Kommentit (5)

Ekomummo

Jos lapset ei tarvitse niin vien Punaiselle ristille kaiken ehjän  vaatteet , kirjat, tavarat , astiat  huonekalujakin  Joskus naapuritkin laittavat omiaan  mukaani  Ostan muuten itsekin harkitusti vain sitä mitä tarvitsen  ja myäs kirpputorilta  Kotimaista ruokaa arvostan  ja pyrin kaikessa kotimaisuuteen Valtavan paljon on tullut kotimaista tuotteita  kauppoihin.  Päivittäistuotteissa ei hintakaan esteenä Ulkovaatteissa  olen joskus  joutunut tinkimään lastenlastenkin kun kasvavatkin vielä rutkasti  Kotimaiset tosi kalliita jos ei tarjouksessa ja silloinkin, kun ei ole kun kansaneläke  Ostin juuri kotimaiset lenkkikengät  kestävät vettä, on kumipohja ja ovat tukevat ja hyvät jalassa

Minua todella  suuresti harmittaa kun ihmiset eivät osaa tai halua kierrättää  Eniten pännii kun ihmiset heittää metalliin, lasiin , kartonkiin, paperiin, bioastiaan kaikkea miten  sattuu Silloin menee koko satsi pieleen ja niinhän siinä yleensä käy. Vielä nuoretkin joilla on lapsia eivät ymmärrä, että lapsilla on oikeus puhtaaseen luontoon Eikä kierrätys ole vaikeaa minunkin lapseni ehtivät sen kotona oppia ja oli ihan päivänselvää miten toimia ja tehdä oikein . ja nytkin omissa kodeissaan niin tekevät. Kyllä hekin ovat  saman huomanneet miten on  lisääntynyt ihmisten välinpitämättämyys Tukkapystssä minäkin välilä puhisten  tuppaan kotiin tulemaan ja marmatan  yksikseni

Tietty  sammutan valot huoneista joissa en ole, eipä ole paljoa huoneitakaani Hommasin sellaisen jatkopistokkeen siitä saan virrat kerralla poikki telkkarista,tietsikasta , radiosta Kukahan tuonkin ymmärtää, olen huono noissa ilmaisuissa  Jouluksi ostan Led valot ikkunaan ja joulun lahjapaperit , narut, kovat muovit kuuluu roskiin on pinnata sellaiset  ja pahvisesta lahjapakkauksesta voi repiä muoviosat ja pahvin voi laittaa kierrätykseen ja laatikot  jalalla kunnolla polkea pieneksi joskus tarvii käsiäkin apuun reunojen kanssa. Tulispa jo joulu ja kinkunrasvat sun muut  talouspaperilla antaa  kuivattaa niin saa hyvin bioastiaan  Vessanpönttöön ei  mitään ruokaa, eikä kyllä jää muutenkaan syötyä tulee

Kananmunakennot kerään on hyviä sytykkeenä ja alumiinini  vuokia  voi käyttää useasti Ja kun oppisivat huuhtomaan ja vielä antaa kuivahtaa  kartonkiin menevät purkit Nyt melki  kelluvat kartonkikierrätys astiassa ja haisevat. Vielä pitäisi huuhdella/ pestä  lasi ja metalliastiat ennen kierrätykeen laittoa ja mielellään antaa kuivahtaa  Bioastiaan voi varovasti laitta sinne kuuluvan  pussukan ettei  Biohajoavan  muovi ole aina pohjalla rutussa, monesti niitä korjailen niinkuin kaikkea muutakin,enkä ole ainoa Montakohan kertaa olen noita astioitten kansi saanut  päähäni  muiten jälkiä siivotessani

Älä heitä roskia maahan mulla usein sitten kaikkea takintaskussa Purkkaakaan ei saa heittää maahan, tarttuu lintujen nokkaan. Ja voi sitä kävellessä jonkun toisen heittämän roskan viedä astiaan  ja rakkaat ihmiset kerätkää koirankakat.  Tuossakin oli yksi pikkutyttä tienreunassa kengät koiran kakassa Monet alkaa inhota koiria ja inhookin  tuon kakka homman takia, vaikka ei ole koiranvika vaan omistajan tyhmyyttä

Hirveitä ja vaarallisia on lasinsirut maassaa, niitäkin tullut kerättyä, sormet verissä  Pullojen pantit pitäisi olla korkeammat, ei niin jätettäisi mihin sattuu  Vaikka kyllä se pienikin raha on tarpeen  Tän mukaan kai saan  tiukkapipo maineen ja et melki asun  roskakatoksessa,mutta onneksi minulla on koti, jossa eniten  viihdyn. Surullista, että kaikilla ei ole kotia, muistan kyllä jokavuosi asunnottomien yön  Olen ihan mukava  ja iloinen immeinen jolle läheiset ja ystävät ovat tärkeitä ja tämä ET.netti

Vaan joo ompa mukava otsikko !!  Minusta on ekotekona parenpi vaihtoehto heittää kaikki roskiin, jos ei ole varma tai ei sitten viitsi laittaa oikein  Niin muitten  laittama oikeanlainen kierrätys menee perille     Hyvää syksyä kaikille lukioille !!

Vierailija

klo.1:18

Taisit unohtaa yhden säästökohteen, asian joka meitä jokaista ja koko maapalloa koskevan eli veden kulutuksen ja saastumisen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Juu ja ilmaston saastuminen, siinä ekoilen, kun en saastuta pakokaasuilla ilmaa, en omista autoa. 

Vierailija

Tuli niin kuhean pitkä litannia jo minulta, että ajattelin jättää toisilekkin kerrottavaa. Ihan tottavedenkulutuksen säännöstely ja ilmaston suojelu samoin soitten ja metsien ja vanhojen peltomaisemien

Vierailija

Lajittelen kaikki jätteet tarkasti, sammutan ylimääräiset valot, ostan ruokaa sen verran mitä syön, en osta turhia vaatteita, kierrätetään ystävien kanssa vaatteita, en läträä turhaan veden kanssa. Ostan joskus tiskiharjoja, joissa on vaihtopää, mut se meinaa unohtua. Autolla ajan, mutta pienellä.

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat