Tästä aiheesta en löytänyt keskustelua, joten se on nyt tässä. Olkaatten hyvät!

Sivut

Kommentit (21)

Olen elänyt huoletonta ja vaurasta elämää aikanaan. 

Nyt elämä näyttää toista puoltaan. Jossa raha ratkaisee julmetun osan elämästä.

Nimenomaan siksi kun sitä ei ole edes terpeelliseen. On kaikenaikaa luovuttava, ei voikaan jäädä niihin kulutustottumuksiin joihin aikanaan tottui ja piti itsestäänselvyytenä. Siis kyllä raha ratkaisee.

Mutta elämäniloa ja toivoa paremmasta sen puute ei vie. Koska tässäkin elämässä löytyy paljon rikkautta

jota ei rahalla saa. Mutta vähän enemmän olisi minulle tosi paljon. Mutta kaikkeen ihminen venyy ja sopeutuu...kun ei muuta voi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Onnellisuuden peruseväät löytyvät muusta kuin rahasta. Raha merkitsee kuitenkin minulle hyvin paljon. Se tuo taloudellista turvallisuutta ja vakautta elämään. Se mahdollistaa mukavuuksilla varustetun elämän. Ei tarvitse kantaa stressiä siitä mistä rahat loppukuun ruokaan, sairauksiin saa parhainta hoitoa ja on mahdollisuus harrastaa ja matkustaa.Tästä osaan olla kiitollinen sillä tiedän ettei kaikilla ole näin. Olen mahdollisuuksien mukaan yrittänyt helpottaa myöskin huonommassa asemassa olevien ystävieni elämää auttamalla heitä taloudellisesti. Kuitenkin, jos minun pitäisi valita raha tai mielen tasapaino niin siinä raha jäisi kakkoseksi.

Vierailija
Mökin muori

Voi hyvä tavaton... Pintava johtaa kymmenellä alapeukulla ja muillakin niitä on runsaasti. Minulla ei ainoatakaan vaikka en ole muita kummempi kirjoittaja ???

Lehtitalon iso pomo on näin määrännyt. Mökinmuoria ei pois ajeta.  Eräs kyllä lähtee verkkopalvelusta.

Löytyikin alapeukuttaja klo.14:46 nyt joudut arestiin.

Pintava

Minulle raha on pelkkä vaihdon väline. Se on välttämätön paha. Olen pohtinut seuraavaa kierrosta ajatellen et välttelisin rahaa kaikin keinoin. 

Totta hemmetissä raha on vaihdon väline meille kaikille. Luulitko olevasi jotenkin erikoinen?

Minusta raha on kuitenkin oikein näppärä vaihdon väline. Mitä muuta olisi helpompi kauppoihin, taloyhtiölle, sähköyhtiölle, liikennevälineisiin, nettioperaattorille, kampaajalle, lääkäriin jne vaihtariksi tarjota kuin rahaa? Haluaisitko palkkasi tai eläkkeesi ruokana, vaatteina, asumisoikeutena, kilowattitunteina, puhelinaikana, konserttilippuina tms?

Mitään seuraavaa kierrosta ei tule, joten jos haluat rahaa vältellä, niin etsi jo nyt joku heimo, joka vielä elää luontaistaloudessa ja muuta heidän luokseen asumaan. Papua-Uusi-Guinea voisi esimerkiksi tulla kysymykseen; sieltä kuulemma löytyy paljon moisia yhteisöjä.

Jos raha olisi maailmassa pelkkä vaihdon väline, maailma olisi erilainen.

Nyt raha on arvo sinänsä, jolla tavoitellaan ja myös saadaan valtaa ja mainetta.

Hupaisaa huomata että viesteihini liitetään aina jotain sellaista jota niissä ei ole. Kuvitelmat, oletukset johtavat meitä  jopa niin harhaan että kohta vihollisia on joka nurkassa. 

"Mitä sää luulet olevas?" on valtapelaajan ykkösajatus niistä joissa hän näkee oletetun uhan. Ollaan ja annetaan toistenkin olla. Näin minä teen ja minulla on oikeesti kivaa.

Rennosti vaan 17:40  

Pintava

Jos raha olisi maailmassa pelkkä vaihdon väline, maailma olisi erilainen.

Nyt raha on arvo sinänsä, jolla tavoitellaan ja myös saadaan valtaa ja mainetta.

Hupaisaa huomata että viesteihini liitetään aina jotain sellaista jota niissä ei ole. Kuvitelmat, oletukset johtavat meitä  jopa niin harhaan että kohta vihollisia on joka nurkassa. 

"Mitä sää luulet olevas?" on valtapelaajan ykkösajatus niistä joissa hän näkee oletetun uhan. Ollaan ja annetaan toistenkin olla. Näin minä teen ja minulla on oikeesti kivaa.

Rennosti vaan 17:40  

Se on ihan yks' hailee, mikä se vaihdon väline on - raha, vilja, metalli, juomakelpoinen vesi, oravannahka... - se jolla sitä eniten on, määrää.

Miten ajattelit vältellä rahan käyttöä muuten kuin vaihtamalla jotain, mitä sinulla on annettavana vastikkeeksi siitä, mitä tarvitset/haluat?

Mikä se sinun seuraava kierroksesi on?

Elettiin tai oltiin missä tahansa missä ihmisen mieli vaikuttaa...taistellaan vallasta, enemmän tai vähemmän, tiedostetusti tai tiedostamatta. Se vain on tosiasia, ja hyväksyttävä. Toki siitä pilkkaa voi vääntää, varsinkin he jotka mielestään käyttävät valtaa vähemmän. He jotka todella sillä maailmaa muuttavat ovat ovat hiljaa ja toivovat suuria voittoja joista kukaan muu ei tiedä.

Jos rahaa ei olisi millä pelaisitte? Oravan nahoilla vai simpukankuorilla?v.

Raha on välttämätön paha, on sitten sitä vähän tai enemmän, aina se tuottaa joitakin vaikeuksia. Itselleni riittää se raha, jonka eläkkeenä saan ja elän sen mukaan. Enkä saa niitä tuhansia euroja kuukaudessa.

Vierailija

Jokin maksuvälineeksi käypä varmaan olisi jos ei rahaa olisi olemassakaan? Raha merkitsee minulle välttämätöntä asiaa jolla saa ostettua ruokaa ja maksettua laskunsa.

Vierailija

Mihinkähän raha riittää kun hallituksen leikkaukset toteutuu ja kaikki kiristyy? Köyhät köyhtyy entisestään.

Vierailija

Meikäläinen ei ainakaan edes huomaa noita peukkuja silloin kun oon asialla, eli kirjoitan mielipiteitäni. Ihmettelenkin, miten helposti niihin tuhlataan ajatuksia ja vaivaudutaan vielä kommentoimaan.

Minua nämä ala- ja yläpeukut ei millään lailla stressaa, enkä noteeraa niitä. Rahasta sen verran, jotta "raha ratkaisee",  niin lauloi Irvinkin aikoinaan. Silloin kun on rahasta puute vasta huomaa sen todellisen merkityksen. En ymmärrä miksi niin usein siteerataan väitettä, ettei raha tee onnelliseksi. Mitä tekemistä rahalla on onnen kanssa? Ei näitä kahta asiaa pitäisi sotkea toisiinsa. Onnellisuus on tunneasia ja tulee sydämestä, kun taas raha on ihan jotain muuta. Jonkinlaista mielihyvää rahalla kyllä voi saada, mutta onni ei ole kaupan.

Jos sinulla on elämä sekaisin syystä tai toisesta,ei auta vaikka tilillä on rahaa kasapäin.

Se siitä onnellisuudesta.

Vierailija

Jos sinulla on elämä sekaisin syystä tai toisesta,ei auta vaikka tilillä on rahaa kasapäin.

Se siitä onnellisuudesta.

Kyllä raha auttaa tuossakin kohdin. Saa velvoitteensa, eli elämästä koostuvat laskut ja ruokansa maksettua. Voi hoidattaa itseään, jos tajuaa ja tahtoo! Voi kaikellalailla järjestää elämäänsä siltä osin missä tarvitaan rahaa.

Hyvä elämänasenne tuo onnellisuutta, koska onnellisuus asuu asenteessa ja siellä korvien välissä. Itseään säälimällä tai toisia kadehtimalla sitä ei saavuteta.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat