Eläkkeellä etelään

Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Jään mieheni kanssa eläkkeelle vuodenvaihteessa.
Olemme harkinneet viettävämme tammi-helmikuun jossakin eteläeuroopan maassa. Viihdymme kaupungissa jossa on riittävästi menoa ja meininkiä, eli tavallista vilkasta arkielämää. Hellettä emme kaipaa, mutta mukavan leppeää säätä ilman lunta ja jäätä. Omistusasuntoa emme halua, vaan mukavan vuokrahuoneiston. Kaksiokin riittäisi oikein hyvin.
Olisiko kenelläkään tietoa tai ehdotusta paikasta joka täyttäisi nämä toiveet?
Olisiko ideaa ET-lehden perustaa "halutaan vuokrata / annetaan vuokralle" palsta, jota voisi hyödyntää vain rekisteröityneet lukijat?
Luulisin olevan muitakin asiasta kiinnostuneita.

Sivut

Kommentit (76)

Vierailija
Hyvämieli

Olisiko ideaa ET-lehden perustaa "halutaan vuokrata / annetaan vuokralle" palsta, jota voisi hyödyntää vain rekisteröityneet lukijat?
Luulisin olevan muitakin asiasta kiinnostuneita.

Mitä mieltä olette, olisko tarvetta? Sen voisi tehdä samanlaiseksi kuin kirpputori-aihe näissä keskusteluissa.

Vierailija

Olin viime syksynä neljä viikkoa Costa Blancalla, Espanjassa. Oli syyskuu ja turankin lämmintä! Olen ymmärtänyt, että siellä on tarjolla vuokrattavaksi eri kokoisia huoneistoja, mekin olimme juuri vuokralla siellä! Siellä on paljon suomalaisten omistamia asuntoja, joita he vuokraavat aikoina, jolloin eivät ole siellä itse. Saako tällä palstalla mainostaa? Voisin heti antaa Sinulle erään siellä toimivan vuokravälittäjän!

Vierailija

Välimeren alueella suosittuja talven viettopaikkoja on Espanjan Aurinkorannikon ohella Mallorca, Malta, Cypros.
Kanarian saarilla on useampia paikkoja pitempiaikaiseen oleskeluun. Vaimoni kanssa olemme viihtyneet jo useana
talvena tammi-helmikuussa pääsaaren eteläisessä osassa Puerto Ricossa. Ilmasto on talvellakin kohtalaisen lämmintä
ja aurinkoa on useana päivänä viikossa. Palvelut on hyvät ja kohtuuhintaiset jos viitsii vähän vertailla ensin. Kaupunki
on rakennettu rinteelle jonka johdosta liikkuminen ylempänä on portailla kiipeämistä. Lähellä kävelymatkan päässä
oleva Amadoreksen ranta on palveluineen kelvollinen uintiin.Kielitaidottomanakin pärjää hyvin ja kaupungissa on
useampia suomalaisia ravintoloita ja monipuoliset marketit. Edullisia lentoja on tarjolla kaikkiin oheisiin kohteisiin.´

aluisa
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Voi nyt olisi aikaa matkustella kauas pois Pohjolan kylmyydestä, vaan kun en voi enää lentää, niin jalankin on hiukan hankala lähteä. Jäi Malesian Langkawikin näkemättä, jonne olin suunnitellut unelmamatkaani jo vuosia. Mutta mennyt mikä mennyt, elettävä vain täällä koto-Suomessa, mutta hyvä niinkin.
Terveisin Savosta

Vierailija

Pyrimme mieheni kanssa asumaan noin viisi kuukautta vuodessa etelässä, yleensä syksyllä kaksi ja puoli ja keväällä toiset kaksi ja puoli kuukautta. Järjestely sopii meille hyvin; valosta ja auringosta tulee hyvä mieli ja vaihtelu virkistää.
Olisi varmaan hyvä idea perustaa jonkinlainen vuokra-asunto välitys. Nyt käy usein niin, että kysyntä ja tarjonta eivät kohtaa toisiaan

Hyvämieli
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Et-toimitukselle!
Toivomus olisi, että matkailuosioon tulisi vuokralle tarjotaan-palsta.
Siinähän voisi halukkaat ilmoitella vuokrattavasta loma asunnostaan olipa se missä maassa tahansa. Jospa löytyisi kiinnostusta vaikka kotimaan kesämökki vuokraukseen.
Itse haluaisin oleskella talven sydän kuukaudet eteläeuroopassa, riittäisi kunhan ei olisi pakkasta. Nuo hengitystiejutut vähän tökkii pakkasella.

aluisa
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Menkää etelään nyt kun vielä jaksatte matkustaa, aina voi tulla yhtäkkiä sairaus, joka estää matkustamisen kauaksi Suomesta. Niin kävi minullekin ahkeralle matkailijalle. Nyt ajattelen tietyllä haikeudella niitä monia matkoja, jotka sain tehdä silloin kun se vielä oli terveyden kannalta mahdollista.
Hyvää sunnuntaipäivää kaikille
Aluisa

Vierailija

Juu, minunkin painavin syyni on kevyt kukkaro (kotimaassa pysyttelemiseen). Ja mahtaisinkohan minä rikkaanakaan lähteä etelään, kun näet kärsin lentopelosta. Juna, bussi ja laiva käyvät kyllä. Kovin pitkäksi aikaa en varmaan raaskisi lähteä matkustelemaan, kun näet lapset ovat täällä. Kun nyt tuosta edes akottuisivat, niin olisin iloinen, ja soisin itselleni muitakin matkoja kuin Ruotsin-risteilyjä.

Vierailija

Montenegro,Barin kaupunki on erinomainen asuinpaikka Suomen kylmän ja märänajan sijaan.
Barissa 270 aurinkoista päivää,lunta näkee vain kauempana vuorilla.
Maisemat ovat mahtavat.
Adrianmeri on hieno ja lämmittää / viilentää.

Elinkustannukset Suomeen nähden noin puolet
Lähellä Kroatian Dubrovnik,Italian Bari,vain yön yli laivamatkan päässä.

Kerron mielelläni lisää Montenegrosta jos kiinnostaa,olen kulkenut siellä nelisen vuotta.

Terveisin MattiV

aluisa
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Hei MattiV,
Eikö Dubrovnik olekin viehättävä kaupunki, tarkoitan sitä vanhaa kaupunkia. Kävin siellä joskus 1980-luvun lopulla. Miten lienee nyksyisin?
Terveisin Aluisa

Vierailija

Hyvämieli: Oletko katsonut www.interhome.fi? Siellä on vuokrattavia taloja ja huoneistoja Italiassa ja voi olla muuallakin etelässä. Katsoin jotain taloja Toscanassa ja jo alkoi matkakuume ja kaukokaipuu vaivata.

Vierailija

Lämpimiin maihin sitä vois lähteä joskus katselemaan maailmaa. Eiköhän luotettavia vuokraajia löydy. Minulla on onneksi ystäviä, joilla on kokemusta. Espanja ja muut espanjankieliset kiinnostavat. En ole auringonpalvoja, joten kaikki siellä olevat kaupungit kiinnostaa, esim. Granada ym. Olen haaveillut sinne lähtöä, joten haaveet pitää joskus myös toteuttaa. Pian on aikaa...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat