Hoitokodissa

Seuraa 
Liittynyt6.6.2015

Miten kuvittelet pärjääväsi jos joudut hoitokotiin? Viihdytkö? Ajatuskin kauhistuttaa?

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija
Vierailija

Mitäs itse kuvittelet?

Justiinsa hän sanoi että, "Ajatuskin kauhistuttaa"? ..et tainnut lukea lainkaan, purat vain kiukkuasi meihin.

Vierailija
Pintava

Miten kuvittelet pärjääväsi jos joudut hoitokotiin? Viihdytkö? Ajatuskin kauhistuttaa?

En osaa kuvitella sitä tilannetta, ajatukset on vahvasti kiinni siinä että mahdollisimman kauan asun kotona. Jos joudun hoitokotiin, viihtyminen riippuu tietenkin omasta voinnista, tajuanko silloin kaiken terävästi jne. myös tosi paljon hoitajista ja hoidosta, olosuhteista joihin siellä joutuisi.

Ei kauhistuta muu ajatus kun se että jäisin yksinäiseksi ilman hoitoa, ilman ihmisiä ympärilläni.

Sinä Pintava voisit kaikkien ketjujesi alkuviestiin jo pistää omia mietteitäsi aiheesta jonka heität toisille.

Vierailija
Vierailija
Vierailija

Mitäs itse kuvittelet?

Justiinsa hän sanoi että, "Ajatuskin kauhistuttaa"? ..et tainnut lukea lainkaan, purat vain kiukkuasi meihin.

Luin toki. Jokaisen virkkeen lopussa oli kysymysmerkki eli ne olivat kysymyksiä eivätkä Pintavan omia mietteitä asiasta.

Vierailija
Vierailija
Vierailija
Vierailija

Mitäs itse kuvittelet?

Luin toki. Jokaisen virkkeen lopussa oli kysymysmerkki eli ne olivat kysymyksiä eivätkä Pintavan omia mietteitä asiasta.

Voi tuo noin olla kieliopillisesti, mutta minä tulkitsen omana mielipiteenään.

Vierailija
Vierailija
Vierailija
Vierailija
Vierailija

Mitäs itse kuvittelet?

Vastailetko ikinä mielipidekyselyihin tai galluppeihin? Silloin tietäsit mikä merkitys on kysymysmerkillä ??

Vierailija
Vierailija
Vierailija
Vierailija

Mitäs itse kuvittelet?

No sitten mietin miksi hän ei kerro mielipiteitään!

Ehkä siksi, että ei ole löytänyt sitä paljon puhuttua minuuttaan!

Odottelee mitä muut sanovat, että osaa sitten asettua mielipiteisiin poikkiteloin.

Tiedän, että on runsaasti ihmisiä joille on erittäin tärkeää mitä muut sanovat, eivätkä uskalla sen vuoksi olla omaa mieltään tai tehdä mielensä mukaan tai hankkia jotakin itseään miellyttävää. Oi, oi, heitä on paljon.

Kun ja jos hoitokotiasia tulee eteen, siihen sopeutuu, tiedän sen. Vaikka en tarkkaan osaa kuvitella tilannetta. Olen hoitanut vain vanhuksia jotka asuivat kotonaan melko loppuun asti.

Vierailija
Vierailija
Vierailija
Vierailija
Vierailija
Vierailija

Mitäs itse kuvittelet?

Vastailetko ikinä mielipidekyselyihin tai galluppeihin? Silloin tietäsit mikä merkitys on kysymysmerkillä ??

Moniin, mutta harvoin ne ovat kysymysmerkin kanssa. Siellä on sanallisesti vaihtoehtoja, ilman kysymysmerkkejä. Katson, että haet suurennuslasilla virheitä. En välitä, siitä vaan, mutta huvittaa.

Vierailija
Vierailija

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 20:05"]

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 20:01"]

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 19:25"]

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 17:58"]

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 16:03"]

............................. Katson, että haet suurennuslasilla virheitä. En välitä, siitä vaan, mutta huvittaa.

Mitäs siinä sitten kaikki hyvin

Vierailija
Pintava

Mun mielestä tässä kysytään muitten mielipidettä eikä omaa mielipidettä kerrota. Kyseessä on mielipidekysely. Turhanpäiväinen, "ilmaan heitetty" kysely. Ilmiselvästi puuttuu kyky aloittaa hyvä keskustelu: alustus ja oman mielipiteen kertominen. Nähtävästi nappaa lehdistä otsikoita, joista tekee aloituksia. Omaa mielipiedettä ei ole eikä sellaista pysty muodostamaan. Pikku hiljaa alkaa jo meikääkin riepomaan. Jos aloittajalla on jotain järkevää sanomista hoidokodeista suuntaan tai toiseen niin miksi ei sitä sano vaan kyselee muiden mielipiteitä? 

Pintava
Seuraa 
Liittynyt6.6.2015

Ainakin kuvittelen että viihtyisin monessakin erilaisessa paikassa. Ympäristö ei ole niinkään merkittävä, mutta se on että ihminen saa olla oma itsensä. Minulle se on aina ollut tärkeää.

Vierailija
Vierailija
Vierailija

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 20:05"]

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 20:01"]

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 19:25"]

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 17:58"]

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 16:03"]

............................. Katson, että haet suurennuslasilla virheitä. En välitä, siitä vaan, mutta huvittaa.

Mitäs siinä sitten kaikki hyvin

Voihan, on huvinsa kullakin.

Vierailija
Pintava

Ainakin kuvittelen että viihtyisin monessakin erilaisessa paikassa. Ympäristö ei ole niinkään merkittävä, mutta se on että ihminen saa olla oma itsensä. Minulle se on aina ollut tärkeää.

Eikö se riipu ihmisestä itsestään, onko aidosti oma itsensä vai feikki?

Oli olosuhteet mitä tahansa, mutta ihminen on sitä mitä on jos on rehelliseti oma itsensä.

Eikä myöskään ole taipuvainen muuttamaan toista ihmistä mielpiteillään manipulpoiden, vai kui?

Vierailija
Pintava

Eli viihtyisitkö hoivakodissa?

Oletko jo ottanut selvää, missä hoivakodissa saa olla oma itsensä?

Minäkin tykkään olla monissa erilaisissa paikoissa, kunhan ne ovat sellaisia, joissa viihdyn.

Meistä ei nyt kumpikaan vastannut siihen kysymykseen, jonka tämän ketjun avatessasi esitit, mutta ilmeisesti sillä ei ole suurempaa väliä. Kunhan viihdytään. Keskustelusta viis.

Vierailija

Hyvää iltaa!

Nykyiseen asumismuotooni verraten hoitokoti olisi luxusta. Vain siinä ehkä ongelma kun niin harvojen intellektuellien kanssa viihdyn, mutta ainahan sitä voi syventyä klassiseen musiikkiin ja pitää kuulokkeet korvilla. 

Ystävällisin terveisin

Hedvig Gustava

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat