Tänne kannattaa ehdottomasti kurkata!

Seuraa 
Liittynyt6.6.2015

Hieman selailin vanhoja ketjuja ja jossain vaiheessa on keskustelukin onnistunut. Onnistuukohan edelleen? Huomasin myös rentoutta ja hassuttelua kommenteissa.

Sivut

Kommentit (36)

Vierailija

Eiköhän näitä keskusteluja viriä jos halutaan. Muiden arvostelut tuskin aikaansaa sopuisaa sanan selitystä. Mitä keskustelua tarkoitat, mistä voisimme ottaa opiksi. Kerro mistä haluat keskustella, tai mieluummin aloita itse mieluisellasi aiheella.

Pintava
Seuraa 
Liittynyt6.6.2015

Ymmärrän mitä tarkoitat, mutta minua häiritsee se tyyli täällä että pyritään neuvomaan "tee niin tai näin, mikset tee aloitusta niin" jne. Ehdotan että otettaisiin vaan kuhunkin aloitukseen kantaa. 

Tämä aloitus käsittelee löyhästi keskusteluilmapiiriä ja se on tällä kertaa se varsinainen aihe. Ajatus "että ottaisimme opiksi" tarkoittaa taas tuota ajatusta toisten neuvomisesta, josta en itse pidä, en neuvo, enkä halua neuvoja.

Pintava
Seuraa 
Liittynyt6.6.2015

Toivottavasti otsikko innostaa ottamaan osaa juuri tähän aloitukseen, jonka tarkoitus on kiinnittää huomiota keskusteluilmapiiriin ja siihen että se on jossain vaiheessa on ollut ilmeisesti parempi kuin nykyään ja varsinkin ennen tätä uudistusta. Nyt voisi syntyä vaikka uusi myönteisempi aika jossa tilaa erilaisille näkemeksille ja henkilöille.

Vierailija

Juuli C kirjoitti:

Miksi piti kurkata ?

Juuli

Sas se! Ei näy, ei kuulu, taitaa nurkana takana ilakoiden itse kurkkia, näkyykö ketään muita!

Pintava
Seuraa 
Liittynyt6.6.2015

Tänä aikana kun olen ollut mukana, täällä on ollut jotenkin hyvin negatiivinen ote niin aloituksiin kuin yksittäisiin kommentteihinkin ja se muuttuu vain jos jokainen itse haluaa luoda yhdessä muiden kanssa tänne hyvää henkeä. Se ei tarkoita samanmielisyyttä kaikessa vaan kirjoitetun näkökulman huomaamista, jos se on erilainen kuin itsellä.

Olemme kovin tottuneet ja sisäistäneet asenteen että keskustelut pitää voittaa. Tämä estää vapaan näkemysten esiintuomisen puolin ja toisin ja tilanne muuttuu valtapeliksi.

Mökin muori
Seuraa 
Liittynyt8.5.2014

Usein tuo valtapeli ja keskustelun voittaminen johtaa siihen että mennään henkilökohtaisuuksiin, ivataan ja tölvitään. Tuo on juuri se ikuisuuskysymys vapailla keskustelupalstoilla ja tuskin sitä  koskaan saadaan pois kitkettyä. Tämä on valitetteva tosiasia. 

isomummo
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Kun olen utelias luonteeltani niin tulin katsomaan mitä täällä on meneillään. No melkein sitä samaa mitä luulinkin.

Mutta kesä jatkuu,aurinko paistaa ja viikonloppu lähestyy.

Jatketaan kirjoittelua !

Vierailija

Pintava kirjoitti:

Tänä aikana kun olen ollut mukana, täällä on ollut jotenkin hyvin negatiivinen ote niin aloituksiin kuin yksittäisiin kommentteihinkin ja se muuttuu vain jos jokainen itse haluaa luoda yhdessä muiden kanssa tänne hyvää henkeä. Se ei tarkoita samanmielisyyttä kaikessa vaan kirjoitetun näkökulman huomaamista, jos se on erilainen kuin itsellä.

Olemme kovin tottuneet ja sisäistäneet asenteen että keskustelut pitää voittaa. Tämä estää vapaan näkemysten esiintuomisen puolin ja toisin ja tilanne muuttuu valtapeliksi.

"täällä on ollut jotenkin hyvin negatiivinen ote niin aloituksiin kuin yksittäisiin kannanottoihon"...kyllä ja näin se jatkuu niin kauan kuin arvostellaan tyyliä, henkilöä, otetta eikä välitetä kommentoida lainkaan sitä mikä on mielipide, vaan tungetaan keskusteluun arviointia kirjoittajasta...siis ei kirjoituksesta ja siinä olevasta mielipiteestä.

Niin kauan kuin 3-4 vuotta olen täällä kirjoitellut olen taistellut vastaan henkilöön kiinni käymistä, ivaa ja pilkkaa. Minun henkilööni on käyty lukemattomia kertoja, tuntemattomat ihmiset! Mutta niin kauan kun meitä on ja on eritasoisia mielipiteen ilmaisijoita, se jatkuu!

Niin kauan me taistelemme sananvapauden puolesta, en henkilöön käyvän arvostelun, iva ja pilkkasanojen puolesta.

Pintava
Seuraa 
Liittynyt6.6.2015

Tuli mieleen että pitääkö meidän jotenkin taistella sananvapauden puolesta? Eikö sananvapaus ole jo itsestäänsevyys, ainakin Suomessa?

Vierailija

Pintava kirjoitti:

Ymmärrän mitä tarkoitat, mutta minua häiritsee se tyyli täällä että pyritään neuvomaan "tee niin tai näin, mikset tee aloitusta niin" jne. Ehdotan että otettaisiin vaan kuhunkin aloitukseen kantaa. 

Tämä aloitus käsittelee löyhästi keskusteluilmapiiriä ja se on tällä kertaa se varsinainen aihe. Ajatus "että ottaisimme opiksi" tarkoittaa taas tuota ajatusta toisten neuvomisesta, josta en itse pidä, en neuvo, enkä halua neuvoja.

Mutta, mutta niin toimii nimimerkki  -pintava- jatkuvasti tuot esille mitä haluaa ja miten pitäisi. Minusta se on aivan normaalia keskustelua, kuin jostain muustakin sanavaihto. Tuossa aiemmin van pyysin sinua aloittamaan, en näe siinä mitään väärää, enkä valtapeliäkään.  Minua puuduttaa sanailla siitä millaista keskustelun pitäisi olla, jokainen säännöt tietää, että niissä puitteissa pitäisi keskustella kohteliaan välittömästi, näin minulle sopisi!

Vierailija

Pintava kirjoitti:

Ajatus tuli , kun olen lukenut edellä olevia mielipiteitä...pahasta itsetunto-ongelmasta. Siitähän voitaisi keskustella.

Pintava
Seuraa 
Liittynyt6.6.2015

Mökin muori kirjoitti:

Usein tuo valtapeli ja keskustelun voittaminen johtaa siihen että mennään henkilökohtaisuuksiin, ivataan ja tölvitään. Tuo on juuri se ikuisuuskysymys vapailla keskustelupalstoilla ja tuskin sitä  koskaan saadaan pois kitkettyä. Tämä on valitetteva tosiasia. 

Tästä juuri täällä usein kirjoitan, että tilanteen voi muuttaa. Se alkaa itsestä ja sillä on aivan varmasti vaikutusta kun yhä useampi alkaa tietoisesti noudattamaan riidatonta viestittelyä. Mutta jos ajattelemme ettei tilannetta voi muuttaa, silläkin on meihin vaikutus.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat