”Aika ei kulunut joutilaana”

Anna-Maija Kuukkari

Monelle työteliäisyys on hyvän ja kunniakkaan ihmisen merkki.   Se on sitä jopa siinä määrin, että tekemiään töitä liioitellaan! Tilanne on kuitenkin toinen jos aika ei oikeasti kulu ja mieleistä tekemistä on tarjolla. 

Kommentit (3)

Mökin muori
Seuraa 
Liittynyt8.5.2014

Minä olen joutilas ja joutilas vielä hyvällä omallatunnolla. Yleensähän joutilasta yritetään syyllistää kutsumalla myöskin laiskaksi. Minun ei ole tarvetta luetella eikä varsinkaan liioitella tekemiäni vähäisiä töitä, tuota vapaaehtoistyötäni en edes laske työksi, se on minulle rakas harrastus. Koskaan ei ole aikani tullut pitkäksi, ei työelämän aikana eikä joutilaana. Harrastukset tuovat elämään sisältöä, en kaipaa kokoaikaista työnlaidassa roikkumista.

Vierailija

Hei, täällä taas Hedvig Gustava ystävien koneella. Olen elänyt mukavan elämän vältellen sellaisen työn rasitusta josta en tykkää. Minulla on pienet kulut. Ei varsinaista asuntoa, kun en ole sen laatuinen että kotia leikkisin. Elän kulkurielämää jossa näkee ja kokee maailman eri perspektiivistä kuin tavanomainen kuosissaan tunnollisesti elävä. Olen vapaa, syntynyt vapaana ja niin aina myös elänyt. En kaipaa yhtään ihmisten kehittämän maailman keinotekoisen elämän elämistä, joka on minulle sama kuin vankilassa oleva vanki ilman että kukaan on kertonut hänelle mitä hän on tehnyt joutuakseen vankilaan.

Ystävällisin terveisin

HG

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat