Nordeassa ei ajatella asiakkaita

Vierailija

Äidilleni 84v, joka oli ollut Nordean asiakkaana ainakin 45 vuotta, oli Nordean asiakaspalvelia "myynyt" Mastercard luottokortin tavallisiin ruokaostoksiin. Käytetystä kortin luotosta tuli maksuun, joka kuukausi maksuun vain pieni osa. Lopusta maksamattomasta osasta perittiin korkoa. Kuitenkaan äidilläni ei ollut mitään tarvetta luottokortille. Äidilläni oli toistakymmentätuhatta euroa vapaana käyttötilillä. Asiakaspalvelija, joka tämän kortin oli äidilleni myynyt, oli toiminut äitini kanssa pienessä haarakonttorissa useamman vuoden. Toiminta oli aivan törkeää ja käsittämätöntä.

Seuraavaksi konttori ilmoitti, ettei konttorista saa enää käteistä, mihin me muutkin asiakkaat olemme saaneet tottua jo suurimmillakin paikkakunnilla. Seuraavaksi hänelle ilmoitettiin, ettei konttori ota vastaan laskuja käsiteltäväksi, vaan ne olisi pitänyt lähttää kirjekuoressa toiselle paikkakunnalle.

Itse, joka olen ollut myös Nordean asiakas n. 40 vuotta, en saanut 63 ke asuntolainaa, vaikka tuloni ovat 5,4 ke  kuukaudessa ja minulla on omaisuutta  n. 45 ke arvosta. Lisäksi olen ollut yhtäjaksoisessa hyvinpalkatussa työssä 23 vuotta. Minulla ei ole maksuhäiriiöitä, ulosottovelkaa, eikä muita velkoja rasitteena. Nordealla oli kaikki nämä tiedot ja kylmä fakta lyötiin tiskiin. Et saa lainaa. Kuolinpesän omaisuutta en edes maininnut vakuuksiin.

Aivan pähkähullua toimintaa. 

No vaihdoin onneksi pankkia. Eivät ainakaan vielä ole soittaneet perään.

-Eivätkä varmaan soitakaan.

En suosittele Nordeaa.

Kommentit (9)

Vierailija

Tyttö muutti jo jokunen vuosi sitten pois Nordeasta, juuri tuollaisten syitten vuoksi. Ja monet tutut ovat myös kertoneet ongelmista Nordean kanssa. Väärin on muutenkin kun pankkipalveluja lopetetaan, varsinkin pienillä paikkakunnilla ja kaiken huippu, että automaatitkin otetaan pois

Osuuspankista sentään vielä saa käteistä, mutta pankit uhkaavasti vähenevät  Minulla on vielä ihan vanhanajan kunnollinen pankkikirja, enkä siitä luovu vieläkään

Vierailija

Kas vaan - toiset täällä saavat mainita pankkeja nimeltä, moittienkin. Oma kommenttini sen sijaan  ei päässyt esille. Kehuinkohan väärää pankkia sitten?

AP

Täällä ilmeisesti sensuurit pelaa.  Näin ilmeisestikkin "vahingossa" viestisi ja ihmettelin miksi poistettiin. Ilmeisesti kerroit positiivisesti omasta kokemuksestasi ja se katsottiin mainokseksi. Itse en pidä suoranaisesta vanhuksien vedättämisestä ja huijauksesta, jotta pankin voitto olisi mahdollisimman suuri. Tiedän, että vanhemmassa väestössä on omat ongelmat siitä miten palvelumaksut jaetaan niin, että toiminta on kannattavaa. Mutta sitä en siedä, että toiminta on moraalitonta.

AP

Miksi täällä annetaan noin paljon negatiivisa peukkuja. Onko mukava ampua viestintuoja vai  onko mainostajat asialla :)

Vierailija

Olin Nordean asiakas yli 40 vuotta. Kun sain asuntolainani maksettua ja vähän rahaa säästettyä niin alkoi todellinen pompotus. Koko ajan soitettiin ja tyrkytettiin rahastosijoituksia sun muuta ja olisi pitänyt mennä neuvottelemaan konttoriin sijoittamisesta. Kieltävään vastaukseen ei tyydytty! Alkoi ottamaan painostaminen kupoliin ja sanoin pankkisuhteeni irti.

Nordea ei hyväksy rahojen makuuttamista pankkitilillä koska sellainen raha ei tuota Nordealle yhtikäs mitään. Kaikesta mahdollisesta veloitetaan ja todella rikkaita suositaan, ovat avainasiakkaita ja heille on alemmat palvelumaksut. Nordeaa ei kiinnosta tavalliset matti ja maija meikäläiset, sellaiset joilla ei ole rahaa sijoittaa tai joille ei voi lainata rahaa pienen palkan tai varattomuuden takia.

Nyt olen tyytyväinen S-pankin asiakas. Yhtään mitään en maksa verkkopankkitunnuksista, pankkikortista, nostamisesta otto-automaateilta ( 5 ilmaista nostoa kuukaudessa) enkä jonota missään konttorissa.

Kävelen usein yhden Nordean konttorin ohi aamutuimaan ennen ovien avaamista. Siellä seisoo tuulikaapissa kymmeniä ihmisä jonottamassa. Sääliksi käy. Vaihtakaa ihmeessä pankkiin, jossa ei tarvitse jonottaa,voi asioida ilmaiseksi ja saa rahaa tilille bonuksina jos ostaa S-ketjun kaupoista ruokaa. Kaduttaa, etten vaihtanut pankkia aikaisemmin.

AP

Samaan olen pätynyt ja tyytyväinen olen ja aivan samoin perustein. Vanhat ihmiset ovat lojaaleja vanhoissa aiakkuuksissaan ja aivan suotta.

Mukavaa mennä pankkiin, jossa ei tarvitse jonottaa. Kaupan kassalta missä vaan voi nostaaa käteistä ja asiakaspalvelijat mukavia ja myötämielisiä.

-Kohta viestimme poistetaan. :)

Vierailija

En näe mitään syytä siihen, että totuuden kertovat viestit poistetaan.  Välillä kun Nordean touhuista on noussut älämälöö lehdistössä niin Nordea kuittaa ne mediassa yksittäisiksi tapauksiksi.

Muistaakseni vähän aikaa sitten oli lehdissä juttua kun yli 90-vuotiaalle, dementoituneelle oli väkisin myyty osake- tai rahastosijoituksia. Nordea vaan pahoitteli tapahtunutta ja sanoi sen olleen yksittäistapaus! Vaan kun ei ole ! Oman kokemukseni mukaan. Olen 30 vuotta nuorempi mutta olin ihan oikeasti helisemässä sen pakkomyynnin kanssa.

Nordea ei hevillä myönnä paheksuttavaa toimintaansa ja sitten kun asiakas menettää rahansa kuten Åke Blomqvist, joka menetti MILJOONAN (!) sijoittamalla Nordean epämääräisten lupausten perusteella niin mitään vastuuta ei oteta. Vastuu on aina asiakkaalla.

Nordean tuputuksesta ei pääse eroon muutoin kuin lopettamalla asiakassuhteen. Eikä tartte olla miljoonia tilillä, ovat kimpussa vaikka olis tilillä vain muutama ylimääräinen tuhat euroa säästettynä omia hautajaisia varten!

Penny Markkanen

Olisi hyvä, jos jokainen sijoitusneuvonta-tilaisuus videoitaisiin. Silloin pankin asiakas voisi jälkeenpäin todistaa, että vääriä neuvoja on pankista annettu (kuten tuossa tanssinopettajan tapauksessa, kun pankin neuvot olivat huonoja; oikeudessa asiakas kuitenkin hävisi tottakai).

Vierailija

Sijoitusneuvonta käydään pankin konttorissa. Enpä usko, että mikään pankki alkaa videoimaan ja säilyttämään kymmeniä- tai satojatuhansia neuvotteluja. Siitä nyt puhumattakaan, että esittäisivät oikeudessa itselleen epäedullisia todisteita tai luovuttaisivat näitä videoita asiakkaille!

Olet muuten keksinyt loistavan nimen Penny Markkanen.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat