Moraali. Opittu asia

Vierailija

Vaiko periytyvä. ?  Nykyisellään eräille pelkkä vitsi. Mutta takavuosina arvostettu ominaisuus. Pitääkö  sitä vaalia vai unohtaa vanhan ajan humpuukina

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija
Vierailija

Vaiko periytyvä. ?  Nykyisellään eräille pelkkä vitsi. Mutta takavuosina arvostettu ominaisuus. Pitääkö  sitä vaalia vai unohtaa vanhan ajan humpuukina

Moraalittomuus on elänyt aina, se vain peiteltiin. Oltiin niin häveliäitä, että. Täytyi näyttää paremmalta kun oli, tai on. Tehtiin pahoja piilossa ja ne puitiin perheen kesken, enintään suvun.

Nykyään kaikki revitellään jo lasten ja nuorten tietoisuuteen, tehdään heistä liian aikaisin murrosikäosiä ja varhaisnuoria. Kasvaa heistä moraalittomia, kieroutuneita ja ahdistuneita nuoria aikuisia.

Kyllä jotakin häpyä pitäisi olla, ei vain naisilla, vaan miehillä jotka maaliman sivu ovat olleet moraalittomampia, mutta aina siitä syyttävät naista. Naista joka on viehkeä, sopeutuva ja uhrautuva.

Siis miehet käyttävät edelleenkin naisia hyväkseen ja varsinkin muslimimiehet osoittavat alentuvasti kuinka eivät naista arvosta.

Muuta kuin saadessaan tyydytettyä himonsa, sen jälkeen on nainen likainen.

Vierailija
Vierailija

Onko moraali ominaisuus vai pakotettu pakkopaita?

Moraalisesti oikein on milloin mikäkin.

Henkilökohtainen etiikka on itserakasta mielivaltaa,

Yleisempi moraali valtaapitävien pakkovaltaa.

Saako maahan muuttajan tai pakolaisen karkottaa, saako  karhun tappaa?

Vierailija
Vierailija

Moraali voi tosiaan periytyä opittuna ajatuksena sukupolvelta toiselle kunnes sen kyseenalaistaa. Mitään opittua ei tulisi vaalia itsetäänselvyytenä. Jokaisen pitää pysähtyä omalla kohdallaan kehittämään omaa ymmärrystään sen suhteen mitä repussaan haluaa kantaa.

Vihdoinkin hyvä aloitus, kiitos!

Vierailija

Taas huono aloitus. Kaikkihan me opitaan . Eri asia on minkään noudattaminen. Aina on moraalista livetty.

Pintava
Seuraa 
Liittynyt6.6.2015
Vierailija

Taas huono aloitus. Kaikkihan me opitaan . Eri asia on minkään noudattaminen. Aina on moraalista livetty.

Kyseenalaistako koskaan oppimasi käsitykset?

Vierailija

Jokaisella on omatunto, ymmärtäisin, että se saadaan jo syntymälahjana. Se on sisäinen näkökyky, tekijä joka säätelee tekemisiämme, ajatuksiamme. Se on ymmärrys siitä, mikä on oikein ja mikä väärin. Sitä kehittää opittu, sitä kasvattaa ympäristö jossa ihminen elää. Mutta ennen kaikea se on oma käsitys oikeasta ja väärästä, intiutio, vaisto. Se on ihmisyytemme sisäinen tukija. Olisiko sitten niin, että tulos on moraali tai moraalittomuus, johtuen tuon omantunnon ja vaiston kehityksestä ja yhteistyöstä.valone

Vierailija
Vierailija

Voivoi, että taasko. On toki myönnettävä että ei omasi.  Oletko koskaan kuullut että ihminen perii valtavasti tietoa.

On totta että  eräät äveriäät luo ommaisuuden hylkäämällä moraalin ja ystävänsä. 

En tiedä liittyykö  moraaliin nuo heimosodat  missä huidotaan lapsilta kaulat poikki. Toiminta on hullua.  Ei edes eläimet tapa ajankulukseen.  Toki joitakin poikkeuksia löytyy.  Ehkä ovat perinneet ihmisen sielun.

Vierailija
Vierailija

Kiitokset  ylen runsaista miinuspeukuista.  Saitko orgut ?

Sai se! Kaikesta minkä saa pystyyn, vaikka alaspäin.

Me ollaan alapeukkulistalla, jatkuvasti, mistäköhän syystä. valone

Pintava
Seuraa 
Liittynyt6.6.2015

Kuin myös minä olen alapeukutuslistalla, mutta olen varma että meillä on eri peukuttajat. Itse en edes muista milloin viimeksi laitoin alapeukun - yleensä en laita..mutta tuolloin piti olla jo jokin tosi törkeä töräys että meikäkin peukkuun tarttuu.

Nyt kaupungin hulinaan. Mukavaa päivää tänne!

Vierailija
Pintava

Kuin myös minä olen alapeukutuslistalla, mutta olen varma että meillä on eri peukuttajat. Itse en edes muista milloin viimeksi laitoin alapeukun - yleensä en laita..mutta tuolloin piti olla jo jokin tosi törkeä töräys että meikäkin peukkuun tarttuu.

Nyt kaupungin hulinaan. Mukavaa päivää tänne!

Aivan varmasti eri. Ei se muuten voisikaan olla

Vierailija

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 08:01"]

[/quote

Kaikissahan meissä vikaa lie mutta verkkopalvelun muijasta sen huomaa helpoiten.

Katsokaapa  peukutuksia.  Toki eräs keino saada näkyvyyttä. Samoinkuin vahvistettu kirjoitus.

Jollekin yksinäiselle ehkä hyvinkin tärkeetä.

Vierailija

Paljolta mielipahalta vältyttäisiin, jos peukutus-käytäntö lakkautettaisiin. Mutta ei taida löytyä tahtotilaa. 

Ehdotan äänestämistä palstan kirjoittajien kesken (peukutus vai ei?). Vai voisiko sellaista äänestystäkin peukaloida, niin että joku tehtailee ääniä?

Terveisin:

"Peukalo-Liisa"

(ei alapeukuttaja)

Vierailija

peukkuliisa käynynnä sukupuolenvaihosleikkelyssä hähähääähähähäääää kahavitkii läikkyy kun niin naarattaaa hähääähähähääääääää

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat