviä ja ehkä harrastajiakin. Osuikohan päätelmäni läheskään oikein, mutta sellaisia ajatuksia tuli mieleen.

Vierailija

Olitpa vitsikäs !!!  ymmärsit mitä tarkoitin.   Sinulta taitaa puutua  Onni,  ei kaikilla sitä ole.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat