Kommentit (2)

Marjatta Jokinen

Edelleen ihmettelen tuota Egyptissä sairastuneuden määrää. Olen asunut siellä jo kahdeksan talvea, enkä oikeastaan sairastunut kertaakaan. Käytän AINA pullotettua juomavettä, ja juon PALJON. Jos jätän huomaamattani juomisen väliin, niin alkaa päänsärky, joka voi johtaa pahoinvointiin saakka. Joka menee ohi juomalla...Egyptin ilmasto on kuivaa aavikkoilmaa, jonka johdosta ihokin haihduttaa enemmän kuin noissa muissa matkakohteissa. Siksi vettä on lipitettävä melkein koko ajan. EIkä siis kaljaa tai kahvia, muista alkoholijuomista puhumattakaan. Tätä eivät suomalaiset matkailijat tajua, ja sitten sairastuvat johonkin "vatsatautiin" . Toivottavasti joskus tämäkin viesti menee eteenpäin...

pitulo1
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Pidän todennäköisenä, että satunnainen turisti sairastuu Egyptissä ripuliin. Esim. monikaan turisti ei tule ajatelleeksi, että hotelleissa tarjotut salaatit ovat huuhdeltu ihan tavallisella vedellä, jonka bakteerikanta eroaa huimasti suomalaisesta, puhtaasta vedestä. Egyptiläiset setelit ovat saastaisia, siis ihan todella saastaisia. Niiden käsittelyn jälkeen pitää huolehtia hygieniasta eikä vaan alkaa syömään. Kaikki hedelmät pitää pestä ja kuoria ennen syömistä. Herkkävatsainen saattaa saada ripulin pelkästään siitä, että pesee hampaat kraanasta tulevalla vedellä.

Minulla on ollut vain kerran ripuli Egyptissä. Tosin silloin tuli molemmista päistä. Ostin kadulta pullon Fantaa ja join pullon suusta. Ei olisi pitänyt. Vaikka pullo oli korkkaamton niin sen suuhun oli kai pesiytynyt jotain bakteereita.

Itselleni ripulia suurempi ongelma Egyptissä on ilman huono laatu, saasteita ja hiekkaa. Jos käyn talviaikaan Egyptissä niin olen iloisesti yllättynyt jos en kärsi kurkkukivusta ja yskästä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat